جزئیاتی در مورد تفاهمنامه جدید نظام مهندسی ساختمان استان تهران مقدم راد

جزئیاتی در مورد تفاهمنامه جدید نظام مهندسی ساختمان استان تهران و وزارت مسکن عراق

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اخیرا تفاهمنامه ای را با وزارت راه، مسکن، شهرسازی و شهرداریهای عراق با هدف گسترش روابط فنی مهندسی ۲ کشور به امضا رساند. تفاهمنامه ای که میتواند فرصت خوبی برای صادرات خدمات مهندسی ایران به این کشور با توجه به رتبه علمی خوب مهندسان کشورمان باشد.

کد خبر: 971005016 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۵ دی ۹۷ - ۴:۳۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اخیرا تفاهمنامه ای را با وزارت راه، مسکن، شهرسازی و شهرداریهای عراق با هدف گسترش روابط فنی مهندسی ۲ کشور به امضا رساند. تفاهمنامه ای که میتواند فرصت خوبی برای صادرات خدمات مهندسی ایران به این کشور با توجه به رتبه علمی خوب مهندسان کشورمان باشد.

جزئیاتی در مورد تفاهمنامه جدید نظام مهندسی ساختمان استان تهران

جزئیاتی در مورد تفاهمنامه جدید نظام مهندسی ساختمان استان تهران

جزئیاتی در مورد تفاهمنامه همکاری میان نظام  مهندسی ساختمان استان تهران و وزارت راه، مسکن، شهرسازی و شهرداریهای عراق اعلام گردید.

در همین رابطه، ریاست دبیرخانه دائمی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی، در مورد مهم ترین دستاورد دیدار با معاون وزیر راه، مسکن، شهرسازی و شهرداریهای عراق و انعقاد تفاهم نامه با ایشان، گفت: موضوعی که سبب شد من به فکر شکل گیری این اقدام باشم شرایط فعلی کشورمان است که با وجود تحریمهایی که وجود دارد قطعا بحث صادرات خدمات مهندسی تبدیل یک تهدید به فرصت است و به علت این که کشور عراق با ما عهد و اخوت برادری دارد قطعا ما میتوانیم بهترین نتیجه را در تبدیل تهدید به فرصت بدست بیاوریم.

مقدم راد ادامه داد:

با توجه به تجربیاتی که در حوزه آموزش داریم میتوانیم کمک حال دوستان عراقی داشته باشیم و هم چنین میتوانیم از مهندسان عراق دعوت کنیم تا ضمن بازدید از پروژه های ایران از آموزش نیز استفاده کنند. در این راستا سعی برای سفر به عراق خواهیم داشت و بحث آموزش و Work shop را برای ۲ طرف خواهیم داشت.

وی:

ضمن اشاره به این مطلب که سازمانهای نظام مهندسی در کشور عراق بطور غیرهمگون به بازار خدمات مهندسی این کشور در استانهای مختلف ایران ورود کرده اند، ادامه داد: از جمله این موارد میتوان به استان قزوین، استان ایلام و سایر استانها اشاره کرد لیکن این ها مستقیما همسو با خود وزارتخانه راه و شهرسازی عراق نبوده و ما قصد داریم این همراهیها و همکاری را در کشور عراق بصورت منسجم و یکپارچه داشته باشیم.


وی با اشاره به برگزاری دومین گردهمایی صادرات خدمات مهندسی نیز افزود: امیدوار هستیم در این گردهمایی طی ۳ شنبه و ۴ شنبه (امروز و فردا) در حال برگزاری است بتوانیم معرفی خوبی از دبیرخانه دائمی صادرات خدمات مهندسی داشته باشیم تا این که ارگانها و سازمانهای مختلف ضمن شناخت بیش تر از سازمان نظام مهندسی ساختمان و دبیرخانه دائمی آن پیدا میکنند بتوانند در اجرای مسائل همکاری و همراهی خوبی داشته باشند.
رییس دبیرخانه دائمی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی،

در خاتمه در مورد انتخاب طاهری بعنوان ریاست جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، خاطر نشان کرد: با توجه به سابقه ایشان در هیئت مدیره دوره هفتم و بازرس دوره ششم و با توجه به این که سازمان را میشناسند میتوانند خیلی سریع و بخوبی با توجه به شناخت مشکلات و آسیبها بهترین نتایج را در مدیریت سازمان نظام مهندسی بدست بیاورد.

منبع: جماران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بسته طلائی آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ دی ۹۷
643 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0