معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان خراسان رضوی

ایجاد معاونت صدور خدمات فنی و مهندسی در سازمان نظام مهندسی ساختمان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان خراسان رضوی درجلسه هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان حضوربعمل آورد.

کد خبر: 9175 تاریخ انتشار: جمعه ۱۳ اسفند ۹۵ - ۱۰:۵۵ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان خراسان رضوی درجلسه هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان حضوربعمل آورد. ایجاد معاونت صدور خدمات فنی و مهندسی در سازمان

ایجاد معاونت صدور خدمات فنی و مهندسی در سازمان

ایجاد معاونت صدور خدمات فنی و مهندسی در سازمان

ایجاد معاونت صدور خدمات فنی و مهندسی در سازمان

محمد مقدوری در این جلسه بیان کرد:بحث های عمرانی و اصول توسعه شهری دربیشتر شهرهای استان رعایت نشده و آنها از الگوی شهرنشینی بومی و محلی خارج شده اند
مقدوری با اشاره به افت ساخت و سازها در شهرهای استان طی سالهای اخیر  خواستار ایجاد معاونت صدور خدمات فنی و مهندسی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برای صدور خدمات مهندسی به خارج از کشور شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت زمینه ایجاد معاونت خدمات فنی و مهندسی مجوزهای لازم را با هماهنگی دستگاههای مربوطهمانند دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه برای صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی فراهم آورد.وی گفت: در جایگاه سازمان نظام مهندسی ساختمان باید از قابلیتهای موجود استان و سرمایه های انسانی متخصص برای اجرای پروژه های عمرانی مانند راهسازی، احداث خط آهن، ساختمانسازی و صادرات مصالح ساختمانی استاندارد به کشورهای همسایه بهره گرفته شود.مقدوری بوظایف سازمان نظام مهندسی ساختمان و نقش هیات مدیره در پیشبرد اهداف سازمان اشاره و تصریح کرد: اعضای هیات مدیره در خصوص مهندسان مسئولیت بزرگی بر دوش دارند که مهمترین آن اجرای قانون نظام مهندسی، اشتغال مهندسان و استفاده از قابلیتهای موجود و در نهایت توجه و مشارکت در توسعه کشور و استان است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز در این جلسه با اشاره به بی برنامگی در ساختار شهری بیان کرد: مهمترین مشکل شهرهای کشور معماری و شهرسازی در ساخت و سازهای شهری است و باید همه دستگاههای مرتبط به شهرسازی و ساختمان سازی برای بالابردن رفاه، آسایش و آرامش شهرنشینان فعالیت کنند.
محمدرضا عبداللهیان ادامه داد: برای رسیدن به اهداف و برنامه ریزیهای مدون نیاز به ورود جامعه مهندسان به برنامه های شهری و شهرسازی و برگزاری نشستهای تخصصی با حضور مدیران شهری وجود دارد.
او با اشاره به ساختمانهای بنا شده مسکن مهرافزود: بسیاری از ساختمانهای مسکن مهر ساخته شده دراستان پایان کار بهره برداری ندارند این در حالی است که مردم در این واحدها سکونت دارند و در مقابل خطرات ناشی از سوانح آسیب پذیرهستند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به اجرای ضوابط فنی و اجرائی در ساخت و سازهای شهری بیان کرد: نقشه های ساختمانی در سازمان طی چند مرحله با دقت بررسی و کنترل میشود.
حسین کامران ادامه داد: متاسفانه بسیاری نقشه ها سوری ارائه می شود و در مرحله اجرای ساخت نقشه ها تغییر کرده و در هنگام دریافت پروانه پایان کار سازندگان با مشکل مواجه میشوند که شهرداری در خصوص خلافها، جریمه و یا پرونده ساختمان را به کمیسیون ۱۰۰ شهرداری ارسال میکند.


کامران مشکل تغییر نقشه هنگام ساخت را بزرگترین آفت موجود در چرخه کنترل ساخت و سازها  مشهد نام برد و اظهار امیدواری کرد با پیگیری نظام مهندسی و همکاری شهرداری شهرمشهد، شورای اسلامی شهر و سایر مسئولان استان چاره اندیشی اساسی صورت گیرد.

آقای کامران گفت: ساختمانهایی که خلاف از اصول مهندسی ساخته میشوند با مشکلات ایمنی، پله فراروآتش نشانی و چاله آسانسورمواجه میشود که در بسیاری از موارد این اشکالات غیرقابل رفع و جبراناست.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان خراسان  از مسئولان خواست زمینه ای فراهم کنند تا نظارت بر اجرای پروژه های منطقه شهرداری ثامن پیرامون حرم مطهر رضوی و شهرکهای صنعتی استان توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی انجام گیرد.
در ادامه این نشست چند نفر از اعضای هیات مدیره سازمان در خصوص ساخت و سازهای ناپایدار مناطق حاشیه نشینی  مشهد، مشارکت مهندسان در اجرای پروژه های بهسازی و نوسازی پیرامون حرم مطهر رضوی، هوشمندسازی شهر برای رفاه مردم و کاهش تردد، بهینه سازی انرژی در ساختمانهای قدیمی و سبکسازی سخنانی بیان کرد.
منبع: استانداری خراسان رضوی

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ اسفند ۹۵
844 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0