توسعه و آبادانی شهرها به دست مهندسان معاونت عمرانی استاندار خراسان شمالی در جشن روز مهندسی بیان داشت:

توسعه و آبادانی شهرها به دست مهندسان

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی با بیان این مطلب عنوان کرد: مهندسان در توسعه پایدار انسانی میتوانند نقش ایفا کرده و موثر باشند، با اینکه توسه فیزیکی و انسانی ارتباطی دو سویه دارند ولی نقش توسعه کالبدی خیلی کم تر از توسعه انسانی است و این نشان گر جایگاه مهم مهندسان است.

کد خبر: 961214001 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۴ اسفند ۹۶ - ۸:۰۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی با بیان این مطلب عنوان کرد: مهندسان در توسعه پایدار انسانی میتوانند نقش ایفا کرده و موثر باشند، با اینکه توسه فیزیکی و انسانی ارتباطی دو سویه دارند ولی نقش توسعه کالبدی خیلی کم تر از توسعه انسانی است و این نشان گر جایگاه مهم مهندسان است.

توسعه و آبادانی شهرها به دست مهندسان

توسعه و آبادانی شهرها به دست مهندسان

توسعه و آبادانی شهرها بدست  مهندسان و توسعه کشور از مسیر توسعه شهرها شکل میگیرد.

«علی نیا» با عنوان اینکه اگر فاقد نیروی انسانی توسعه یافته باشیم نمیتوان انتظار شهر یا کشور توسعه یافته داشت، تصریح کرد: توسعه کشور از طریق توسعه و آبادانی شهرها اتفاق می افتد، آبادانی و توسعه شهرها هم بدست مهندسان شکل میگیرد، امروزه همه به این موضوع رسیده اند که توسعه کالبدی و فیزیکی شهرها به تنهایی کافی نیست زیرا که انسان محور توسعه است و توسعه پایدار منوط به توسعه پایدار انسانهاست.
علی نیا با اشاره به روز پانزدهم اسفند روز ملی منابع طبیعی ادامه داد: مهندسان در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست نقش اساسی ایفا میکنند و نیل به توسعه پایدار محقق نمی گردد مگر با توسعه انسانی، به تعبیری مسیر عبور توسعه پایدار کشور، توسعه انسانی است.
معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی با اشاره اینکه شهرها باید محیطی دلپذیر و آرامش بخش برای شهروندان باشد مطرح کرد: از شهر بعنوان مدینه یاد میشود، مدینه بمعنایی مکانی با تمدن است و شهرنشینی بمعنای متمدن بودن است بنابراین باید پیچیدگیهای تمدن را در رفتارها داشته باشیم و مقید به حقوق شهروندی باشیم.
علی نیا با اشاره به اینکه شهرها باید محیط دلپذیر برای گذران اوقات برای همه باشند، بنابراین شکل دهی فضاهای شهری باید بگونه ای باشد که رضایت شهروندان را فراهم کند، اظهار داشت: امروزه نمونه و شواهد بسیاری از فعالیت مهندسان در شهرها را میتوان پیدا کرد، زیرا مهندسان بعنوان طراحان و ناظران در همه مراحل ساخت و سازهای شهری حضور دارند.

توسعه و آبادانی شهرها به دست مهندسان

این مقام مسیول در بخش دیگری از اظهارات خود با عنوان اینکه طراحی و اجرا در استان با کیفیت خوب و قابل قبولی اجرا میشود، یاد آور شد: طبق بررسیهای انجام شده تأیید شد که زلزله شدید اردی بهشت امسال  هیچگونه تخریب سازه ای در استان نداشته است و خسارتها در چند مورد جزئی بود و  بطور قالب شامل اجزاء غیر سازه ای ساختمان بوده است.
وی خاطر نشان کرد: این امر نشان دهنده مناسب بودن طراحی و اجرا در بحث ساخت و ساز در استان است، حتی در روستاها نیز که بیش تر در معرض تخریب قرار داشتند بسیاری از ساختمانهای قدیمی تخریب شده بودند ولی مساکنی که پس از زمین لرزه سال هفتاد و پنج از طریق بنیاد مسکن ساخته شده بودند و نظارت مهندسان در آن جا اعمال شده بود حداقل آسیب را متحمل شدند.
علی نیا با عنوان اینکه روند بهسازی و بازسازی مسکنهای روستایی در حال انجام است، تاکید کرد: تاکنون حدود پنجاه و پنج درصد از این منازل بازسازی شده اند، با این حال در مقایسه با زمین لرزه های گذشته در زلزله اردی بهشت کم ترین خسارتها به منازل وارد شد که بخشی از این موضوع به ساخت و ساز با اسلوب مهندسی و نظارتهای مهندسان باز میگردد.
علی نیا، استفاده از مصالح مرغوب و استاندار، نظارت و اجرا با تمام مشخصات تعیین شده، حضور رسانه ها برای آگاهی بخشی به مردم، جلوگیری از ساخت و ساز در مسیر گسلها را از اقدامات موثر در کاهش خسارتهای ناشی از حوادث طبیعی عنوان کرد.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ اسفند ۹۶
878 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0