دو برابر شدن هزینه های ساخت و ساز فرج الله رجبی

دو برابر شدن هزینه های ساخت و ساز

ریاست کمیته نظام فنی و مهندسی ساختمان مجلس از افزایش دو برابری هزینه های ساخت و ساز در کشور خبر داد.

کد خبر: 970725003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۵ مهر ۹۷ - ۷:۲۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست کمیته نظام فنی و مهندسی ساختمان مجلس از افزایش دو برابری هزینه های ساخت و ساز در کشور خبر داد.

دو برابر شدن هزینه های ساخت و ساز

دو برابر شدن هزینه های ساخت و ساز

دو برابر شدن هزینه های ساخت  و ساز

فرج الله رجبی، با اشاره به افزایش قیمت مصالح ساختمانی و افزایش چشمگیر هزینه ساخت مسکن در کشور، عنوان کرد: در شرایط فعلی طبق آمارهای اعلامی مسئولان و متولیان این حوزه، هزینه ساخت و ساز مسکن در کشور حدودا ۲ برابر شده است.
هزینه های ساخت و ساز ۲ برابر شده است
رجبی تصریح کرد: افزایش قیمت ساخت و ساز مسکن در کشور از بالا رفتن نرخ ارز و افزایش قیمت مصالح بویژه قیمت آهن نشأت گرفته است و این بخش ‌ها بر تشدید قیمتهای مسکن تأثیر گذاشته است.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت: بنظر من دولت باید در حوزه مسکن بویژه تأمین مسکن اقشار متوسط، میزان تسهیلات مسکن، میزان عرضه و تقاضا، نرخ و مدت تسهیلات بانکی سیاستهای روشنی را دنبال کند.
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط فعلی با نبود سیاستها و مدیریت دولت، فقدان نگاه و چشم انداز روشن در مورد آینده مسکن، عدم حمایت از بخش مسکن، نمیتوان فضای مناسبی را برای آینده بازار مسکن در سال آینده متصور بود.

دو برابر شدن هزینه های ساخت و ساز

رئیس کمیته نظام فنی و مهندسی ساختمان مجلس افزود: دولت باید به بخش مسکن به عنوان یک راهبرد اساسی در حوزه ملی نگاه کرده و همه وزارتخانه های اقتصادی و بانک مرکزی با این رویکرد فعالیت کنند، در غیر اینصورت ضمن تداوم تلاطمات بازار مسکن، نمیتوان اشتغال کافی را در این حوزه ایجاد کرد.
وی یاد آور شد: قطعا باید شکوفایی و توسعه بخش مسکن به یک مطالبه عمومی تبدیل گردد، ولی امروز این مسئله از دستور کار دولت خارج شده و جزء اولویتهای دستگاهها نیست.

منبع : جهان اقتصاد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی طراحی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ مهر ۹۷
792 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0