تخلف مهندسان ناظر در کمیسیون ماده 100 حسن قربانخانی

نظر متفاوت ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در مورد ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی

حسن قربانخانی با اشاره به این ‌که ابلاغیه وزارت راه در مورد دستمزد پنج درصدی کمک به سازمان ‌های نظام مهندسی است، بیان کرد: در برخی سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان استان ‌ها اخذ پنج درصد دستمزد مهندسان کفاف هزینه ‌ها را نمی ‌دهد.

کد خبر: 961127002 تاریخ انتشار: جمعه ۲۷ بهمن ۹۶ - ۱۱:۵۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،حسن قربانخانی با اشاره به این ‌که ابلاغیه وزارت راه در مورد دستمزد پنج درصدی کمک به سازمان ‌های نظام مهندسی است، بیان کرد: در برخی سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان استان ‌ها اخذ پنج درصد دستمزد مهندسان کفاف هزینه ‌ها را نمی ‌دهد.

نظر متفاوت ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در مورد ابلاغیه وزیر

نظر متفاوت ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در مورد ابلاغیه وزیر

ریاست نظام مهندسی ساختمان  استان تهران در مورد ابلاغیه آخوندی نظری متفاوت دارد

وی با تاکید بر این ‌که بطور مشخص درماده سی و هفت قانون منابع درآمدی سازمان‌ ها را تعریف کرده است، گفت: در این ماده گفته شده درصدی از دستمزد مهندسان درباره کارهای ارجاع شده به سازمان پرداخت گردد.
قربانخانی با عنوان این‌ که سازمان‌ های استان درصدی را به‌ عنوان ارجاع کار برداشت می ‌کنند، ادامه داد:‌ با مسئولان وزارت راه و شهرسازی –در مورد ابلاغیه لغو کسر برداشت پنج درصد از دستمزد مهندسان ناظر- هم که صحبت کردیم،‌ نظر آن ها این نبوده که سازمان‌ های نظام مهندسی استان ‌ها نمی ‌توانند پول برداشت کنند. بحث این است که مجامع نظام مهندسی ساختمان میزان برداشت از دستمزد را تعیین کنند نه طبق درصد قبلی.
قربانخانی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی با ابلاغیه بدنبال کمک به سازمانهای نظام مهندسی است، تصریح کرد: در برخی استان ‌ها پنج درصد کفاف هزینه‌ ها را نمی ‌دهد و مجامع می ‌توانند بیش تر تصویب کنند؛ ده درصد، پانزده درصد یا بیست درصد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران اظهار داشت: مجمع عمومی عالی ‌ترین مقام در سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان استان‌ ها نظر داده و آن را تصویب کند، بنابراین اگر یک مجمع عدد بیست درصدی را تصویب کند کسی نمیتواند اعتراض کند.

نظر متفاوت ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در مورد ابلاغیه وزیر

وی افزود: ابلاغیه آخوندی به سازمان ‌ها کمک می‌ کند که بجای پنج درصد عددهای بیش تری را اخذ کرده تا بتوانند سازمانها را اداره کرده و بهتر عمل کنند.
آخوندی، بیست و ششم دی ماه سال جاری در ابلاغیه ‌ای اخذ پنج درصد کمیسیون از محل حق نظارت مهندسان ناظر توسط سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانهای سراسر کشور را لغو کرد.
منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ بهمن ۹۶
1062 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0