دشوار بودن ساخت و خرید خانه برای مردم ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

دشوار بودن ساخت و خرید خانه برای مردم

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با عنوان این که هفتاد و هفت درصد ساخت‌وساز در حوزه مسکن با دید اقتصادی است، بیان کرد: ساختمان سازی و صاحب خانه شدن برای مردم خیلی سخت شده است.

کد خبر: 190810008 تاریخ انتشار: شنبه ۱۹ مرداد ۹۸ - ۱:۴۴ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با عنوان این که هفتاد و هفت درصد ساخت‌وساز در حوزه مسکن با دید اقتصادی است، بیان کرد: ساختمان سازی و صاحب خانه شدن برای مردم خیلی سخت شده است.

دشوار بودن ساخت و خرید خانه برای مردم

دشوار بودن ساخت و خرید خانه برای مردم

ساختمان‌سازی و خانه‌دار شدن  برای مردم خیلی دشوار شده است

 

مهدی سالاری صبح امروز بیان کرد: حوادث طبعیی که امسال در کشور به وقوع پیوست بصورت کاملا واضح نشان داد که چقدر ساختمان‌ های ما آسیب‌پذیر هستند و باید در ارتباط با صنعت ساختمان در کشور بازنگری صورت گیرد.

سالاری با عنوان این که ساختمان الان کالایی گران و ملی است، گفت: الان ساختمان‌سازی به راحتی امکان‌پذیر نیست و یک فرد با حقوق عادی در جامعه، تقریبا پس از پنجاه و هفت سال براساس آمارهای ارائه شده، می ‌تواند صاحب خانه گردد.

وی ادامه داد: الان با بیست و پنج میلیون تومان سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان می ‌توان یک شغل ایجاد کرد در حالیکه در صنعت نیروگاهی نهصد و در صنعت پتروشیمی باید چهارصد و پنجاه میلیون تومان هزینه کرد تا یک شغل ایجاد گردد.

وی اظهار داشت: هفتاد و هفت درصد از ساخت و سازهایی که در کشور ما صورت می ‌گیرد، عمدتا با هدف سرمایه‌گذاری است و افرادی اقدام به این کار می ‌کنند که نیاز به منزل ندارند و با دید اقتصادی وارد این عرصه می ‌گردند، علت این موضوع هم سود بسیار بالایی است که این صنعت دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد با عنوان این که هماهنگی بسیار خوبی بین اداره کل راه و شهرسازی، نظام مهندسی و شهرداری بوجود آمده، افزود: به این نتیجه رسیدیم که باید یک پایگاه تخصصی در صنعت ساختمان ایجاد کنیم و توافق شده که یک شبکه اطلاع‌رسانی یک‌پارچه در این زمینه ایجاد گردد.

دشوار بودن ساخت و خرید خانه برای مردم

وی ادامه داد: در صنعت ساختمان بدنبال ایجاد یک اکوسیستم یا زیست بوم جدید هستیم که خروجی آن بتواند کیفیت و آرامش بیشتری را به مردم در ساختمان خود هدیه کند.

سالاری با عنوان این که عمر ساختمان در کشور بصورت میانگین از سوی وزیر راه و شهرسازی بیست و سه سال عنوان شده، تصریح کرد: در زیست بوم جدیدی که اشاره شد، مردم از جایگاه ویژه تری برخوردار هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد با عنوان این که نظام مهندسی در حال اصلاح ساختار خود به نفع مردم است، ادامه داد: در این حوزه علاوه بر این که هزینه‌های مردم برای دریافت پروانه بسیار کم‌تر شده، سامانه مجازی هم در حال طراحی است که به مردم بهتر و سریع‌تر خدمات رسانی انجام گردد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد گفت: یکی دیگر از اقداماتی که در راستای کاهش مشکلات مردم در حوزه دریافت پروانه ساخت و ساز در حال انجام است، یک‌پارچه سازی سامانه‌های شهرداری، نظام مهندسی و راه و شهرسازی است که جلوی موازی کاری و گرفتن مدارک تکراری و اضافی از مردم گرفته می‌ شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی معماري(اجرا)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ مرداد ۹۸
553 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0