استان خوزستان :

توسعه کشور بدون در نظر گرفتن پدافند غیرعامل امکان پذیر نیست

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، محمد حری، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان، امروز(1 آبان) در نشست خبری هفته پدافند غیرعامل، با بیان اینکه هر فعالیتی باید با در نظر گرفتن پدافند غیرعامل انجام شود، گفت: هیچ توسعه ای بدون درنظر گرفتن مصون سازی و یا بررسی آسیب ها محقق نمی شود

کد خبر: 960506009 تاریخ انتشار: شنبه ۱ آبان ۹۵ - ۳:۵۴ ب.ظ

 به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، محمد حری، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان، امروز(۱ آبان) در نشست خبری هفته پدافند غیرعامل، با بیان اینکه هر فعالیتی باید با در نظر گرفتن پدافند غیرعامل انجام شود، گفت: هیچ توسعه ای بدون درنظر گرفتن مصون سازی و یا بررسی آسیب ها محقق نمی شود. توسعه کشور بدون پدافند غیرعامل امکان پذیر نیست

وی با بیان اینکه یک دهه از پدافند می گذرد و اقدامات خوبی در این راستا در سطح استانی و ملی انجام شده، تصریح کرد: تهدیدات مدام در حال تغییر است و نباید آن را ثابت دانست از این رو باید متناسب با این تهدیدات اقدامات لازم را انجام دهیم.

حری، با اشاره به اینکه تاکنون تمرکز ما بیشتر در شناسایی تهدیدات و آسیب ها بوده و در کنار آن سرمایه های استان هم شناسایی شده تا بتوانیم کشور را از تهدیدات مصون کنیم، افزود: رسانه ها نقش مؤثری در حوزه پدافند دارند و می توانند در راستای دفع آن کمک کنند.

توسعه کشور بدون پدافند غیرعامل امکان پذیر نیست

سازمان نظام مهندسی خوزستان

توسعه کشور بدون پدافند غیرعامل امکان پذیر نیست

وی با بیان اینکه در این هفته همه دستگاه ها باید گزارش دهند که چرا بخشی از این پدافند امنیت سازی توسط دستگاه هاست، اضافه کرد: شعار هفته پدافند غیرعامل امسال «مصون سازی و پایداری کشور با اقدام و عمل به پدافند غیرعامل» نامگذاری شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان، با تاکید بر اینکه امسال تصمیم گرفتیم که برنامه های خود را محدود به هفته پدافند غیرعامل نکنیم، ادامه داد: هفته پدافند غیرعامل از فردا(۲ آبان) آغاز و تا شنبه(۸ آبان) ادامه دارد و در این رو برنامه هایی تدارک دیده شده است.

وی برگزاری نخستین گردهمایی مشترک دبیران و رابطان پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی استان، فرمانداری ها و شهرداری ها، برگزار همایش ویژه اعضای نظام مهندسی ساختمان، همایش سایبری، صبحگاه دانش آموزی و رزمایش پدافند در ۳۳۶ مدرسه، نمایشگاه تخصصی کتاب پدافند غیرعامل، دوره آموزشی ویژه پزشکان، برگزاری پدافند و… را از جمله برنامه های این هفته برشمرد.

توسعه کشور بدون پدافند غیرعامل امکان پذیر نیست

حری، از تشکیل کمیته بازرسی و ارزیابی پدافند غیرعامل جهت ملاحظات پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در سازمان ها و دستگاه های مختلف خبر داد و عنوان کرد: امسال مانوری در حوزه زیستی با رویکرد اربعین و بازگشت زائران برگزار می شود.

وی اذعان داشت: علاوه بر آن یک رزمایش در صنعت فولاد، پالایشگاه آبادان و نیروگاه رامین داریم و بدون اطلاع قبلی نیز یک سری مانورها را به منظور ارزیابی عملکرد میزان آمادگی دستگاه ها، صنعت و… برگزار خواهیم کرد و برای ۲۰ سازمان تست نفوذ را انجام دهیم.

توسعه کشور بدون پدافند غیرعامل امکان پذیر نیست

وی با اشاره به اینکه برای راه اندازی وب سایت ها نیز باید مجوز لازم را از پدافند غیرعامل کسب کرد، یاد آور شد: امسال همایش دستاوردهای مدیریت نظامی هشت سال دفاع مقدس برگزار و در روز همایش کتاب تجربیات ۷۰ نفر از مدیران دوران دفاع مقدس رونمایی می شود.

منبع: خبرگزاری شبستان

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ آبان ۹۵
1485 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0