پایین آمدن انتظارات شهرداری تبریز ریاست اسبق نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی بیان کرد:

پایین آمدن انتظارات شهرداری تبریز

بهرام چاوشی، در مورد سازمان نظام مهندسی ساختمان، انتقادات به عملکردش در دوران ریاست وی بر سازمان، عملکرد شهرداری تبریز و وضعیت آینده ساخت و ساز سخن گفت و به اعلام نظر پرداخت.

کد خبر: 971222018 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ اسفند ۹۷ - ۴:۱۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،بهرام چاوشی، در مورد سازمان نظام مهندسی ساختمان، انتقادات به عملکردش در دوران ریاست وی بر سازمان، عملکرد شهرداری تبریز و وضعیت آینده ساخت و ساز سخن گفت و به اعلام نظر پرداخت.

پایین آمدن انتظارات شهرداری تبریز

پایین آمدن انتظارات شهرداری تبریز

پایین آمدن انتظارات شهرداری تبریز

بهرام چاوشی در سال چهل و چهار در تبریز متولد شد. در سال شصت و شش در رشته مهندسی برق از دانشگاه تبریز فارغ‌التحصیل شد. در کنار فعالیتهای مستمر ۳۰ ساله اش در بخش انبوه‌سازی ساختمان بمدت ۳ دوره در هیئت مدیره نظام مهندسی استان آذربایجان شرقی حضور داشته و در کسوت ریاست دوره ششم سازمان نظام مهندسی استان ایفای نقش کرد. عضویت در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور در همین دوره، در سوابق وی دیده میشود.
گفتگوی تفصیلی با بهرام چاووشی به شرح زیر است:
نظام مهندسی ساختمان حلقه‌ گمشده بین دولت و ملت
ریاست اسبق نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی با عنوان این که سازمان نظام مهندسی ساختمان حلقه‌ گمشده بین دولت و ملت بود که در سال هفتاد و چهار تاسیس شد، عملکرد این سازمان را کیفی ارزیابی کرد و به اثرگذاری‌ فعالیتهای سازمان در کاهش تلفات ساختمانی تاکید کرد و افزود: تقلیل تلفات جانی ناشی از حوادث طبیعی، نظیر زمین لرزه های اخیر کشور موید این امر است.
چاوشی، عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان را به ۳ دوره زمانی تقسیم کرد و گفت: دوره‌ اول از بدو آغاز فعالیت سازمان نظام مهندسی تا پایان دوره ‌چهارم بود که به علت نوپایی، این سازمان توان نقش‌آفرینی خاصی نداشت. با آغاز دوره پنجم و تغییر در مدیریت شورای مرکزی، سازمان گسترش یافت و حضور ترکان در راس شورا و انسجام بین اعضا، عوامل موثر در عملکرد بسیار خوب این دوره و دوره بعد از آن بود و می توان از این دوران به عنوان دوران طلایی سازمان نظام مهندسی ساختمان ذکر کرد.

پایین آمدن انتظارات شهرداری تبریز

وی ادامه داد: پس از دوره هفتم، سیاست ‌ها و دیدگاه‌ های نادرست و گاها افراطی وزرای راه و شهرسازی و نیز عملکرد درون سازمانی نادرست و نامطمئن، جایگاه سازمان نظام مهندسی را تنزیل داده و متزلزل کرد و از میزان رضایت‌مندی و اعتماد اعضا کاست و سیر رشد سازمان تاحدودی متوقف گردید. به تبع آن با وجود آمار بالای فارغ التحصیلان گروههای مهندسی در دانشگاهها، مهندسین جوان چندان رغبتی به عضو شدن در سازمان و مشارکت در امور از خود نشان ندادند.
بازنگری در قوانین سازمان نظام مهندسی ضروری است / بزرگنمایی در طرح فساد در نظام مهندسی
چاوشی در ادامه در پاسخ به این پرسش در مورد این که چرا در سالهای اخیر همواره بحث فساد در این سازمان به گوش میرسد؟ تصریح کرد: در مورد فساد در سازمان نظام مهندسی بزرگ نمایی صورت گرفته است چرا که واقعا بودجه کل سازمان نظام مهندسی به میزان بودجه یکی از ادارات‌ راه و شهرسازی در سطح استانی هم نیست.
رییس اسبق سازمان استان تصریح کرد: قانون در برخی از مسائل شفافیت کافی ندارد و قوانین سازمان باید مورد بازنگری قرار گیرد. شورای مرکزی سازمان در دوره ششم نشست های متعددی در این مورد برگزار نمود ولی مجلس شورای اسلامی با مصوبات شورای مرکزی موافقت نکرد.
وی، با انتقاد از سیاست‌ های کلان کشور در مورد رشد بی رویه دانشگاها و رشته محلها، از عدم ایجاد توامان فرصت‌های شغلی برای فارغ التحصیلان بعنوان علل عمده بروز مفسده و ناهنجاریهایی نظیر امضافروشی و کمیت محوری در جامعه مهندسین جوان بیکار، یاد کرد.

منبع: سازه خبر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ اسفند ۹۷
584 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0