اعلام آمادگی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

اعلام آمادگی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین جهت بررسی وضعیت استحکام مدارس غیر انتفاعی

جلسه ای بمنظور ساماندهی مدارس غیر انتقاعی به لحاظ استحکام بنا و رعایت استاندارهای لازم در ساختمانهای آموزشی با مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان در محل سازمان برگزار گردید و اعضای هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین خواستار انعقاد تقاهم نامه ای برای استفاده از ظرفیتهای این سازمان در رسیدگی به وضعیت مدارس غیر انتفاعی شدند.

کد خبر: 980123005 تاریخ انتشار: جمعه ۲۳ فروردین ۹۸ - ۱:۳۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،جلسه ای بمنظور ساماندهی مدارس غیر انتقاعی به لحاظ استحکام بنا و رعایت استاندارهای لازم در ساختمانهای آموزشی با مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان در محل سازمان برگزار گردید و اعضای هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین خواستار انعقاد تقاهم نامه ای برای استفاده از ظرفیتهای این سازمان در رسیدگی به وضعیت مدارس غیر انتفاعی شدند.

اعلام آمادگی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

اعلام آمادگی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

اعلام آمادگی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین جهت بررسی وضعیت استحکام مدارس غیر انتفاعی

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در این جلسه با تبریک سال نو، گفت: با توجه به این که برخی از مدارس غیر انتفاعی استان فاقد ایمنی و استحکام بنا هستند، در صددیم با تعامل با اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان نسبت به ساماندهی این مدارس به لحاظ ضوابط و قوانین لازم در زمینه ساخت و ساز فضاهای آموزشی با این دستگاه همکاری کنیم.
کاظم مجابی با تاکید بر انجام کار مطالعاتی بر روی مدارس غیر انتفاعی موجود در استان، گفت: متاسفانه این مدارس علاوه بر استحکام بنا در زمینه های دیگر هم نیاز است که مورد بازنگری قرار گیرند چرا که در مواردی راه پله ها نیز استانداردهای لازم را ندارند و گاهی این مدارس فاقد نور کافی هستند.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ادامه داد: نظام مهندسی ساختمان قزوین این آمادگی را دارد که مدارس غیر انتفاعی موجود در استان را به لحاظ استحکام بنا مورد ارزیابی قرار دهد و در مورد جابجایی یا بازسازی آنها تصمیم گیری کند تا در آینده مدارسی ایمن و دارای ساختمانهایی با رعایت استاندارهای لازم داشته باشیم.
مدارس غیر انتفاعی فضاهای فیزیکی مناسب ندارند
مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان نیز در این جلسه، بیان داشت: متاسفانه مدارس غیردولتی امروزه در سطح کشور به علت عدم برخورداری از فضاهای فیزیکی مناسب به معضل تبدیل شده اند و هیچ سازوکاری برای آن وجود ندارد و این روند خوبی نیست.
عسگر علی جوانبخت با عنوان اینکه در حال حاضر بیست و یک هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند و سالیانه هشتاد میلیارد به دولت هزینه پرداخت میکنند؛ افزود: استان قزوین دارای دویست و پنجاه و نه مدرسه غیردولتی است که از این تعداد تنها سی تا سی و پنج مورد به لحاظ استحکام بنا مورد تایید هستند و مابقی بصورت استیجاری فعالیت میکنند.
جوانبخت گفت: در زمینه تایید فضای فیزیکی برای راه اندازی مدرسه غیر انتفاعی باید ساز و کارهایی وجود داشته باشد که این ساختمانها طبق ضوابط آموزشی ساخته شوند تا ایمنی و رفاه دانش آموزان تامین گردد.
وی اظهار داشت: با توجه به اطمینانی که به سازمان نظام مهندسی ساختمان داریم انتظار میرود کارشناسان آن در زمینه تایید استحکام بنا با ما همکاری کنند.
این مسوول اضافه کرد : وقتی معتقدیم که دولت باید تصدی گری را کنار بگذارد نیاز است بسترهایی مهیا گردد تا اهداف مورد نظر محقق گردد.
جوانبخت هم‌چنین خاطر نشان کرد: هر توافقی که با نظام مهندسی ساختمان نیز صورت گیرد باید مقامات بالادستی بویژه استاندار و دادستان در جریان قرار گیرند تا حدودی را همه بپذیرند و طبق آن برنامه تعریف کنند که در اجرا با مشکلاتی مواجه نشویم.
امنیت جانی دانش آموزان در مدارس غیر انتفاعی باید تضمین گردد
نایب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در این جلسه، گفت: در زمینه رعایت اصول ساخت و ساز برای مدارس غیر انتفاعی تنها جنبه ایستایی ملاک نیست در این بناها باید رعایت اصول بهداشتی ساختمان، معماری، شهرسازی و ترافیک آنها نیز مورد توجه قرار گیرد.
عباس وثیق نیا هم‌چنین با عنوان این مطلب که بیش تر مدارس غیر انتفاعی در واحدهای مسکونی مستقر هستند، یاد آور شد: باید تصمیمات کارشناسانه ای گرفته شود که این مدارس در فضاهایی استاندارد فعالیت کنند تا امنیت جانی دانش آموزان تامین گردد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام سازمان مهندسی تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ فروردین ۹۸
573 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0