ایجاد فضاهای شهری متفاوت با نگاهی به پیشینه تاریخی شیراز شهردار شیراز بیان داشت:

ایجاد فضاهای شهری متفاوت با نگاهی به پیشینه تاریخی شیراز

اسکندرپور در جلسه با شورای مرکزی نظام مهندسی کشور عنوان کرد: با ایجاد نگاهی نو به داشته های تاریخی، فضاهای شهری متفاوتی را در اختیار شهروندان قرار میدهیم.

کد خبر: 980217009 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۸ - ۵:۰۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،اسکندرپور در جلسه با شورای مرکزی نظام مهندسی کشور عنوان کرد: با ایجاد نگاهی نو به داشته های تاریخی، فضاهای شهری متفاوتی را در اختیار شهروندان قرار میدهیم.

ایجاد فضاهای شهری متفاوت با نگاهی به پیشینه تاریخی شیراز

ایجاد فضاهای شهری متفاوت با نگاهی به پیشینه تاریخی شیراز

ایجاد فضاهای شهری متفاوت با نگاهی  به پیشینه تاریخی شیراز

وی در این جلسه تصریح کرد: امروزه جهت ایجاد فضای شهری متفاوت برای شهروندان نیازمند ایجاد نگاهی نو به داشته‌های تاریخی هستیم و ضروری است بدون غفلت از سایر برنامه‌های شهری و با برنامه ریزی دقیق بتوانیم در شهرهای دارای پیشینه تاریخی چون شیراز این فضاها را ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: در این دوره از مدیریت شهری، علاوه بر تبیین برنامه های توسعه عمرانی، رویکردی نرم افزاری به منظر شهری نیز خواهیم داشت.
اسکندرپور با اشاره به این که شیراز جنت تراز با وجود باغهای تاریخی چون جهان نما، ارم و … شناخته میشود، گفت: این رویکرد که ایجاد فضاهای شهری بدون نگاه به داشته های تاریخی به توسعه شهرهایی چون شیراز کمک میکند، اشتباه بوده است. در این روند توسعه، فضاهایی چون باغها و مسیرهای گردشگری بافت تاریخی نادیده گرفته شده و به بافت بعنوان یک منطقه دارای ناهنجاریهای اجتماعی نگاه شده بود.
شهردار شیراز در این جلسه با عنوان این که طی سالهای گذشته در ایام نوروز شورایی جهت جمع آوری ناهنجاریهای اجتماعی در بافت تشکیل میشده است، تصریح کرد: با در پیش گرفتن رویکرد جدید، اکنون بافت تاریخی بخصوص محله سنگ سیاه به یکی از محورهای مهم اقتصادی و گردشگری شیراز تبدیل شده و هم‌چنین با وجود مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور توانستیم چند محور گردشگری را در بافت افتتاح کنیم.

ایجاد فضاهای شهری متفاوت با نگاهی به پیشینه تاریخی شیراز

وی گفت: با توجه به این رویکردی که در پیش گرفته ایم هم اکنون بافت تاریخی ارزشی بیش از گذشته پیدا کرده و این نشان میدهد که با اتخاذ رویکرد مناسب میتوان شاهد تغییر وضعیت بافت تاریخی فرهنگی بود، چرا که گردشگران نیز خواستار قدم زدن در بافت تاریخی و بازدید از پیشینه شیراز هستند.
شهردار شیراز خطاب به شورای مرکزی نظام مهندسی‌کشور، گفت: به گفته بهشتی، ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری « شیراز شعر شهرهای جهان است » و ما نیز در این دوره مدیریت شهری تلاش می ‌کنیم مجددا در شیراز این شعر را بسراییم.

منبع: ایلنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ اردیبهشت ۹۸
551 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0