فرهنگ سازی برنامه محوری ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان غربی

فرهنگ سازی برنامه محوری

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان غربی بیان کرد: نباید شعارهای انتخاباتی خود را فراموش کنیم و با نهادینه کردن برنامه محوری به پیشرفت ادامه دهیم.

کد خبر: 971109019 تاریخ انتشار: سه شنبه ۹ بهمن ۹۷ - ۶:۰۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان غربی بیان کرد: نباید شعارهای انتخاباتی خود را فراموش کنیم و با نهادینه کردن برنامه محوری به پیشرفت ادامه دهیم.

فرهنگ سازی برنامه محوری

فرهنگ سازی برنامه محوری

برنامه محوری را فرهنگ  سازی کنیم

رحیم نجاتی، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان غربی، در جلسه خبری که امروز (نهم بهمن) در ساختمان نظام مهندسی استان برگزار گردید، ادامه داد: اصحاب رسانه به عناوین بعد چهارم دموکراسی باید مطالبه گر بوده و با روشنگری شعارهای انتخاباتی به عملی شدن آن ها یاری رسانند.
نجاتی گفت: سازمان نظام مهندسی براساس قانون باید مدافع حقوق شهروندان، حاکمیت و اعضای مشغول به کار خود سازمان باشد و لذا در این بحران اقتصادی وظیفه ما صد چندان شده است تا بتوانیم چرخ اقتصادی را هر چند ناچیز به حرکت وا داریم.
وی، اهمیت حوزه صنعت ساختمان در کشور را خیلی بالا عنوان کرد و افزود: سالانه صد تا صد و بیست هزار میلیارد تومان گردش مالی این صنعت است و حدود سیصد صنعت وابسته مستقیم و حدود ۱ هزار سیصد شغل مرتبط با صنعت ساختمان وجود دارد.
این مسئول خاطر نشان ساخت: هر صد متر مربع ساخت و ساز در کشور میتواند سالانه برای سه نفر شغل ثابت ایجاد کند.
نجاتی با عنوان این که میزان فارغ التحصیلان نامتعارف رشته های مهندسی بسیار زیاد است، گفت: در سال هشتاد و هشت تعداد فارغ التحصیلان رشته های مهندسی در منطقه شمال غرب کشور، تقریبا چهار هزار نفر که امروز این تعداد به هفده هزار نفر رسیده است که نرخ افزایش مهندسان را سالانه بیست درصد اعلام کرده اند.
وی، ادامه داد: هشتاد و شش مرکز آموزشی در حوزه دریاچه ارومیه به آموزش عالی در رشته مهندسی میپردازند که کیفیت آموزش در برخی از این دانشگاهها بطور تاسف باری پایین است.

فرهنگ سازی برنامه محوری

رییس سازمان نظام مهندسی آذربایجان غربی با تاکید بر کیفیت پایین آموزش در برخی از دانشگاههای مهندسی، گفت: وقتی از بین ۱ هزار و دویست و بیست و هفت نفر از شرکت کنندگان در آزمون پروانه کسب که در اداره کل راه و شهر ساز شرکت کردند، فقط چهل و هفت نفر قبول میشوند، میتوانیم بر این گفته خود صحه گذاریم.
وی، آمار سالیانه ساخت و ساز در شهر ارومیه را نا امید کننده ذکر کرد و افزود: سالانه در شهر ارومیه ۱ میلیون تر مربع ساخت و ساز در خوشبینانه ترین حالت ممکن وجود دارد که به هر مهندس فقط ۱ هزار متر مربع می رسد که این مقدار برابر با هشت میلیون تومان درآمد در سال است!
این مسئول، مهندسی را پاک دست ترین در حوزه ساخت و ساز دانست و گفت: متاسفانه در اکثریت ساختمانهای بلند مرتبه شاهد تخلفات فاحشی در حوزه ساخت و ساز هستیم که مشکلات اقتصادی یکی از اصلی ترین علل این اتفاق است.

منبع: خبرگزاری شبستان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ بهمن ۹۷
634 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0