برگزاری آزمون دریافت پروانه اشتغال به مهندسی با حضور مدیرکل دفتر مقررات ملی کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار گردید:

جزئیات سومین جلسه مدیران مسکن، ساختمان و رئیسان ادارات نظام ‌مهندسی منطقه ۲ کشور در یاسوج

سومین جلسه مدیران مسکن و ساختمان و رئیسان ادارات نظام ‌مهندسی با حضور استان های منطقه دو کشور به میزبانی راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد برگزار گردید.

کد خبر: 960809018 تاریخ انتشار: سه شنبه ۹ آبان ۹۶ - ۱:۳۹ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، سومین جلسه مدیران مسکن و ساختمان و رئیسان ادارات نظام ‌مهندسی با حضور استان های منطقه دو کشور به میزبانی راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد برگزار گردید.جزئیات سومین جلسه مدیران مسکن، ساختمان و رئیسان ادارات نظام ‌مهندسی

جزئیات سومین جلسه مدیران مسکن، ساختمان و رئیسان ادارات نظام ‌مهندسی

جزئیات سومین جلسه مدیران مسکن، ساختمان و رئیسان ادارات نظام ‌مهندسی

جزئیات سومین جلسه مدیران  مسکن، ساختمان و رئیسان ادارات نظام ‌مهندسی منطقه ۲ کشور در یاسوج

حامد مانی‌ فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در باره هدف برگزاری این جلسه‌ ها گفت: این برنامه‌ ها در راستای یک زبان مشترک بین استان‌ های منطقه و تعریف یک دستور کار هماهنگ برای یک فعالیت مشترک در میان استان‌ ها برگزار می ‌شود.
وی گفت: برگزاری این گردهمایی ‌ها خروجی و مصوبات مهمی دارد و در طی برگزاری این برنامه ‌ها استان‌ ها از نزدیک از برنامه‌ ها و تجربیات هم دیگر در راستای اهداف خود در زمینه ساخت و سازهای استفاده می‌ کنند.
مانی فر در ادامه به مقررات ملی ساختمان اشاره کرد و ادامه داد: مقررات ملی ساختمان دارای بیست و دو مبحث است و بر اساس قانون اجرای کلیه این مباحث در ساخت و ساز کلیه ساختمان‌ ها بر اساس قانون الزامی است.
مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازبیان داشت: در کشور ما میزان رعایت این مباحث در بخش‌ های مختلف متفاوت است و در برخی از موارد از جمله حریق، صوت، نگه داری و ایمنی ساختمان توجه خاصی نمی‌ شود.
وی مطرح کرد: به طور میانگین میزان رعایت مقررات ملی در سطح کشور پنجاه وپنج درصد در کلیه مباحث در نظر گرفته می‌ شود.
وی رعایت مباحث مقررات ملی را بعنوان یک مطالبه عمومی نام برد و افزود: مردم باید ایمنی ساختمان‌ ها را از دست‌اندرکاران مطالبه کنند.

جزئیات سومین جلسه مدیران مسکن، ساختمان و رئیسان ادارات نظام ‌مهندسی


وی تصریح کرد: اکنون برای برآورد اجرای مقررات ملی ساختمان سامانه‌ هایی با داشتن نرم ‌افزارهای خاص و سنجش رعایت مقررات ساختمان‌ ها در دوازده منطقه استان طراحی شده و بعد از دوره ۳ ماه و رفع اشکالات احتمالی آن این طرح برای کل کشور این طرح اجرا خواهد شد.
مانی فر خاطر نشان کرد: کمیسیون‌ های ماده صد حق ندارند برای ساختمان ‌های فاقد ایمنی رأی ابقا بدهند بلکه باید به رأی و نظر سازمان‌ های متولی در حوزه مقررات ساختمان توجه کنند و اگر اداره‌ های مسکن شهرسازی و سازمان ‌های فنی نسبت به رعایت ساختمان مقررات ایرادی داشتند کمیسیون‌ های ماده صد باید بعد از رفع اشکال برای این نوع ساختمان‌ ها برگ گواهی ایمنی صادر کنند.
وی بر ضرورت نظارت بیش تر مهندسین ناظر بر ساختمان ‌ها تاکید کرد و افزود: نظارت مستمر ناظران مهم‌ ترین راهکار ساخت مسکن ایمن و رعایت مقررات ملی مسکن در ابعاد مختلف است.
این مسئول با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف انرژی در ساختمان تاکید کرد: بعد از تصویب قانون اصلاح مصرف انرژی در مجلس شورای اسلامی، بر اساس ماده هجده این قانون آیین‌ نامه آن گرداوری و در هیئت دولت تصویب شده است.
مانی فر برگزاری جلسه دست ‌اندرکاران امر ساخت و ساز منطقه ۲ کشور شامل استان‌ های اصفهان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری با توجه به سیاست ‌گذاری و برنامه‌ ریزی مشترک و تبادل‌ نظر فعالین این بخش بهتر نمودن اصول ساخت و ساز و اعمال مقررات ملی ساختمان را بدنبال دارد.
منبع : مازندشورا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود کتاب راهنمای مبحث ۱۳ نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ آبان ۹۶
939 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0