طراحی دو هزار نقشه معماری مناطق زلزله زده کرمانشاه مسئول آموزش سازمان نظام مهندسی کرمانشاه

طراحی دو هزار نقشه معماری مناطق زلزله زده کرمانشاه در دست اجراست

مسئول آموزش سازمان نظام مهندسی کرمانشاه از در دست اجرا بودن طراحی دو هزار نقشه معماری مناطق زلزله زده استان خبر داد و بیان کرد: با توجه به وجود 3 هزار و پانصد واحد تخریبی، تا اوایل تابستان نود و هفت تمام مراحل طراحی نقشه معماری و نقشه سازه این واحدها به اتمام خواهد رسید.

کد خبر: 961205002 تاریخ انتشار: شنبه ۵ اسفند ۹۶ - ۱۰:۲۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،مسئول آموزش سازمان نظام مهندسی کرمانشاه از در دست اجرا بودن طراحی دو هزار نقشه معماری مناطق زلزله زده استان خبر داد و بیان کرد: با توجه به وجود ۳ هزار و پانصد واحد تخریبی، تا اوایل تابستان نود و هفت تمام مراحل طراحی نقشه معماری و نقشه سازه این واحدها به اتمام خواهد رسید.

طراحی دو هزار نقشه معماری مناطق زلزله زده کرمانشاه

طراحی دو هزار نقشه معماری مناطق زلزله زده کرمانشاه

طراحی دو هزار نقشه معماری مناطق زلزله زده  کرمانشاه در دست اجراست

محمدعلی زرافشانی در حاشیه کارگاه آموزشی ویژه دفاتر و طراحان معمار فعال در مناطق زلزله زده، با اشاره به فعالیت دویست مهندس پایه سه طراح معمار و عمران در مناطق زلزله زده استان، ادامه داد: برای ارتقاء سطح کیفی کار و نیز آشنایی با قوانین روز دنیا در حال برگزاری کارگاه آموزشی با حضور ۴ استاد برجسته دانشگاه شهید بهشتی تهران هستیم.
به گفته زرافشانی، کار طراحی نقشه ها بعهده مهندسان پایه ۳ بومی استان است اما این نقشه ها توسط مهندسان پایه یک و ارشد کنترل مضاعف می گردند.
زرافشانی با اشاره به این که مراحل کار شامل طراحی نقشه معماری، نقشه سازه و مرحله اجراست، گفت: در حال حاضر دو هزار واحد در مرحله طراحی معماری هستند و صد واحد نیز به مرحله طراحی نقشه سازه رسیده اند.
وی تصریح کرد: ساختمانهایی که بیش تر از ۳ طبقه باشند مرحله طراحی نقشه تاسیسات و برق را نیز خواهند داشت.
مسئول آموزش سازمان نظام مهندسی کرمانشاه با اشاره به قرارگیری استان کرمانشاه بر روی ۳ گسل فعال زلزله عنوان کرد: زمین لرزه بیست و یکم آبان سال جاری فقط بر اثر فعال شدن یک گسل از این ۳ گسل رخ داده است.

طراحی دو هزار نقشه معماری مناطق زلزله زده کرمانشاه

زرافشانی اظهار داشت: لازم است مردم استان با هشیاری نسبت بخطر زلزله به هنگام ساخت و ساز تمام مقررات ایمنی ساختمان را رعایت کنند.
این گردهمایی ۱ روزه با مشارکت بنیاد مسکن کشور و سازمان نظام مهندسی استان کرمانشاه برگزار گردید.

زلزله ۷٫۳ ریشتری بیست و یکم آبان در یازده کیلومتری بخش ازگله و سی و دو کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ششصد و بیست کشته و دوازده هزار و سیصد و هشتاد و شش مصدوم داشته است.
این زمین لرزه به ده شهرستان و ۱ هزار و نهصد و سی روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از صد هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.

منبع : الوند خبر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی طراحی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ اسفند ۹۶
954 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0