متفاوت بودن انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ریاست هیئت اجرایی هشتمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان استان فارس

متفاوت بودن انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس

ریاست هیئت اجرایی هشتمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان استان فارس از متفاوت بودن انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خبر داد.

کد خبر: 970707020 تاریخ انتشار: شنبه ۷ مهر ۹۷ - ۸:۰۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست هیئت اجرایی هشتمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان استان فارس از متفاوت بودن انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خبر داد.

متفاوت بودن انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

متفاوت بودن انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان  نظام مهندسی ساختمان مهر ماه جاری با روندی متفاوت برگزار می گردد.

تفاوتی که از یک طرف با دستورالعمل‌ های جدید و اجرای ابلاغیه تعارض منافع در روند تأیید صلاحیت کاندیداها ایجاد گردیده و از طرف دیگر با افزایش اختیارات استان ها در چهارچوب قانون و در مورد نحوه برگزاری فرآیند انتخابات و تاریخ برگزاری آن شکل گرفته است.
علاوه بر این لزوم داشتن پروانه پایه یک برای کاندیداتوری در رشته مورد تقاضا و گذشتن دو سال از تاریخ اخذ پروانه از دیگر تفاوتهای این دوره از انتخابات نسبت به دوره های قبل است.
ریاست هیئت اجرایی هشتمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان فارس از برگزاری این دوره از انتخابات در روز پنج شنبه دوازدهم مهر ماه جاری در شیراز و هجده شهرستان فارس خبر داد.
امیر فلاح نیا با اشاره به روند فرآیند برگزاری انتخابات از زمان شکل گیری هیئت اجرایی و دستگاه نظارت استان تا موعد صدور اعتبار نامه های منتخبین هیئت مدیره بیان کرد: در مهلت تعیین شده برای ثبت نام داوطلبان شصت و سه نفر از اعضای نظام مهندسی فارس در رشته ‌های ۷ گانه بعنوان کاندیدای هیئت مدیره ثبت نام و مدارک خود را به دبیرخانه هیئت اجرایی ارائه کردند.
پس از انجام مکاتبات لازم با مراجع ذی ربط در ارتباط با اخذ تأییدیه صلاحیت نامزدهای مذکور اسامی داوطلبان واجد شرایط عضویت در هیئت مدیره مشخص و در تاریخ بیست و هفتم شهریور از طریق جراید و پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام مهندسی اعلام گردید.
فلتح نیا تعداد داوطلبین واجد شرایط را پنجاه و دو نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد بیست و چهار نفر در رشته عمران، دو نفر در رشته نقشه برداری، ۱ نفر در رشته ترافیک، شش نفر در رشته معماری، دو نفر در رشته شهرسازی، هفت نفر در رشته مکانیک و ده نفر رشته برق هستند.
وی با اشاره به این که فرصت تبلیغات داوطلبین هیئت مدیره از تاریخ بیست و هفت شهریور شروع شده و تا دهم مهر ماه جاری ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: روز پنج شنبه دوازدهم مهر ماه این انتخابات بصورت همزمان در شیراز و هجده شهرستان فارس برگزار خواهد شد.
رئیس هیئت اجرایی این دوره از انتخابات از انتخاب ۲ شعبه اخذ رأی در شیراز خبر داد و افزود: هر دو شعبه مذکور در محل مجتمع رفاهی دانشگاه شیراز واقع در خیابان ساحلی غربی تعیین شده است. به گفته وی در هجده شهرستان آباده، مرودشت، ارسنجان، خرم بید، اقلید، فسا، داراب، استهبان، نی ریز، فیروزآباد، قیر و کارزین، لار، گراش، خنج، لامرد، جهرم، کازرون و نورآباد نیز شعبه های اخذ رأی در محل ادارات راه و شهرسازی شهرستان تعیین شده است.
وی ساعت اخذ رأی را نیز از ساعت نه صبح لغایت پنج عصر اعلام و عنوان کرد رأی دهندگان پس از ارائه کارت عضویت و کارت ملی به مسئولان حوزه و احراز هویت میتوانند نسبت به انتخاب نامزدهای مورد نظر خود اقدام کنند.
به گفته رئیس هیئت اجرایی هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی فارس، فرآیند اخذ آرای انتخابات بصورت کاملاً مکانیزه انجام شده و با درج کد نامزدهای انتخابات بر روی سیستم، آرای مورد نظر ثبت می گردد.
فلاح نیا گفت: بعد از پایان زمان رأی گیری همزمان در تمام شعب اخذ رأی شمارش آرا انجام شده و پس از جمع بندی نتیجه انتخابات توسط هیئت اجرایی و دستگاه نظارت استان اعلام می گردد.
وی با بیان این که منتخبین هیئت مدیره نظام مهندسی فارس پانزده نفر خواهند بود خاطر نشان کرد: از این تعداد شش نفر در رشته عمران، ۱ نفر نقشه برداری، ۱ نفر ترافیک، ۳ نفر در رشته معماری، یک نفر در رشته شهرسازی، دو نفر در رشته برق و ۱ نفر در رشته مکانیک انتخاب می گردند.
وی همچنین در ادامه به موضوعی اشاره کرده که به اعتقاد او میتواند به میزان مشارکت مهندسان در این انتخابات کمک کند؛
به گفته وی، براساس بخش نامه وزارت راه و شهرسازی و دستگاه نظارت مرکزی تمامی اعضای سازمان نظام مهندسی فارس میتوانند با ارائه کارت عضویت و کارت ملی بدون در نظر گرفتن اعتبار کارت عضویت در این انتخابات شرکت کنند.

