انتقاد از وجود فقر در جاهایی که معدن دارد وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد

تحقق انقلاب معدنی

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: با توجه به ظرفیت ‌های معدنی و نقشه راه انقلاب معدنی در کشور را محقق کنیم.

کد خبر: 970820004 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۰ آبان ۹۷ - ۷:۴۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: با توجه به ظرفیت ‌های معدنی و نقشه راه انقلاب معدنی در کشور را محقق کنیم.

انتقاد از وجود فقر در جاهایی که معدن دارد

انتقاد از وجود فقر در جاهایی که معدن دارد

انقلاب معدنی را محقق کنیم/ انتقاد از وجود فقر در  جاهایی که معدن دارد

رضا رحمانی _ وزیر صنعت امروز در آیین تودیع و معارفه ریاست سازمان نظام مهندسی معدن با عنوان این که معدن ظرفیت بی بدیلی است، بیان داشت: معدن ظرفیت خیلی بزرگی است که می‌ تواند در اقتصاد ملی نقش ایفا کند.

وی ادامه داد:

می‌ توانیم جمله انقلاب معدنی در راه است را با تلاش و همدلی با هم محقق کنیم که روزی تیتر یک روزنامه بوده را عملیاتی کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: از امروز باید آغاز کرد و فرصتها را نباید از دست داد، ما و دست اندرکاران معدن توانمندی‌ های معدنی را باور دارند، ضمن این که شرایط بگونه‌ای است که می ‌توان خواسته ها را در این بخش محقق کرد.

وی با عنوان این که تولید ملی و تامین مایحتاج مردم برای ما اولویت است، اظهار کرد:

ما از ظرفیت معدن برخوردار هستیم، ضمن این که از نقشه راه برای توسعه فعالیتهای معدنی برخوردار هستیم، بنابراین باید از این فرصت استفاده کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود:

اگر توسعه معدن با اکتشاف، فرهنگ سازی و زیرساخت امکان پذیر است، از همین امروز فعالیتها را آغاز کنیم.
وی با عنوان این که ساختار اتاق فکر معدنی تشکیل شده است، تصریح کرد: نمی‌ خواهم این اتاق فکر دولتی باشد، ولی به هرحال شروع آن از طرف وزارت خانه زده شده و ما از بخش خصوصی میخواهیم تا در این اتاق مشورت بدهد.

انتقاد از وجود فقر در جاهایی که معدن دارد

رحمانی خاطر نشان کرد: در راه تحقق اهداف این بخش محدودیتی بجز محدودیتهای بودجه‌ای وجود ندارد، بنابراین باید از فرصتها استفاده کنیم تا با انجام اقدامات پیش رو بزودی تغییرات در این بخش احساس گردد.
وی با طرح این پرسش که چرا در مناطقی که معادن قرار دارد، فقر وجود دارد، یاد آور شد: این در حالی است که خداوند نعمات خود را به این مناطق بخشیده است.

منبع : فصل تجارت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ آبان ۹۷
1519 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0