بی توجهی به ظرفیتها عامل بیکاری دانش آموختگان مهندسی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان بیان کرد:

بی توجهی به ظرفیتها عامل بیکاری دانش آموختگان مهندسی

غلامحسین عسکری عنوان داشت: بی توجهی به ظرفیتهای لازم در جامعه سبب شده است انبوهی از دانش آموختگان مهندسی بدون شغل باشند.

کد خبر: 971020021 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۰ دی ۹۷ - ۷:۱۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،غلامحسین عسکری عنوان داشت: بی توجهی به ظرفیتهای لازم در جامعه سبب شده است انبوهی از دانش آموختگان مهندسی بدون شغل باشند.

بی توجهی به ظرفیتها عامل بیکاری دانش آموختگان مهندسی

بی توجهی به ظرفیتها عامل بیکاری دانش آموختگان مهندسی

بی توجهی به ظرفیتها موجب بیکاری دانش آموختگان مهندسی گردید

غلامحسین عسکری روز پنج شنبه در گردهمایی از سلسله همایشهای ‘دانشجوی امروز، کار آفرین فردا’ در سالن همایشهای دانشگاه علمی کاربردی شهرداریهای استان اصفهان، گفت: ایران پس از آمریکا دارای بیش ترین مهندس و فارغ التحصیل دانشگاهی است که از طرفی امتیاز اما از طرف دیگر به واسطه مناسب نبودن ظرفیتهای بکارگیری و اشتغال آن ها، به یکی از چالشهای پیش روی جامعه تبدیل شده است.
عسکری با عنوان این که در سال هشتاد و سه در استان اصفهان تنها ۳ هزار مهندس تربیت شده بود، ادامه داد: امروز تنها در اصفهان سی و دو هزار مهندس تربیت شده اند که تا چند سال دیگر به یک صد هزار تن خواهد رسید و در کل کشور نیز در حال حاضر پانصد هزار مهندس وجود دارد.
وی گفت: آمار نشان میدهد تنها بیست درصد این افراد شاغل بکار هستند و سایر افراد در رسته های غیر از رشته تحصیلی خود یا در مشاغل دیگری در جامعه بکارگیری شده اند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان تصریح کرد: از طرف دیگر بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی تنها بصورت تئوریک و نظری آموزش دیده اند و آموزشهای کاربردی و مهارتی نداشته اند.
عسگری ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی یکی از مراکزی است که این مشکل را برطرف کرده است و توانسته است در کنار آموزش تئوریک، مهارت ها و فنون را نیز بصورت کاربردی به دانش آموختگان خود آموزش دهد.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان نیز در این گردهمایی با تاکید بر لزوم توجه به نیازهای جامعه در تربیت نیروی انسانی در مراکز دانشگاهی و آموزش عالی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی با توجه به این نیاز، توانسته است با بهره گیری از ظرفیتهای صنوف و صنایع، اقدام به تربیت نیروی انسانی کند.
علی قیصری افزود: این مساله سبب اشتغال بالای دانشجویان این مراکز پس از فارغ التحصیلی شده است اما در عین حال نیازمند ارتباط بیش تر بخشهای صنعتی و خدماتی با دانشگاه است.
قیصری با عنوان این که در سال ۱۴۰۰ باید سی درصد آموزشها به سمت آموزش های مهارتی سوق پیدا کند، گفت: پیش بینی میشود تا سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۱ میلیون و دویست هزار نفر در رشته های مهارتی آموزش ببینند که تا کنون تنها ششصد هزار نفر توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه های فنی و حرفه ای آموزش دیده اند.

بی توجهی به ظرفیتها عامل بیکاری دانش آموختگان مهندسی

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا سه سال دیگر بیش از ششصد هزار نفر در رشته های مهارتی و فنی حرفه ای آموزشهای لازم را طی کنند و دانشگاه علمی کاربردی، ظرفیتها و زیرساختهای لازم برای رسیدن به این اهداف را تدارک دیده است اما لازم است مجلس و دولت نیز حمایتهای لازم را داشته باشند.
در ادامه این آیین، ۶ دانش آموخته موفق دانشگاه جامع علمی کاربردی به بیان علل و عوامل موفقیت خود پرداختند.
همچنین از فارغ التحصیلان برتر ۶ مرکز علمی کاربردی اصفهان، تجلیل گردید.
نخستین گردهمایی از سلسله همایشهای ‘دانشجوی امروز، کار آفرین فردا’ با هدف بررسی راهکارهای تعمیق ارتباط صنعت و دانشگاه علمی کاربردی با مشارکت ۶ واحد دانشگاهی علمی کاربردی برگزار گردید.
در این گردهمایی، تفاهم نامه سازمان نظام مهندسی ساختمان و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با هدف استفاده از ظرفیتهای طرفین و همکاریهای آموزشی، مهارتی، کاربردی، پژوهشی و همچنین استفاده از ظرفیتهای آزمایشگاهی، مراکز رشد و شرکتهای دانش بنیان، در نخستین گردهمایی از سلسله همایشهای ‘دانشجوی امروز، کار آفرین فردا’ امضا گردید.
منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ دی ۹۷
591 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0