رونمايي از الگوهاي پيشنهادي معماري در ساخت و ساز روستايي گیلان نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان

رونمايي از الگوهاي پيشنهادي معماري در ساخت و ساز روستايي گیلان

معماري تحت تاثير عوامل مختلف اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و زيست محيطي شکل ميگيرد. عوامل فوق، هويت معماري مناطق مختلف را تعريف کرده و تفاوتهاي کالبدي آن ها را سبب مي گردد. احياي ساختار معماري بومي، موجب آسايش ساکنين، حفظ محيط زيست و صرفه جويي در مصرف انرژي مي گردد.

کد خبر: 190729008 تاریخ انتشار: دوشنبه ۷ مرداد ۹۸ - ۳:۳۴ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،معماري تحت تاثير عوامل مختلف اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و زيست محيطي شکل ميگيرد. عوامل فوق، هويت معماري مناطق مختلف را تعريف کرده و تفاوتهاي کالبدي آن ها را سبب مي گردد. احياي ساختار معماري بومي، موجب آسايش ساکنين، حفظ محيط زيست و صرفه جويي در مصرف انرژي مي گردد.

رونمايي از الگوهاي پيشنهادي معماري در ساخت و ساز روستايي گیلان

رونمايي از الگوهاي پيشنهادي معماري در ساخت و ساز روستايي گیلان

رونمايي از الگوهاي پيشنهادي معماري  در ساخت و ساز روستايي گیلان

نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان با عنوان این مطلب، يکنواختي معماري در نقاط مختلف کشور، زمينه زدايي و ارائه يک مدل بين المللي ناهماهنگ با بوم، اثرات سوء بر طبيعت، کم‌رنگ شدن استفاده از ساختار بوم آورد در جهت کاهش مصرف انرژي را از پيامدهاي اتکاء معماري امروز بر تکنولوژي نوین دانست.

وی در اظهارات خود به منافع مختلف اقتصادي، زيست محيطي، اجتماعي وفرهنگي استفاده از پتانسيلهاي معماري و تکنولوژي بومي در روش طراحي و ساخت و ساز اشاره داشت.

عضو کميسيون انرژي و محيط زيست شوراي مرکزي با عنوان اين که استان گيلان در زمينه گرداوری ضوابط معماري بومي و روستايي از استانهاي پيشرو در کشور است، بیان کرد: بخش بزرگي از ساخت و ساز استان مربوط به خارج از محدوده و روستاهاست که ساماندهي آن ها از اهميت بالايي برخوردار است.

رونمايي از الگوهاي پيشنهادي معماري در ساخت و ساز روستايي گیلان

کاظمي گفت: در حال حاضر دوازده الگوي معماري روستايي بصورت پيشنهادي آماده شده و براي استفاده طراحان و دفاتر طراحي در سايت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان قرار داده شده است.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بسته تضمینی آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ مرداد ۹۸
567 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0