شرایط متفاوت نسبت به گذشته در حوزه ساخت و ساز به گفته سالاری

شرایط متفاوت نسبت به گذشته در حوزه ساخت و ساز

ساخت وساز بعنوان صنعتی که در نگاه کلی، رشد و رونق آن مرهون سایر رشته های صنعتی است، در حال حاضر در رکود به سر میبرد. در شرایط کنونی، دولت بیش تر درگیر مسائل داخلی و سیاسی خود است و توان اقتصادی مردم تا حدود زیادی تحلیل رفته و آنها خدمات خود را با هزینه پایین طلب می‌کنند در جهت مقابل این وضعیت، انتظارات مهندسین و اعضای سازمان، افزایش تعرفه‌ها با کار کمتر و راحت تر است. نتیجه این تقابل، نارضایتی مردم و روند کاهشی اعتماد اعضا به سازمان در دراز مدت است.

کد خبر: 980312014 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۲ خرداد ۹۸ - ۴:۵۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد،ساخت وساز بعنوان صنعتی که در نگاه کلی، رشد و رونق آن مرهون سایر رشته های صنعتی است، در حال حاضر در رکود به سر میبرد. در شرایط کنونی، دولت بیش تر درگیر مسائل داخلی و سیاسی خود است و توان اقتصادی مردم تا حدود زیادی تحلیل رفته و آنها خدمات خود را با هزینه پایین طلب می‌کنند در جهت مقابل این وضعیت، انتظارات مهندسین و اعضای سازمان، افزایش تعرفه‌ها با کار کمتر و راحت تر است. نتیجه این تقابل، نارضایتی مردم و روند کاهشی اعتماد اعضا به سازمان در دراز مدت است.

شرایط متفاوت نسبت به گذشته در حوزه ساخت و ساز

شرایط متفاوت نسبت به گذشته در حوزه ساخت و ساز

شرایط متفاوت نسبت به گذشته در  حوزه ساخت و ساز

 

ما امروز با شرایط متفاوتی نسبت به گذشته در حوزه ساخت و ساز مواجه هستیم.
بهمین علت، لازم است که آموزش و افزایش بهره وری در اولویت امور سازمان قرار گیرد و نوآوری و فناوری معنا پیدا کند.
خوشبختانه با تلاشهای انجام شده در سالهای اخیر دانش و فناوری در کشور ما همگام با تجربه معنای جدیدی پیدا کرده و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد نیز استراتژی و سیاست‌ های جدید را در حوزه آموزش گرداوری و پیاده کرده است. ”
آن چه ملاحظه کردید، بخشی از گزارش ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در نشست هم اندیشی کمیته آموزش سازمان بود.

به گفته سالاری، سیاستهای سازمان در حوزه آموزش پیرامون محورهایی چون برون سپاری و پیمان سپاری خدمات آموزش، پرداختن به موضوعات نوآوری و فناوری‌ های نوین در صنعت ساختمان، توسعه آموزش‌ های مهارتی، پرداختن به مهارت‌ های تکمیلی و ارتقای توانمندی‌های مهندسان، هم‌چنین استفاده از فناوری نوین در بهبود کیفیت آموزش و بالاخره توسعه مخاطبین در حوزه آموزش است.
رییس سازمان استان، هدف از برون سپاری و پیمان سپاری خدمات آموزش را بهره گیری از دانش متخصصان بیرونی با کیفیت بهتر و افزایش رقابت در جهت پر کردن شکافهای آموزشی از طریق بکارگیری ایده‌های نو و ظرفیت‌های بیرونی می ‌داند.
برگزاری رویدادهای فناورانه در صنعت ساختمان و بکارگیری تجارب و نوآوریهای کارآفرینان از جمله مواردی است که در این سیاست مورد تاکید قرار دارد.
سالاری، هم‌چنین در توسعه آموزش ‌های مهارتی نگاه ویژه‌ای به استفاده از مهندسان اجرایی و کارگاهی در صنعت ساختمان همراه با بازدید ازابر پروژه ها و پروژه های موفق در ایران دارد.
برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان و برگزاری دوره های کارآموزی و کارورزی ورود به حرفه ویژه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و برگزاری تورهای فناورانه از جمله این موارد است.

شرایط متفاوت نسبت به گذشته در حوزه ساخت و ساز

به موازات این موارد، برای پرداختن به مهارت‌ های تکمیلی و ارتقای توانمندی‌های مهندسان نیاز شدید به ارتقای اخلاق حرفه ای است. کارآفرینی و پرورش ایده مهندسان، افزایش توانمندیهای شخصی و کار تیمی آنها و نیز ارتقاء آموزش های کسب و کار و اقتصاد مهندسی، صنفی و حقوق مهندسی از جمله این موارد است.
سازمان، هم‌چنین در نظر دارد آموزشهای آنلاین، آموزشهای مجازی، کتابخانه های دیجیتال و کلاس‌های مجازی و نرم افزار آزمون آنلاین را در جهت استفاده از فناوریهای نوین برای بهبود کیفیت آموزش بکار گیرد .
از مهم‌ترین اقداماتی که از سال گذشته شروع شده و هم‌چنان در دستور کار است آموزش مالکین تحت عنوان “دوره های پنج‌شنبه ها با مالکین” در سازمان نظام مهندسی ساختمان است. برای دستگاه ‌های اجرایی استان نیز مواردی چون دوره‌های آموزشی کارشناسان فنی شهرداری پیش بینی گردیده و قرار است شبهای علمی برای استفاده عموم مردم بزودی شروع گردد.
کانون تفکر صنعت ساختمان نیز آموزش مهندسین و ارائه تحلیلهای آموزشی را به عهده گرفته و مدیران دستگاههای اجرایی و خبرنگاران مطبوعات از جمله مخاطبان جدید حوزه آموزش سازمان محسوب می گردند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ خرداد ۹۸
520 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0