تعریف جایگاه نظام مهندسی آب در کشور در هفدهمین کنفرانس ملی هیدرولیک عنوان گردید

تعریف جایگاه نظام مهندسی آب در کشور

روح‌الله فتاحی بیان کرد: اگر در تمامی امور به دانش هیدرولیک بصورت تخصصی پرداخته نگردد، مشکلات کشور روز به روز افزایش می ‌یابد.

کد خبر: 970614002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۴ شهریور ۹۷ - ۱۱:۵۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  پایگاه خبری مهندسین نیوز کشور،روح‌الله فتاحی بیان کرد: اگر در تمامی امور به دانش هیدرولیک بصورت تخصصی پرداخته نگردد، مشکلات کشور روز به روز افزایش می ‌یابد.

تعریف جایگاه نظام مهندسی آب در کشور

تعریف جایگاه نظام مهندسی آب در کشور

جایگاه نظام مهندسی آب در کشور  تعریف گردد/نپرداختن به دانش هیدرولیک مشکلات را افزایش می‌ دهد

مسئول کمیته سیاست‌گذاری کنفرانس ملی هیدرولیک ایران غنوان کرد: سیزده شهریور ماه در هفدهمین کنفرانس ملی هیدرولیک ایران در دانشگاه شهرکرد، ادامه داد: کشور بواسطه اقلیمی که دارد در یک منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته است.
فتاحی تصریح کرد: بحث هیدرولیک و آب جایگاه اساسی برای کشور دارد اگر بصورت تخصصی به دانش هیدرولیک در کلیه امور پرداخته نگردد، مشکلات کشور روز به روز افزایش می‌ یابد.
وی عنوان کرد: موتور محرک تمام تحولات در کره زمین چرخه آب است، آب بمنزله خون در رگ‌ های انسان است که در تمام فعالیت ‌های بشری جریان دارد و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست.
فتاحی افزود: وضعیت موجود در کشور وضعیت جدیدی نیست، بلکه شرایط و ویژگی این ناحیه از کره زمین بوده که کشور جزء کمربند خشک کره زمین محسوب می‌گردد، بطوریکه چندین قرن است بدنبال تغییر شرایط موجود هستیم.
وی گفت: هیدرولیک در صنعت، محیط زیست، پزشکی و حمل و نقل بعنوان یکی از مباحث علوم پایه مطرح است که اقلیم و تغییر اقلیم و گردش اتمسفر وابسته به دانش هیدرولیک است.

تعریف جایگاه نظام مهندسی آب در کشور

​مهدی یاسی، ریاست انجمن هیدرولیک ایران نیز بیان داشت: انجمن هیدرولیک ایران از سال هفتاد و سه توسط تعدادی از برجسته‌ ترین استادان و پیشکسوتان بنیان نهاده شد.
وی تاکید کرد: انجمن هیدرولیک ایران یک نهاد مستقل و تخصصی در علوم، مهندسی آب و محیط زیست است، هم چنین یک مرجع علمی و فنی بمنظور مشاوره، ارزیابی، نظارت و پایش در طرح‌ های مطالعاتی است.
یاسی با اشاره به این که بحث نظام مهندسی آب سال‌ ها مطرح است و باید جایگاه این نظام در کشور تعریف گردد، یاد آور شد: امید است این کنفرانس فرصتی برای ارائه ایده‌ ها و زمینه‌ های تحقیقاتی باشد.
منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ شهریور ۹۷
895 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0