تحویل دستگاه شتاب نگار به استان خراسان رضوی ریاست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

تحویل ۵ دستگاه شتاب نگار به استان خراسان رضوی

ریاست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بیان کرد: 5 دستگاه شتاب نگار تحویل استان خراسان رضوی خواهد شد.

کد خبر: 961226008 تاریخ انتشار: شنبه ۲۶ اسفند ۹۶ - ۳:۳۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی،  ریاست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بیان کرد: ۵ دستگاه شتاب نگار تحویل استان خراسان رضوی خواهد شد.

تحویل دستگاه شتاب نگار به استان خراسان رضوی

تحویل دستگاه شتاب نگار به استان خراسان رضوی

تحویل ۵ دستگاه شتاب نگار به استان  خراسان رضوی

شکرچی زاده روز پنج شنبه در جلسه مشترک اداره کل راه و شهرسازی، مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی گفت: این تجهیزات در راه اندازی شبکه ملی شتاب نگاری با رویکرد سیستم پاسخ سریع و فعالیت به روز و لحظه ای در این مسیر تاثیر فراوانی دارد.
۵ دستگاه شتاب نگار تحویل استان خراسان رضوی خواهد شد
شکرچی زاده با عنوان این که گسلهای خطر پذیر باید تحت نظر باشند، ادامه داد: در زمینه آموزش به علت اهمیت بالایی که دارد باید توجه زیادی به ترویج و توسعه آموزشها صورت گیرد.
وی اظهار داشت: امید است در سال آینده هم زمان با توسعه شبکه شتاب نگار و نصب چند دستگاه شتاب نگار در مشهد شاهد اتفاقات خوب در این عرصه باشیم.
مدیر کل حوزه ریاست مرکز تحقیقات راه و شهرسازی کشور تصریح کرد: استفاده از ظرفیتهای علمی و دانشگاهی در مطالعات زمین لرزه شناسی و لرزه نگاری در مشهد ضرورت دارد.
علوی عنوان داشت: مجهز کردن استان خراسان رضوی به خصوص مشهد به اقلامی از جمله شتاب نگار و لرزه نگار و نیز تعیین محل رصد خانه ای بمنظور کمک گرفتن از جاهای مختلف جهت کنترل وضعیت زلزله اهمیت بسیاری دارد.
علوی افزود: در این مسیر حتما باید از پتانسیل دانشگاهها استفاده گردد زیرا مباحث علمی در این عرصه خیلی مهم است و باید دانشگاهیان هم دخیل در این روند باشند.

تحویل دستگاه شتاب نگار به استان خراسان رضوی

وی خاطر نشان ساخت: در مدیریت بحران مشهد باید مکانی مشخص گردد که اطلاعات دستگاههای مختلف را بتوان بصورت تجمیعی در دسترس داشت زیرا وجود چنین مرکز مدیریت بحرانی از ضرورتهایی است که ایمنی و تاب آوری شهر را بالا میبرد.
علوی یاد آور شد: در زمینه آموزش استان خراسان رضوی در حوزه صنعت ساختمان عملکرد خوبی داشته و بنظر میرسد افزایش دوره های آموزشی میانقابها (دیوارهای بیرونی و داخلی ساختمان) و صدور مدرک معتبر برای شرکت کنندگان هم اهمیت بالایی دارد.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ اسفند ۹۶
747 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0