دیدار کولیوند با ریاست و اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان دیدار کولیوند

دیدار کولیوند با ریاست و اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

روز ۳ شنبه بیست و پنجم دی ماه نود و هفت، کولیوند _ نماینده مردم شریف کرج، اشتهارد، فردیس و آسارا در مجلس شورای اسلامی میهمان هیات مدیره سازمان بود

کد خبر: 971025015 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۵ دی ۹۷ - ۵:۵۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان  نظام مهندسی ساختمان  البرز،روز ۳ شنبه بیست و پنجم دی ماه نود و هفت، کولیوند _ نماینده مردم شریف کرج، اشتهارد، فردیس و آسارا در مجلس شورای اسلامی میهمان هیات مدیره سازمان بود

دیدار کولیوند با ریاست و اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

دیدار کولیوند با ریاست و اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

کولیوند با ریاست و اعضای هیات مدیره سازمان  نظام مهندسی ساختمان استان البرز دیدار کرد

در این دیدار که بمنظور بررسی موضوعات در دست اقدام سازمان و رایزنی در مورد رفع موانع ارتقای کیفیت ساخت و ساز در استان صورت گرفت در ابتدا ریاست سازمان ضمن خیرمقدم به کولیوند به ارایه گزارشی از اقدامات سازمان در دوره چهارم هیات مدیره پرداخت.
ریاست سازمان استان، با اشاره به مشکلات فراوان مهندسان ناظر در مسیر انجام وظایف شان، یکی از مشکلات اعضای سازمان را موضوع بیمه ذکر کرد و گفت: در حال حاضر علیرغم تعیین حق بیمه برای تمامی پروژه های ساختمانی و پرداخت آن پیش از آغاز پروژه، مهندسان شاغل در پروژه از این بیمه بی بهره هستند.
غلامی از رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی خواست، برای حل این مشکل مهندسان ناظر و مجری، تدبیری شایسته اتخاذ و در صورت ضرورت، قوانین مربوطه اصلاح شود.
وی همچنین با اشاره به مصوبه شورایعالی استان ها برای ممنوعیت حضور دفاتر وکلا، پزشکان و مهندسان در اماکنی با کاربری مسکونی، این مصوبه را سبب مشکلات فراوانی برای این اقشار دانست.
در ادامه مجابی _ ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین نیز از طریق ارتباط صوتی با کولیوند گفتگو کرد.
مجابی نیز با اشاره به استدلال های عنوان شده و بویژه اهداف درآمدزایی برای شهرداریها، در شورایعالی استان در مصوبه مذکور، از کولیوند خواست تا در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس این طرح با دقت و توجه به همه جوانب موضوع مورد بررسی قرار گیرد.
بعد از این ارتباط، غلامی در ادامه سخنان خود از آمادگی جامعه ۱۸۰۰۰ نفری مهندسان عضو سازمان برای همکاری با نمایندگان مجلس و ارگان های مرتبط، در مسیر توسعه استان خبر داد.
وی عدم حضور نماینده سازمان در نشست های استانی از جمله شورای اداری استان و کمیته ها و کمیسیونهای تخصصی سطح استان، این امر را به ضرر استان و شهروندان استان داشت چرا که حضور متخصصین سازمان در این جایگاه ها میتواند از بسیاری خسارات و یا خطاهای مرتبط با امور فنی در استان ممانعت کند.
ریاست سازمان استان با اشاره به تفاهم نامه سازمان با شهرداری کرج در مورد صدور شناسنامه فنی و ملکی و شروع فرآیند صدور این اسناد بسیار با اهمیت برای بهره برداران ساختمان از بروز موانعی در مسیر اجرایی کردن بهره گیری از مجریان ذی صلاح در پروژه های ساختمانی خبر داد که ناشی از عدم هماهنگی و یا عدم آگاهی مراجع تصمیم ساز از ظرایف فنی موضوع است.
وی ابراز امیدواری کرد با همکاری کلیه ارگان های دخیل در صنعت ساختمان بتوان با ارتقای کیفیت ساخت، عمر مفید ساختمانها را به استاندارد های جهانی نزدیک کرد.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش به موضوع توقف کنترل نقشه ها در سازمان در پی ابلاغ شیوه نامه ها از طرف وزیر پیشین راه و شهر سازی و بلاتکلیف ماندن این وظیفه تا به حال اشاره کرد و ادامه این وضعیت را سبب ایجاد زمینه های وارد آمدن خسارات غیر قابل جبران خواند.

دیدار کولیوند با ریاست و اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

مجربی کرمانی _ ریاست سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز و عضو کنونی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور نیز در ادامه با ارایه گزارشی از مذاکرات شورای مرکزی با وزیر پیشین بمنظور دست یافتن به دستورالعملی که منافع بهره برداران ساختمان را تضمین کند، ضمن اشاره به بی توجهیهای صورت گرفته به نظرات کارشناسی سازمان، وضعیت فعلی خدمات مهندسی در کشور را آشفته و فاقد وحدت رویه خواند و از نماینده مردم کرج و ریاست کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی خواست همراه با هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس نسبت به تعیین تکلیف وضعیت موجود اقدامی عاجل تدبیر کنند.
در ادامه کولیوند، ضمن تبریک به هیات مدیره دوره چهارم سازمان، با اشاره به اظهارات ریاست سازمان، حضور سازمان نظام مهندسی ساختمان در نشست هایی همچون شورای اداری استان امر بدیهی دانست و تاکید کرد این امر را پیگیری خواهد کرد.
این نماینده مجلس همچنین تخصصی تر شدن مراجع تصمیم سازی همچون کمیسیون ماده صد را به نفع مردم و شهرها دانست و گفت: حضور مشورتی نماینده سازمان نظام مهندسی ساختمان را در این کمیسیون کاملا منطقی است، ضمن این که برای کسب حق رای سازمان در این کمیسیون نیز تلاش خواهیم کرد چرا که این موضوع موجب پیشگیری از اشتباه در تصمیم گیریها خواهد شد و بالطبع خواسته مردم است.
کولیوند از سازمان نظام مهندسی ساختمان خواست تا در مورد نوسازی بافتهای فرسوده حضور جدی تری داشته باشد و این امر به مطالبه سازمان نظام مهندسی تبدیل گردد و این سازمان حتی در ابعاد ملی بعنوان یک مرجع تخصصی، در کسوت مدعی العموم منافع شهروندان ساکن در این بافتها، نوسازی این بافتها را مورد پیگیری قرار دهد.
وی در ادامه با تاکید بر این که تلاش خواهد کرد لوایح و طرحهای مر تبط با مباحث شهرسازی که در کمیسیون تحت نظر خود مطرح می گردد به نظام مهندسی ارجاع دهد تا از نظرات کارشناسی متخصصان سازمان بهره مند گردند، از پیگیری تعیین تکلیف شیوه نامه تبصره دو ماده بیست و چهار قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و مباحث حول آن از اعضای شورای مرکزی سازمان دعوت کرد تا بمنظور هم اندیشی و رایزنی در این مورد در کمیسیون شوراها و امور داخلی حضور یابند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشريحي آزمون نظام مهندسي عمران-اجرا ارديبهشت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ دی ۹۷
613 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0