تاثیر مستقیم معادن کوچک بر اقتصاد و رونق تولید ریاست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران

تاثیر مستقیم معادن کوچک بر اقتصاد و رونق تولید

ریاست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران بر لزوم توجه به سرمایه‌گذاری هدفمند و هوشمندانه برای رفع چالش ‌های بخش پژوهش و فناوری تاکید کرد.

کد خبر: 190717006 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ تیر ۹۸ - ۹:۴۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران بر لزوم توجه به سرمایه‌گذاری هدفمند و هوشمندانه برای رفع چالش ‌های بخش پژوهش و فناوری تاکید کرد.

تاثیر مستقیم معادن کوچک بر اقتصاد و رونق تولید

تاثیر مستقیم معادن کوچک بر اقتصاد و رونق تولید
پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکیااااااااااااا

تاثیر مستقیم معادن کوچک بر اقتصاد  و رونق تولید

مجید وفایی فرد در جلسه هم اندیشی سالانه روسای نظام مهندسی معدن استان ‌ها ضمن بیان این مطلب گفت: عیار پایین ذخایر کانی، رشد مصرف با افزایش جمعیت، نشرگاز‌های گلخانه ایی و مباحث زیست محیطی از جمله مشکلات پیش روی صنعت فرآوری است.

وفایی افزود: با داشتن رویکردهای کلان و اختصاص سرمایه‌گذاری هدفمند و هوشمندانه در این صنعت، می‌ توان بر چالش‌ های مذکور فایق آمد.

وی گفت: پژوهش و فناوری نوین، نقشی اساسی در توسعه صنعت فرآوری معادن دارد و این امر، نیازمند سرمایه‌گذاری مناسب است.

رئیس مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران تصریح کرد: مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران از ظرفیت ‌های مناسبی برای توسعه فرآوری برخوردار است و این مرکز، زمینه انجام خدمات تجزیه نمونه‌های اکتشافی بخش ‌های دولتی و خصوصی را فراهم کرده است.

نقش زنجیره معدن در توسعه اقتصاد

هم چنین، حسین هاشمی، رئیس اتاق فکر معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این جلسه بر ضرورت توجه به تشکل‌ های معدنی همچون سازمان نظام مهندسی تاکید کرد و افزود: معدن از جمله مهم ‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور است که اگر زنجیره آن، از اکتشاف تا بهره‌برداری بصورت صحیح فعال شود، نقش بسیاری در توسعه اقتصاد خواهد داشت.

تاثیر مستقیم معادن کوچک بر اقتصاد و رونق تولید

هاشمی ادامه داد: توجه به بحث تحقیقات، بسیار ضروری است و امیدوار هستیم در برنامه پنج ساله جاری، نقش و جایگاه معدن پر رنگ تر گردد.

تاثیر مستقیم معادن کوچک بر اقتصاد و رونق تولید

در ادامه این نشست، وجیه ا… جعفری، مدیرعامل تهیه و تولید مواد معدنی ایران بر اهمیت بنگاه‌ها و معادن کوچک مقیاس تاکید کرد و افزود: توجه به این بخش، علاوه بر تاثیر مستقیم بر اقتصاد، سبب رونق تولید، اشتغالزایی، توسعه مناطق محروم و استفاده بهینه از ظرفیت‌های داخلی می ‌شود.

جعفری تصریح کرد: احیای معادن کوچک مقیاس- که بیش نود درصد از معادن را در بر می‌ گیرد – از جمله طرح‌های اقتصاد مقاومتی سال نود و هشت است و جزو سیاست ‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز بوده است.

امضای تفاهمنامه همکاری

در خاتمه این جلسه، تفاهمنامه همکاری بین مجید وفایی فرد، مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران و داریوش اسماعیلی، ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه با هدف ایجاد تعامل و همکاری مشترک به منظور انجام پژوهش‌ های بنیادی و نوآورانه در راستای دستیابی به دانش فنی و توسعه فناوری و تجاری‌سازی مورد نیاز بخش معدن و صنایع معدنی و نیز ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمات مهندسی از طریق آموزش‌ های کاربردی مطابق با شرایط مندرج در آن امضا گردید.

منبع: گسترش نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ تیر ۹۸
732 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0