توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران با بوسنی و هرزگوین سفیر بوسنی و هرزگوین در بازدید از نمایشگاه صنعت ساختمان بیان کرد:

توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران با بوسنی و هرزگوین

سفیر بوسنی و هرزگوین در در بازدید از نمایشگاه صنعت ساختمان استان قزوین از علاقه مندی این کشورنسب به توسعه روابط اقتصادی و گردشگری با نقاط مختلف ایران بویژه قزوین خبرداد و خواستار تقویت روابط 2 کشور گردید.

کد خبر: 191012005 تاریخ انتشار: شنبه ۲۰ مهر ۹۸ - ۱۰:۱۳ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین،سفیر بوسنی و هرزگوین در در بازدید از نمایشگاه صنعت ساختمان استان قزوین از علاقه مندی این کشورنسب به توسعه روابط اقتصادی و گردشگری با نقاط مختلف ایران بویژه قزوین خبرداد و خواستار تقویت روابط ۲ کشور گردید.

توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران با بوسنی و هرزگوین

توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران با بوسنی و هرزگوین

آماده توسعه روابط اقتصادی  و گردشگری با ایران هستیم /ظرفیت قزوین در صنعت ساختمان و آثار تاریخی بی نظیر است

سمیر ولاجیچ که شامگاه پنج‌شنبه بهمراه ریاست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، شهردار، ریاست و اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران دستگاه‌ های اجرایی استان قزوین از نمایشگاه صنعت ساختمان بازدید نمود.

ولاجیچ، در ادامه این بازدید گفت: نمایشگاه، فوق العاده عالی بود و با نمایشگاه‌ هایی که در بوسنی برگزار می ‌گردد، شباهت زیادی دارد.

ولاجیچ با عنوان اینکه ظرفیت ‌های استان قزوین در حوزه صنعت ساختمان بی ‌نظیر است و برای من جالب و شگفت‌انگیز بود؛ ادامه داد: این استان توانمندی‌ های قابل ارایه‌ای در زمینه صنعت ساختمان دارد و به طور حتم از این ظرفیت‌دها استفاده می ‌کنیم.

وی هم‌چنین نسبت به برقراری ارتباط در زمینه‌های اقتصادی و گردشگری با استان قزوین اعلام آمادگی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران و بوسنی و هرزگوین همچون دو دوست می ‌توانند در زمینه تبادل تجارب در حوزه‌ های مختلف فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و علمی همکاری مفید و سازنده‌ای با یک‌دیگر داشته باشند.

سفیر بوسنی و هرزگوین با عنوان اینکه آماده همکاری همه جانبه با استان قزوین هستیم، افزود: قزوین و بوسنی و هرزگوین می ‌توانند در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و سرمایه گذاری ‌ها و همکاریپ‌های  مشترکی با یکدیگر داشته باشند.

وی، فعالیتهای اقتصادی، تاریخی و توانمندی‌ های صنعت ساختمانی قزوین را بسیار با ارزش عنوان و بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌ هایی که در استان قزوین وجود دارد انتظار میرود، قزوین با کشور بوسنی در زمینه‌ های مختلف بویژه اقتصادی تعامل و همکاری داشته باشد.

این مسوول گفت: یکی از امتیازات مهم در مناسبات تجاری میان دو کشور این است که کشور بوسنی و هرزگوین در قلب اروپا قرار دارد و می‌ تواند بازار خوبی برای توزیع محصولات ایران محسوب گردد.

ولاجیچ تصریح کرد: استان قزوین دارای ظرفیت ‌های فراوان اقتصادی است که می ‌تواند توسعه مناسبات فرهنگی و تجاری بین دو کشور را تقویت کند و این مهم امروز بیش از پیش احساس می‌گردد.

توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران با بوسنی و هرزگوین

وی با عنوان این که استان قزوین دارای جاذبه های تاریخی ارزشمندی است، ادامه داد: این ظرفیت ‌ها برای استان قزوین قابلیت گردشگری زیادی ایجاده کرده‌اند و فرصت خوبی برای جذب توریست بشمار میروند، مردم بوسنی هم علاقه مند به بازدید از این ارزشهای فرهنگی هستند، در این مورد، در حال رایزنی با مقامات جمهموری اسلامی هستم که صدور ویزا از سوی ۲ کشور با سهولت انجام گردد تا گردشگران بوسنی بتوانند به قزوین سفر و از این جاذبه های تاریخی بازدید کنند.

وی گفت: بسیار خرسند هستم که امروز در قزوین بودم، مردمان این شهر را میهمان نواز و مهربان دیدم که این پتانسیل در ایجاد روابط میان این شهر با بوسنی حائز اهمیت باشد.

سفیر بوسنی و هرزگوین خاطر نشان ساخت: احساس می‌ کنم در کشور خود قرار دارم و امیدوار هستم این احساس تعلق در راستای مبادلات و ارتباطات اقتصادی تقویت گردد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ مهر ۹۸
562 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0