توسعه برنامه آموزشهای بین المللی در سازمان نظام مهندسی ساختمان مهدوی نژاد، مشاورامور بین الملل سازمان

توسعه برنامه آموزشهای بین المللی در سازمان نظام مهندسی ساختمان

سازمان نظام مهندسی ساختمان برای افزایش توانمندی مهندسان در سطوح ملی و بین المللی برنامه های آموزشی خود را گسترش میدهد.

کد خبر: 191005011 تاریخ انتشار: شنبه ۱۳ مهر ۹۸ - ۷:۱۶ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،سازمان نظام مهندسی ساختمان برای افزایش توانمندی مهندسان در سطوح ملی و بین المللی برنامه های آموزشی خود را گسترش میدهد.

توسعه برنامه آموزشهای بین المللی در سازمان نظام مهندسی ساختمان

توسعه برنامه آموزشهای بین المللی در سازمان نظام مهندسی ساختمان

توسعه برنامه آموزشهای بین المللی  در سازمان نظام مهندسی ساختمان

مهدوی نژاد، مشاورامور بین الملل سازمان با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان توجه ویژه ای به ارتقای آموزشها و توسعه آن ها در سطح بین الملل داشته است، گفت: در این راستا مجموعه اقداماتی تعریف شده که از جمله آن ها ارتباط با اروپاست و در این زمینه ۳ کشور در دستور کار قرار گرفت:

در ارتباط با ایتالیا میزبان یک گروه از کارشناسان مربوطه در تهران بودیم. ارتباط با آلمان نیز بخوبی پیش رفت و برای بیست نفر معماران و طراحان برتر آلمان یک ورک شاپ در تهران برگزار گردید.

به گفته مهدوی نژاد، از جمله موارد مطرح شده در ارتباط آموزشی ما با آلمان، بهره وری و مصرف بهینه انرژی بود که طبق اسناد بین المللی، ایران متعهد است مصرف انرژی را کاهش دهد و بخش قابل توجهی از این مهم به صنعت ساختمان برمی‌گردد.

وی گفت: در این راستا ارتباط نزدیکی با وزارت آموزش و تحقیقات آلمان برقرار گردید و امضای تفاهم نامه بین رئیس جمهوری ایران و صدر اعظم آلمان, گسترش اقداماتی اصلاحی در صنعت ساختمان را موجب شده که از جمله آن ها تلاش برای کاهش گازهای گلخانه‌ای در صنعت ساختمان است.

در این زمینه با مشارکت گروه ‌های مهندسی، یکی از از این کارگاه‌ها آذر ماه سال گذشته در آلمان برگزار شد. در همان برنامه از واحدهای تخصصی اسپانیا نیز بازدید شد. در این گروه چند تن از اعضای شورای مرکزی و مهندسان برگزیده استان‌ها شرکت کردند.

برنامه ای که در سال جاری ترتیب داده شده نیز با همین موضوع و با عنوانClimate Competence Iran است.

در این برنامه ما در دو حوزه وارد شده ایم یکی بصورت تخصصی در رشته مکانیک است، با این هدف که با تربیت مدرسان در طراحی و سیستم‌ها کمک کنند و راهگشا باشند.

در حوزه مدیریت انرژی، چند نفر دیگر نیز برای شرکت در ورکشاپ انرژی، با کمک وزارت آموزش و تحقیقات آلمان شرکت کرده اند.

انتظار می ‌رود که این برنامه در سال آینده به یک برنامه فراگیر تر تبدیل شود که طی آن حدود صد نفر مهندسین برای یادگیری اعزام و سپس آکادمی مشترک ایران و آلمان راه اندازی خواهد شد.

این آکادمی در ایران تاسیس خواهد شد و هدف آن تربیت مهندسینی در تراز جهانی است تا بتوانند در سطح جهانی فعالیت‌ های خود را گسترش دهند.

به گفته وی، ما در این برنامه درصددیم متخصصانی تربیت کنیم که با علوم روز آشنا و با پیش نیازهای واقعی کشور در ارتباط باشند.

این مسئول در باره معیار انتخاب افراد برای عضویت در گروه‌های اعزامی، افزود: در ابتدا از استان‌ ها برای ارسال اسامی مهندسان منتخب دعوت شد و گروه تخصصی مربوطه در شورای مرکزی این اسامی را بررسی کرد و با کمک گروه تخصصی مکانیک ویژگی‌های این افراد را ارزیابی کرد و فهرست نهایی تهیه شد.

توسعه برنامه آموزشهای بین المللی در سازمان نظام مهندسی ساختمان

در همین ارتباط آزمونی توسط متخصصان آلمانی در ایران برای افراد یاد شده برگزار گردید و در نهایت هشت نفر از مهندسین مکانیک برای این منظور اعزام شدند.

مهدوی نژاد، ۲ گروه دیگر از مهندسان مکانیک نیز در نیمه اول سال آینده برای این منظور اعزام خواهند شد که مجموع تعداد آن ها به بیست و پنج نفر خواهد رسید.

در حوزه مدیریت انرژی، تعداد افراد اعزام شده تا نیمه سال آینده به هفتاد و پنج نفر خواهد رسید و سعی خواهد شد که افراد اعزامی برای حوزه مدیریت انرژی از مهندسان در رشته های مختلف از جمله عمران، برق، معماری و شهرسازی باشند تا در موارد و رشته های مختلف، مدیریت انرژی صورت گیرد.

به گفته این مسئول، از افراد اعزامی تعهد گرفته می‌ شود که در بازگشت به افراد پیشنهادی گروه‌های تخصصی مربوطه در استان ‌های خود تدریس کنند.

وی اظهار داشت: هم‌زمان با اعزام افراد از سازمان نظام مهندسی ساختمان گروه‌های تخصصی از “وزارت کار ” و “سازمان آموزش فنی و حرفه ای ” نیز در این آموزشها حضور دارند.

مهدوی نژاد تصریح کرد: این اقدام گام مهمی در تربیت مدرسین در سطح جهانی است و یک سرمایه گذاری بزرگ آموزشی بدون تحمیل کوچک‌ترین هزينه مالی به سازمان‌های نظام مهندسی محسوب می گردد.

منبع: سازمان‌ نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی معماری  pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ مهر ۹۸
473 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0