بروز فساد در سازمان نظام ‌مهندسی جای تأسف دارد محمود مقدم _ عضو هیات مدیره نظام مهندسی استان تهران

بروز فساد در سازمان نظام ‌مهندسی جای تأسف دارد

عضو هیات مدیره نظام مهندسی استان تهران با عنوان این که وزیر راه و شهرسازی این روند مبارزه با فساد را مصلحت می‌ داند، بیان کرد: قانون نظام مهندسی نیاز به شفاف سازی دارد و اکنون از تمام ظرفیت‌ های قانون نظام مهندسی کنونی استفاده نشده است.

کد خبر: 970712012 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۲ مهر ۹۷ - ۱۱:۲۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نطام مهندسی کشور،عضو هیات مدیره نظام مهندسی استان تهران با عنوان این که وزیر راه و شهرسازی این روند مبارزه با فساد را مصلحت می‌ داند، بیان کرد: قانون نظام مهندسی نیاز به شفاف سازی دارد و اکنون از تمام ظرفیت‌ های قانون نظام مهندسی کنونی استفاده نشده است.

بروز فساد در سازمان نظام ‌مهندسی جای تأسف دارد

بروز فساد در سازمان نظام ‌مهندسی جای تأسف دارد

بروز فساد در سازمان نظام ‌مهندسی  جای تأسف دارد/ باید افراد فاسد مشخص و مجازات گردند

محمود مقدم _ عضو هیات مدیره نظام مهندسی استان تهران و دارای دکترای مهندسی مکانیک در مورد اقدامات وزیر راه و شهرسازی در مبارزه با فساد در سازمان نظام مهندسی، ادامه داد: فساد در هر جایی مذموم است چه برسد به سازمان فرهیخته‌ای مانند سازمان نظام مهندسی که جای تأسف دارد و باید در این زمینه‌ ها شخص فاسد را از دیگر افراد جدا کرد ولی قانون نظام مهندسی بصورتی است که متاسفانه سربسته عمل می‌ شود و شفاف نمی‌ توان در آن عمل کرد.
مقدم تصریح کرد: قانون نظام مهندسی برای عده‌ای امکان وسوسه و سوء استفاده را بوجود آورده که جای تاسف دارد و ورود وزیر راه و شهرسازی به این موضوع بسیار خوب است تا وضعیت افراد فاسد مشخص گردد.
وی در مورد بازنگری قانون نظام مهندسی، عنوان داشت: قانون باید ثبات لازم را داشته باشد و از ظرفیت ‌های قانونی آن استفاده کردد که متاسفانه از تمام ظرفیت‌ های قانون فعلی نیز استفاده نشده است.

بروز فساد در سازمان نظام ‌مهندسی جای تأسف دارد

عضو هیات مدیره نظام مهندسی استان تهران افزود: اصلاح قوانین آسان نیست و نیاز به تشریفات زیادی دارد، در هر حال قانون تا زمانیکه جاری هست باید بطور کامل استفاده گردد ولی بخش‌ هایی از قانون فعلی نظام مهندسی فراموش شده و بدون استفاده مانده است.
وی خاطر نشان کرد: با این حال باید توجه کرد حفظ حریم خصوصی افراد در معرض اتهام از شاخصه ‌هایی است که بر اساس اصول اخلاقی رعایت گردد و از مرجع قانونی باید اتهام افراد پیگیری گردد، وزیر راه و شهرسازی نیز با تجربیاتی که دارد این روند مبارزه با فساد را مصلحت دانسته است.

منبع : پایگاه تحلیلی، خبری بانک و صنعت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ مهر ۹۷
752 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0