عدم فرونشست ساختمانهاي جديد دامنه معاون بازسازي و مسکن روستايي بنياد مسکن استان اصفهان

عدم فرونشست ساختمانهاي جديد دامنه

معاون بازسازي و مسکن روستايي بنياد مسکن استان اصفهان بیان کرد: از صد و بیست و هفت واحد احداثي نيازمند تخريب و بازسازي که در دامنه شناسايي گردید، هفتاد و پنج واحد پايان کار گرفته که همگي در برابر فرونشست‌ هاي جديد مقاوم هستند و هيچ آسيبي نديده‌اند.

کد خبر: 971013018 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۳ دی ۹۷ - ۶:۳۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،معاون بازسازي و مسکن روستايي بنياد مسکن استان اصفهان بیان کرد: از صد و بیست و هفت واحد احداثي نيازمند تخريب و بازسازي که در دامنه شناسايي گردید، هفتاد و پنج واحد پايان کار گرفته که همگي در برابر فرونشست‌ هاي جديد مقاوم هستند و هيچ آسيبي نديده‌اند.

عدم فرونشست ساختمانهاي جديد دامنه

عدم فرونشست ساختمانهاي جديد دامنه

ساختمانهاي جديد دامنه  فرو نمينشيند

محسن قوي‌بيان با عنوان اين که واحدهاي احداثي جديد در شهر دامنه طبق ضوابطي که سازمان نظام مهندسي تعيين کرده، ساخته شده است، گفت: به تازگي شهرداري دامنه ادعا کرده است که در اين شهر فرونشست ‌هاي جديدي نيز داشته‌ايم که مقرر گردیده تيم مطالعاتي جديدي از وزارت کشور براي بررسي اين موضوع وارد عمل گردند.

قپی بیان، با اشاره به فرونشست قبلي در يکي از مساجد شهر دامنه ادامه داد: بعد از اعلام سازمان نظام مهندسي، با بررسي‌ هايي که انجام شد گزارشي در مورد ادامه فرونشست ارائه و طبق همين اساس، ضابطه‌ هاي جديدي براي ساخت و ساز ذکر شد که البته ساخت و سازهاي جديد نيز بر پايه آن انجام شده است.

وی با اشاره به پروژه ‌هاي کارشناسي زمين‌شناسي که در شهر دامنه انجام ‌شده‌ است، تصریح کرد: گروه ‌هاي مختلفي شامل شرکت آب منطقه‌اي اصفهان، شرکت گاز و کارشناساني از گروه زمين شناسي دانشگاه اصفهان تحقيقات وسيعي بر اين موضوع انجام داده‌اند که منجر به تعيين ضوابط و نرخ ‌هاي فرونشست در اين منطقه شده است.

معاون بازسازي و مسکن روستايي بنياد مسکن اصفهان اظهار داشت:

بعد از بررسي اين موضوعات در بنياد مسکن، صد و نود و سه واحد تعميري و صد و بیست و هفت واحد احداثي نيازمند تخريب و بازسازي شناسايي شد که از اين تعداد، صد و سه مورد براي اخذ وام بلاعوض به بانک معرفي شده‌اند.

عدم فرونشست ساختمانهاي جديد دامنه

قوی بیان با عنوان اين که براي اين ساخت و سازها تسهيلات بانکي و بلاعوض در نظر گرفته شده‌، خاطر نشان ساخت: از بين واحدهاي احداثي تنها هشتاد و پنج نفر براي دريافت تسهيلات به بنياد مسکن مراجعه کرده‌اند.
وی با عنوان اين که جا به جا شدن مکان ساختمان ‌هاي جديد نيازمند هزينه بيش تر است، یاد آور شد: افرادي که براي اخذ تسهيلات به بنياد مسکن مراجعه نکرده‌اند يا توان مالي ندارند يا مي ‌خواهند در همان مکان قبلي بمانند.
منبع: نصف جهان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی نقشه برداري

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ دی ۹۷
594 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0