توسعه و ترویج فنون اجرای وال پست در استان مازندران نائب رییس اول سازمان استان

توسعه و ترویج فنون اجرای وال پست در استان مازندران

کارگاه آموزشی وال پست به دعوت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران، در بهشهر برگزار گردید.

کد خبر: 191028006 تاریخ انتشار: دوشنبه ۶ آبان ۹۸ - ۲:۰۹ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،کارگاه آموزشی وال پست به دعوت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران، در بهشهر برگزار گردید.

توسعه و ترویج فنون اجرای وال پست در استان مازندران

توسعه و ترویج فنون اجرای وال پست در استان مازندران

توسعه و ترویج فنون اجرای  وال پست در استان مازندران

در این کارگاه که با استقبال خوبی از طرف مهندسان عضو روبرو شد، اعضای هیات رییسه سازمان، شهردار بهشهر و جمعی از مسوولین محلی حاضر بودند.

در این کارگاه، نائب رییس اول سازمان استان بیان کرد: پس از واقعه ناگوار زمین لرزه رودبار و خسارات مالی و جانی ناشی از آن، دولت و مجلس به فکر تاسیس یک سازمان تخصصی و فنی  برای تحقق ساخت و ساز مهندسی افتادند و این اقدام خیلی ارزشمندی بود که نتیجه آن را در کاهش خسارات زلزله کرمانشاه شاهد بودیم‌.

علی نیا اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی در طول بیش از بیست و سه سال فعالیت تخصصی توانسته جایگاه خودش را بین مردم اثبات کند و اگر این سازمان و این مجموعه فنی و نطارت وکنترل‌ ساخت و ساز کشور نبود علاوه بر ایجاد بار مالی سنگینی بر دولت، شاهد بهبود کیفیت دراین بخش نبودیم.

وی تصریح کرد: تصور بسیار بدی که در بخشی از جامعه وجود دارد این است که فکر می‌کنند سازمان نظام مهندسی و مهندسین هزینه سنگینی را از مردم دریافت می‌کنند درصورتی‌که هزینه خدمات مهندسی کم‌تر از ۲ درصد هزینه ساختمان است و درمقابل زحمات مهندسان و مسوولیت سنگین آن ها خیلی ناچیز است. در عین حال‌ ما  باید ساز و کاری در پیش بگیریم که اعتماد عمومی در جامعه نسبت به خدمات مهندسی  ایجاد گردد.

توسعه و ترویج فنون اجرای وال پست در استان مازندران

وی بر ادامه آموزشهای حرفه ای و پشتیبانی هیات مدیره دراین بخش تاکید کرد و ضمن تشکر از حضور مهندسان در کارگاه های آموزشی خواستار مشارکت قوی تر مهندسان شد.

علی نیا گفت: آموزش اجرای وال پست و تاکید بر اجرایی شدن آن در استان، ایجاد امنیت برای بهره برداران را به دنبال دارد و با توجه به بررسی‌های به عمل آمده در خسارات زمین لرزه و آسیب شناسی در حوزه فنی اجرای ضوابط فنی باید نهادینه گردد و به عبارتی این‌ها هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ آبان ۹۸
595 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0