تشریح برنامه‌ها و ظرفیت‌ های صندوق مشترک سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان برنامه‌ها و ظرفیت‌ های صندوق مشترک سازمان‌ها

تشریح برنامه‌ها و ظرفیت‌ های صندوق مشترک سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان

صندوق مشترک در سال نود و هشت، اعضای جدید میپذیرد. مجید اسماعیلیان، مدیرعامل صندوق مشترک سازمانهای نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه تا به حال توجه شایسته به ظرفیت‌ های قانونی صندوق مشترک سازمانهای نظام مهندسی ساختمان کشور صورت نگرفته است، ابراز امیدواری کرد با تلاش همه اعضای فرهیخته جامعه مهندسی در کل کشور و سازمانهای نظام مهندسی استان‌ ها و با توجه به اختیاراتی که صندوق مشترک طبق قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آیین نامه اجرایی آن و نیز نظامنامه ملهم از این آیین نامه دارد، می ‌تواند در بخش‌ های مختلفی برای اعتلای جایگاه نظام مهندسی کشور و ارتقاء کیفیت ساخت و ساز با رویکرد تاکید بر خدمات مهندسی حرفه ای و پرهیز از خدمات صوری اقدام کنند.

کد خبر: 971226007 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۶ اسفند ۹۷ - ۳:۲۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،صندوق مشترک در سال نود و هشت، اعضای جدید میپذیرد. مجید اسماعیلیان، مدیرعامل صندوق مشترک سازمانهای نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه تا به حال توجه شایسته به ظرفیت‌ های قانونی صندوق مشترک سازمانهای نظام مهندسی ساختمان کشور صورت نگرفته است، ابراز امیدواری کرد با تلاش همه اعضای فرهیخته جامعه مهندسی در کل کشور و سازمانهای نظام مهندسی استان‌ ها و با توجه به اختیاراتی که صندوق مشترک طبق قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آیین نامه اجرایی آن و نیز نظامنامه ملهم از این آیین نامه دارد، می ‌تواند در بخش‌ های مختلفی برای اعتلای جایگاه نظام مهندسی کشور و ارتقاء کیفیت ساخت و ساز با رویکرد تاکید بر خدمات مهندسی حرفه ای و پرهیز از خدمات صوری اقدام کنند.

تشریح برنامه‌ها و ظرفیت‌ های صندوق مشترک سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان

تشریح برنامه‌ها و ظرفیت‌ های صندوق مشترک سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان

تشریح برنامه‌ها و ظرفیت‌ های صندوق مشترک  سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان

در همین راستا این صندوق در نظر دارد بر پایه تعامل گسترده با وزارت راه و شهرسازی که تنظیم “نظام جامع کیفیت ساخت و ساز” را طبق تاکیدات وزیر راه و شهرسازی در دستور کار دارد، گام های شایسته ای بردارد.
به گفته وی، صندوق مشترک در نظر دارد با همکاری شرکتهای بیمه ای به “نظام تضمین کیفیت ساخت” نیز که تا به حال مورد غفلت مانده است ورود کند و گستره این پوشش شامل کلیه ساخت و سازها در سطح کشور شود، که این امر با پشتوانه ظرفیت مهندسی کشور در قالب شرکتهای بازرسی فنی و مهندسی و همکاری با شرکت‌ های بیمه صورت می‌ گیرد.
این صندوق، هم‌چنین بعنوان صندوق جبران خسارت ساخت و ساز عمل خواهد کرد که از این طریق سرمایه های ملی کشور در این بخش تضمین می شود.
وی، از ظرفیت‌ های صندوق مشترک را گذار از ساخت و ساز سنتی به صنعتی، ترویج فرهنگ آموزش و پژوهش و تحقیق با تکیه بر تمامی اقدامات صورت گرفته و همکاری بین بخشی با کمیسیون آموزش شورای مرکزی و کمیته ‌های آموزش استان‌ها اعلام کرد.

تشریح برنامه‌ها و ظرفیت‌ های صندوق مشترک سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان

از دیگر اقدامات این صندوق ایجاد وحدت رویه سازمانهای استانها در مورد بیمه نامه‌های مورد تقاضای اعضا مانند بیمه های مسئولیت مهندسین، تکمیل درمان و… خواهد بود که با توجه به ظرفیت بالای تقاضا در سطح کشور می‌ توان برای خدمات بهتر با قیمت‌های نازلتر هماهنگی کرد.
اسماعیلی، ضمن تشکر از حسن اعتماد رئیس و اعضای شورای مرکزی، ابراز امیدواری کرد با همکاری جامعه مهندسی شاهد گسترش فعالیت‌ های این صندوق، در سال جدید باشیم.
به گفته وی، علاوه بر عضویت حقوقی سازمانها و شورای مرکزی در این صندوق، هر یک از مهندسان نیز می ‌توانند بصورت انفرادی و عضو حقیقی مشارکت کنند. مهندس اسماعیلیان در خاتمه افزود: در بهار سال نود و هشت، فراخوان صندوق منتشر و مجمع عمومی صندوق مشترک تشکیل می ‌شود تا سایر تصمیمات توسط مجمع مشخص و اعلام شود.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ اسفند ۹۷
638 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0