متفاوت بودن انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

رئیس هیئت اجرایی این انتخابات ادامه داد: براساس بخش نامه ای که اخیراً از دستگاه نظارت وزارت راه و شهرسازی صادر شده است استان‌ های که هیئت مدیره آن ها طی دوره گذشته حداقل مجددا به اعضای سازمان در مورد پرداخت حق عضویت اخطار نداده باشند نمیتوانند در مورد لزوم معتبر بودن کارت اعضا برای شرکت در انتخابات محدودیتی ایجاد کنند؛ از آن جا که نظام مهندسی فارس مشمول این شرایط می گردد شرکت کلیه اعضا در انتخابات بلامانع است.
فلاخ نیا فرصت ارائه شکایات احتمالی کاندیداها از نتایج انتخابات را حداکثر تا پنج روز پس از اعلام نتایج و تا پایان وقت اداری روز ۳ شنبه هفدهم مهر ماه اعلام کرد و افزود: پس از پایان این مهلت هیئت اجرایی و دستگاه نظارت طی هفت روز به شکایات وارده رسیدگی و در نهایت نتیجه به شاکی اعلام می گردد.
تأیید انتخابات و نتیجه نهایی آن نیز در روز شنبه بیست و هشتم مهر ماه توسط دستگاه نظارت استان به دستگاه نظارت کشور اعلام و در نهایت اعتبارنامه های اعضای منتخب هیئت مدیره سازمان در روز یک شنبه بیست و نهم مهر ماه توسط وزارت راه و شهرسازی صادر می گردد.
رئیس هیئت اجرایی این انتخابات یادآور شد: انتظار می ‌رود داوطلبین عضویت در هیئت مدیره و رأی دهندگان این دور از انتخابات با رعایت اصول اخلاقی، برگزاری انتخاباتی سالم را سبب شوند.
فلاح نیا خاطر نشان کرد: اعطای رأی اصالتی بوده و صرفاً باید توسط شخص عضو انجام شود و رأی وکالتی مورد پذیرش نخواهد بود. هر یک از اعضای سازمان فقط مجاز است یک بار در رأی گیری شرکت کند و اگر به هر طریق بیش از یک بار اقدام به رأی دادن کرده و یا بجای شخص دیگری رأی دهد به شورای انتظامی معرفی خواهد شد.
فلاخ نیا همچنین گفت: رعایت مفاد شیوه نامه تبلیغات انتخابات هیئت مدیره سازمانهای نظام مهندسی که در شش ماده در سال نود و شش توسط شورای مرکزی تهیه و توسط وزارت راه و شهرسازی ابلاغ گردیده است مورد تأکید بوده و انتظار می‌ رود کاندیداهای این انتخابات با مطالعه دقیق این شیوه نامه، ضوابط مورد نظر را در انجام امور تبلیغاتی خود مد نظر قرار دهند.
وی، برخی از موارد مهم شیوه نامه مذکور را عنوان کرد و افزود: داوطلبان میتوانند با مشارکت یک دیگر گروه انتخاباتی تشکیل داده و فهرست انتخاباتی خود را ارائه دهند.
تشکلهای حرفه‌ای مانند انجمن ‌ها و کانون‌ های مهندسی می‌ توانند با نام و نشان خود داوطلبانی را معرفی و فهرست انتخاباتی مورد تأیید خود را انتشار دهند، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مجاز به انتشار هیچ گونه مطلب، یادداشت، مقاله و خبر از داوطلبان انتخاباتی در دوره تبلیغات نمیباشد؛ اطلاع رسانی در مورد انتخابات با حفظ بی طرفی در نشریات مربوطه بلامانع است. انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی توسط مراجع رسمی دولتی نظیر ادارات، شهرداریها و کارکنان سازمان نظام مهندسی ساختمان و یا استفاده از امکانات ادارات و شرکتهای دولتی و سازمانهای وابسته غیر مجاز بوده و سوء استفاده از نام و نشان سازمان نظام مهندسی، وزارت راه و شهرسازی و سایر سازمانها و ارگانهای دولتی برای درج در تبلیغات انتخاباتی ممنوع است.
رئیس هیئت اجرایی هشتمین انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی فارس اظهار امیدواری کرد اعضای سازمان نظام مهندسی فارس در روز دوازدهم مهر ماه با حضور مسئولانه و آگاهانه در پای صندوقهای رأی زمینه تحقق آرمان ‌ها و توسعه و اعتلای حرفه مهندسی و ارتقای شأن و منزلت مهندسان را فراهم کرده و با رای خود از این حرفه صیانت کنند.

منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ مهر ۹۷
1135 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0