دیدار فرماندار دماوند با رئیس و کارکنان دفتر نظام مهندسی دماوند بمناسبت روز مهندس فرماندار دماوند

دیدار فرماندار دماوند با رئیس و کارکنان دفتر نظام مهندسی دماوند بمناسبت روز مهندس

فرماندار دماوند، بهمراه معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری، با رئیس و کارکنان دفتر نظام مهندسی شهرستان دماوند، بمناسبت روز مهندس دیدار و گفتگو کردند.

کد خبر: 971205025 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ اسفند ۹۷ - ۵:۱۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،فرماندار دماوند، بهمراه معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری، با رئیس و کارکنان دفتر نظام مهندسی شهرستان دماوند، بمناسبت روز مهندس دیدار و گفتگو کردند.

دیدار فرماندار دماوند با رئیس و کارکنان دفتر نظام مهندسی دماوند بمناسبت روز مهندس

دیدار فرماندار دماوند با رئیس و کارکنان دفتر نظام مهندسی دماوند بمناسبت روز مهندس

فرماندار دماوند با ریاست و کارکنان دفتر نظام مهندسی دماوند بمناسبت روز مهندس دیدار کرد

بمناسبت پنجم اسفندماه روز بزرگداشت خواجه نصیر الدین طوسی و روز مهندس، مجید صفری، فرماندار دماوند بهمراه علی شیوا، معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری، با کریمی، ریاست دفتر نظام مهندسی شهرستان دماوند و کارکنان آن دیدار و ضمن تبریک این روز به مهندسان، در جلسه ای به بررسی مسائل و چالشهای نظام مهندسی در دماوند پرداختند.
صفری در این جلسه بیان کرد: بایستی تلاش کرد تا ضمن تقویت سازمان نظام مهندسی در شهرستان از حضور افراد ذیصلاح در نظارت پروژه های عمرانی و ساخت و سازها استفاده کرد تا این سازمان نظارتی به وظایف خود به نحو احسن عمل کند.
فرماندار شهرستان دماوند گفت: مزایای حضور نظام مهندسی در شهرها بخوبی تبیین گردد تا بتوان از ظرفیت این دفتر در تمام پنج شهر دماوند استفاده کرد و نظارت و ساماندهی ساخت و سازها در شهرستان با دقت و پی‌گیری بیش تری ادامه یابد.
صفری با اشاره به حفظ معماری اصیل اسلامی و ایرانی در شهرها تصریح کرد: در عین مدنظر قراردادن ضابطه مندی در فرآیند اجرای کار عمرانی و صدور مجوزات، سیما و منظر شهری مدنظر قرار گیرد.
وی ادامه داد: نما و معماری ساختمانها بصورت هدفمند، به فراخور محیط زندگی و متناسب با معماری اسلامی و ایرانی، طراحی و اجرا گردد.
وی ضمن تأکید بر اهمیت حضور مهندسین در فرآیند اجرای پروژه های عمرانی، افزود: برای تسهیل امور مردم و بهینه سازی فرآیند اجرای پروژه ها، مقدمات لازم برای منتقل کردن صدور پروانه های ساختمانی به خارج از شهرداریها، فراهم شود.


صفری با اشاره به اهمیت نظارت در اجرای پروژه ها تصریح کرد: با اجرایی شدن این اقدام، صرفاً مجریان ذیصلاح در اجرای پروژه ها فعال میشوند و نقش نظارتی نظام مهندسی تقویت خواهد شد.
نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند در خاتمه با تأکید بر ساماندهی مهندسین دارای صلاحیت فنی لازم، اظهار داشت: مهندسین فنی فعال و صاحب صلاحیت لازم در بخشهای مختلف عمران، نقشه برداری و … مرتبط با حوزه نظام مهندسی در نشستی ضمن بررسی مسائل و چالشهای این حوزه، ساماندهی و از جانب نظام مهندسی حمایت گردند.
علی شیوا، معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری، نیز در این جلسه ضمن تشریح وظایف سازمان نظام مهندسی، خاطر نشان کرد: نظام مند کردن کارها در نظام مهندسی از اهمیت بالایی برخوردار است و بایستی دقت کرد که در انجام کارها، طراحی و اجرای نما، منافع شهر و مردم بر منافع فردی ارجحیت دارد.

منبع: استانداری تهران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی نظارت مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ اسفند ۹۷
897 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0