گول ظاهر ساختمان را نخورید ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

گول ظاهر ساختمان را نخورید

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز بیان کرد: در حال حاضر خریداران واحدهای مسکونی از چیزی که می‌ذخرند اطلاعی ندارد و صرفاً از روی ظاهر آن دست به خرید می‌ زند.

کد خبر: 971130017 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ بهمن ۹۷ - ۴:۵۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز بیان کرد: در حال حاضر خریداران واحدهای مسکونی از چیزی که می‌ذخرند اطلاعی ندارد و صرفاً از روی ظاهر آن دست به خرید می‌ زند.

گول ظاهر ساختمان را نخورید

گول ظاهر ساختمان را نخورید

گول ظاهر ساختمان  را نخورید

 

فرهاد غلامی در جلسه مطبوعاتی امروز ۳شنبه سی ام بهمن، گفت: عمر مفید ساختمان ‌ها در ایران حدود سی سال است، این در حالی است که براساس استاندارد جهانی هر ساختمان باید بیش از صد سال عمر کند.
غلامی افزود: بی شک اگر در فرایند ساخت ساختمان ‌ها اصول کامل سازمان نظام مهندسی رعایت گردد و سازندگان هم از مصالح با کیفیت و استاندارد استفاده کنند، عمر ساختمان‌ های ما نیز افزایش خواهد داشت.
وی ادامه داد: در حال حاضر خریداران واحدهای مسکونی از چیزی که می ‌خرند اطلاعی ندارند و صرفاً از روی ظاهر آن دست به خرید می ‌زنند. حق هر خریداری است که از شرایط واحدی که می ‌خرد چه از لحاظ مصالح مصرفی چه شیوه ساخت مطلع باشد تا بتواند بر این مبنا دست به انتخاب بزند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز افزود: طبق همین اساس سازمان نظام مهندسی تاکید فراوانی بر صدور دفترچه فنی و ملکی ساختمان دارد اما این امر با مقاومت و مخالفت عده ای همراه است. بی تردید سازندگانی که دوست ندارند ساختمان‌ های با کیفیت تحویل مردم بدهند، با صدور این شناسنامه‌ ها مخالف هستند.
این مسئول، در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به افزایش تعرفه عوارض، گفت: با این افزایش سازندگان کمتر به سمت تخلف جلو می‌ روند که این امر در نهایت سبب بهبود در فرایند ساخت و ساز می‌ گردد.

گول ظاهر ساختمان را نخورید

وی با اشاره به این که بیش تر ساخت و سازهای غیرمجاز در واحدهای قولنامه‌ای اتفاق می‌افتد، خاطر نشان کرد: بی تردید اگر در روند ساخت و سازها اصول ایمنی و مهندسی رعایت گردد، در زمان وقوع حوادث مثل زمین لرزه، دیگر نیاز نیست شهروندان از خانه خارج شوند و شاهد کم‌ترین آسیب به مال و جان مردم خواهیم بود.
منبع: ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات سازمان نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ بهمن ۹۷
560 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0