کاهش ساخت و ساز در استان آذربایجان شرقی عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی بیان کرد:

کاهش ساخت و ساز در استان آذربایجان شرقی

مهدی علیلو به کاهش میزان ساخت و ساز در استان اشاره کرد و افزود: در نه ماه سالجاری دو میلیون و پانصد و بیست و پنج هزار مترمربع ساخت و ساز شده است.

کد خبر: 971011005 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۱ دی ۹۷ - ۱۰:۱۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، مهدی علیلو به کاهش میزان ساخت و ساز در استان اشاره کرد و افزود: در نه ماه سالجاری دو میلیون و پانصد و بیست و پنج هزار مترمربع ساخت و ساز شده است.

کاهش ساخت و ساز در استان آذربایجان شرقی

کاهش ساخت و ساز در استان آذربایجان شرقی

ساخت و ساز در استان آذربایجان شرقی به زیر  ۲٫۶ میلیون مترمربع کاهش یافت

وی در جلسه بررسی موضوعات نظام مهندسی ساختمان مراغه در فرمانداری این شهرستان گفت: این در حالی است که در سال نود و دو، شش میلیون مترمربع در سالهای نود و سه و نود و چهار چهار میلیون مترمربع ساخت و ساز شده بود.
علیلو ادامه داد: امسال دو هزار پرونده ساخت و ساز در آذربایجان شرقی تشکیل شده که این آمار نشانگر کاهش ساخت و ساز در استان است.
وی تصریح کرد: فرهنگ سازی در راستای ساخت و سازهای اصولی، برخورد شدید با کم کاری ناظران، تغییر در نگرش سیستم نظام مهندسی و برگزاری کلاسهای توجیهی مباحث حقوقی برای ناظران از جمله مهم ترین اهداف هیات مدیره نظام مهندسی استان است.
وی در رشته شهرسازی به موضوع امضای استحکام بنا ساختمانها از طرف ناظران اشاره کرد و افزود: تعامل و همکاری شهرداری و نظام مهندسی در این موضوع ضروری است و باید در این مورد تمهیداتی اتخاذ گردد.
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اظهار داشت: شورای انتظامی نظام مهندسی در رسیدگی به تخلفات حساس بوده و در صورت مشاهده موارد با متخلفان برخورد قانونی و شدیدی خواهد داشت.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این نشست بیان کرد: حضور مهندس شهرستانی در کمیسیونهای استانی سبب ارتباط مطلوب با نظام مهندسی استان و حرکت مثبتی برای شهرستان میشود.
حمید شکری ادامه داد: ضعف نظارت بر ساخت و سازها از طرف برخی از مهندسان ناظر، عدم حضور برخی از ناظران بر سر پروژه، عدم نظارت و دقت کافی بر ناظران و بررسی گزارشات تخلف در زمان مقرر از جمله مهم ترین مشکلات این حوزه است.
شکری تصریح کرد: متاسفانه تعداد ساختمانهای بدون مجوز و پروانه ساختمانی در شهرستان زیاد شده که نظام مهندسی شهرستان با همکاری و تعاملی که با شهرداری در این مورد دارد می تواند این مشکل را رفع کند.
وی گفت: رسیدگی به تخلفات ساختمان های پروانه دار از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه جدی دستگاههای اجرایی قرار گیرد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه تصریح کرد: همچنین نظارت در کلیه مراحل ساخت و ساز باید از طریق مهندس ناظر بدقت صورت گیرد و در طول عملیات اجرایی و مراحل ساخت در پروژه حضور فعال داشته باشند.

کاهش ساخت و ساز در استان آذربایجان شرقی

شکری گفت: شهرداری موظف است در همان ابتدای مشاهده تخلف، آن را به نظام مهندسی گزارش دهد.
ریاست نظام مهندسی ساختمان مراغه نیز در این نشست عنوان کرد: در نه ماه امسال بیش از صد و سی و دو هزار مترمربع در شهرستان ساخت و ساز شده که این آمار نشان دهنده کاهش ساخت و ساز در مراغه است.
نوتاج عباسی گفت: امسال بیش از دویست پرونده ساخت وساز در نظام مهندسی شهرستان تشکیل شده است.
نوتاج به قانون انتخاب ناظران از طرف کارفرما انتقاد کرد و افزود: انتخاب ناظر از طرف کارفرما یکی از اصلی ترین مشکلات حوزه ساخت و ساز است که باید در این مورد فکر اساسی گردد.
ریاست نظام مهندسی ساختمان مراغه عنوان کرد: نظام مهندسی شهرستان آماده دریافت تمامی گزارشات تخلف است و شهرداری هم میتواند تخلفات را مستقیم به نظام مهندسی و یا به شورای انتظامی نظام مهمندسی استان گزارش کند.
حدود سی و یک هزار نفر در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی عضو هستند.
شهرستان مراغه با حدود دویست و شصت و سه هزار نفر جمعیت در صد و بیست و هفت کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیل مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ دی ۹۷
650 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0