عدم تناسب توسعه کمی فارغ التحصیلان رشته های مهندسی با ظرفیتهای اشتغال ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

عدم تناسب توسعه کمی فارغ التحصیلان رشته های مهندسی با ظرفیتهای اشتغال

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی در دیدار با استاندار خراسان شمالی با عنوان اینکه توسعه کمی فازغ التحصیلان رشته های مهندسی متناسب با ظرفیتهای اشتغال نیست، بیان کرد: این سازمان در سال هشتاد و پنج نخستین دوره انتخابات خود را با حدود دویست نفر مهندس برگزار کرد و در حال حاضر استان دارای حدود چهار هزار مهندس در حوزه ساخت و ساز است.

کد خبر: 970720002 تاریخ انتشار: جمعه ۲۰ مهر ۹۷ - ۱۰:۲۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی،رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی در دیدار با استاندار خراسان شمالی با عنوان اینکه توسعه کمی فازغ التحصیلان رشته های مهندسی متناسب با ظرفیتهای اشتغال نیست، بیان کرد: این سازمان در سال هشتاد و پنج نخستین دوره انتخابات خود را با حدود دویست نفر مهندس برگزار کرد و در حال حاضر استان دارای حدود چهار هزار مهندس در حوزه ساخت و ساز است.

عدم تناسب توسعه کمی فارغ التحصیلان رشته های مهندسی با ظرفیتهای اشتغال

عدم تناسب توسعه کمی فارغ التحصیلان رشته های مهندسی با ظرفیتهای اشتغال

توسعه کمی فارغ التحصیلان رشته های مهندسی  متناسب با ظرفیتهای اشتغال نیست.

«رمضانی» با عنوان اینکه شصت درصد این اعضاء جوان و دارای قابلیتهای اشتغال هستند، تصریح کرد: به علت تعطیل بودن بسیاری از پروژه ها در استان و عدم سرمایه گذاریها در پروژه های بزرگ از ظرفیتهای استان به شکل تخصصی استفاده نشده است.
رمضانی ادامه داد: ساخت و ساز در استان نیز توسط افراد غیر متخصص انجام می گردد که این امر سبب عدم اشتغال مهندسان در استان شده است، بنابراین تقاضا داریم تولید ساختمان به سمت فرآیندهای قانونی برود و ساخت آن نیز تخصصی گردد.
وی با عنوان اینکه حفره های قانونی زیادی در این بخش وجود دارد که سبب حضور افراد غیر متخصص میشود، گفت: دانشگاه محل تولید مدرک شده است و تحصیل کردگان مهندسی انتظار دارند نظام مهندسی کسب و کار آنها را ساماندهی کند.
این مقام مسئول با عنوان اینکه مسکن در کشور جایگاه ویژه و اساسی دارد بنابراین باید با ضوابط موجود در مقررات ملی همخوانی داشته باشد، اظهار داشت: با اینکه قانون ورود دارد ولی برای اجرای قانون ابزار والزامات قانونی وجود ندارد.
رمضانی گفت: کلیه دانشگاهها در کشور در رشته های مهندسی دانشجو میپذیرند و مدارک مهندسی ارائه میکنند و این امر معضلی برای مهندسی است زیرا ظرفیت اشتغال در سازمان نظام مهندسی استان محدود است و فقط ده درصد اعضاء را شامل میشود.

عدم تناسب توسعه کمی فارغ التحصیلان رشته های مهندسی با ظرفیتهای اشتغال

استاندار خراسان شمالی هم در این دیدار بیان کرد: کسانیکه قانون تشکیل سازمان نظام مهندسی را مصوب کردند هدف ساماندهی ساخت و سازها را داشتند
«خباز» با عنوان اینکه قانون بطور طبیعی دارای نقص است و باید برطرف گردد و آن نیز راه دارد، افزود: ایرادات موجود در قوانین ساخت و ساز توسط یک فرد حقوقی مطرح گردد تا بتوان به شکل طرح به مجلس و یا از طریق دولت به شکل لایحه ارائه گردد.
خباز با اشاره به کمی بودن آموزش در دانشگاهها نیز تصریح کرد: باید روی رشته هایی که نیاز بیش تر کشور است کار شود، تا متناسب با ظرفیتهای اشتغال باشد.
استاندار خراسان شمالی با اشاره به مشکلات ناظران نظام مهندسی، یاد آور شد: نباید بدون ضابطه پایان کارها امضاء گردد و این مهندسان تا زمانیکه یقین پیدا نکرده اند پایان کار را امضاء نکنند چون خسارتهای بعدی آن شامل این مهندسان نیز میشود.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ مهر ۹۷
1469 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0