برگزاری نشست هماهنگی تمدید تفاهم نامه بهینه سازی مصرف انرژی در سازمان نظام مهندسی نشست هماهنگی تمدید تفاهم نامه

برگزاری نشست هماهنگی تمدید تفاهم نامه بهینه سازی مصرف انرژی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

نشست هماهنگی تمدید تفاهم نامه بهینه سازی مصرف انرژی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان برگزار شد.

کد خبر: 970918009 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۸ آذر ۹۷ - ۱:۴۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان، نشست هماهنگی تمدید تفاهم نامه بهینه سازی مصرف انرژی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان برگزار شد.برگزاری نشست هماهنگی تمدید تفاهم نامه بهینه سازی مصرف انرژی در سازمان نظام مهندسی

برگزاری نشست هماهنگی تمدید تفاهم نامه بهینه سازی مصرف انرژی در سازمان نظام مهندسی

برگزاری نشست هماهنگی تمدید تفاهم نامه بهینه سازی مصرف انرژی در سازمان نظام مهندسی

برگزاری نشست هماهنگی تمدید تفاهم  نامه بهینه سازی مصرف انرژی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

در مورخ یازدهم آذر ماه نود و هفت نشستی با حضور شیشه فروش – مدیر کل محترم مدیریت بحران استانداری اصفهان، عسکری – ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان، طاهری اصل – عضو هیات مدیره سازمان و مسئول کمیسیون انرژی، محیط زیست و استاندارد مصالح ساختمانی سازمان نظام مهندسی کشور و نمایندگان دستگاههای اجرایی بیست و یک گانه استان در محل سازمان نظام مهندسی جهت هماهنگیهای لازم برای تمدید تفاهم نامه بهینه سازی مصرف انرژی برگزار شد.

در این نشست،

شیشه فروش افزود: باید از ظرفیت شرکت‌ های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی بیش تر استفاده گردد و انتظار می‌ رود برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه، هر دستگاه به وظایف خود عمل کند، میبایست تفاهم نامه بصورت کامل بررسی و نقطه نظرات بصورت مکتوب ارسال و از دستگاه‌ های برتر نیز تقدیر گردد.

وی اظهار داشت:

در اجرای این تفاهم نامه هر دستگاه وظیفه‌ای دارد و هر کس به اندازه خودش مسئول است هر دستگاه اجرایی باید وظایف خود را برای اجرای آن لیست کرده و ارائه دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

با اشاره به این که برخی مصوبات تفاهم‌نامه قبلی اجرا نشده است، تصریح کرد: عملکرد و چالش‌ های اجرایی شدن مصوبات باید بررسی گردد تا مشخص گردد چرا بعضی مصوبات اجرا نشده است و برای آن راهکار ارائه گردد.

شیشه فروش با اشاره به زمین لرزه کرمانشاه و مناطق بازسازی شده توسط دستگاه‌ های اجرایی استان اصفهان، خاطر نشان کرد: با توجه به این که بازسازیها با کیفیت خوبی انجام گرفته است با وجود زمین لرزه های اخیر مشکلی برای این ساختمانها پیش نیامده است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با تاکید بر این که به‌ منظور بهینه‌سازی مصرف انرژی مردم باید آموزش ببینند، گفت: تفاهم‌نامه‌ها باید بگونه‌ای باشد که حداقل در یک مورد بازدهی کامل داشته باشد.

عسکری – ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان: نیز در این نشست، با اشاره به اهمیت زلزله خاموش در استان اصفهان، اظهار داشت: فرونشست زمین از جمله مهمترین مسائلی است که باید بصورت جدی پیگیری گردد.

طاهری اصل – مسئول کمیسیون انرژی، محیط زیست و استاندارد مصالح ساختمانی:

سازمان نظام مهندسی کشور در مورد برگزاری گردهمایی ساختمان پایدار و انرژی و ابعاد آن در این نشست، توضیحاتی ارائه داد و بر همکاری بین ارگان‌ های اجرایی استان تاکید کرد و از تشکیل کارگاه‌ های تخصصی در این نمایشگاه خبر داد.

فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف برق و انرژی، استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ ها برای برگزاری گردهمایی ها، بحران آلودگی هوا و افزایش کارایی موتورخانه‌ها، اجرای طرح‌ های پژوهشی مشترک از جمله انرژی‌ های تجدیدپذیر با توجه به گپ آمایش اداره کل هواشناسی از جمله موضوعات محوری مورد نظر در برگزاری این نشست ها است.

تبلیغات این تفاهم‌نامه در هر ارگان، اجرای لوایح طرح شهر خورشیدی شورای شهر و شهرداری اصفهان، اهمیت برگزاری نمایشگاه و ترویج مقررات ملی ساختمان، طرح ملی ارتقای کارایی موتورخانه‌ ها و ممیزی انرژی ساختمان‌ ها از جمله دیگر مباحث مورد تاکید دستگاه‌ های اجرایی بیست و یک گانه استان اصفهان در این نشست است.
در این نشست، هماهنگی‌ های لازم به‌ منظور تمدید تفاهم‌نامه بهینه‌سازی مصرف انرژی، برگزاری گردهمایی ملی ساختمان پایدار و انرژی، برگزاری نمایشگاه بین المللی بهره‌وری آب و انرژی در ساختمان، صنعت و حمل‌ونقل و معرفی ساختمان‌ ها برای ممیزی انرژی و ارتقای کارایی موتورخانه‌ ها انجام گرفت.

دستور كار نشست:
– هماهنگى تمديد تفاهم نامه مذكور
– برگزارى گردهمایی ملى ساختمان پايدار و انرژى
– برگزارى نمايشگاه بين المللى بهره ورى آب و انرژى در ساختمان، صنعت و حمل و نقل
– معرفى ساختمانها جهت مميزى انرژى و ارتقا كارايى موتورخانه ها
خلاصه مباحث مطروحه توسط حاضرین:
-فرهنگ سازی مدیریت مصرف برق و انرژى
-استفاده از ظرفیت دانشگاهها جهت برگزاری گردهمایی ها

(دانشگاه میتواند برای اجرای خیلی مسائل بستر مناسبى باشد.)
-بحران آلودگی هوا و افزایش کارایی موتورخانه ها
-اجرای طرحهای پژوهشی مشترک از جمله انرژیهای تجدیدپذیر با توجه به گپ آمایش اداره کل هواشناسی
– مباحث تبلیغات در هر ارگان
– اجرای لوایح طرح شهر خورشیدی شورای شهر و شهرداری اصفهان
– اهمیت برگزاری نمایشگاه و ترویج مقررات ملی ساختمان
– طرح ملی ارتقا کارایی موتورخانه ها و ممیزی انرژی ساختمانها
طاهری اصل در مورد برگزاری گردهمایی ساختمان پایدار و انرژی و ابعاد آن توضیحات ارائه کرد و در مورد نحوه انجام همکاریها اعلام نظر داشت و از تشکیل پنلهای تخصصی در نمایشگاه خبر داد.

برگزاری نشست هماهنگی تمدید تفاهم نامه بهینه سازی مصرف انرژی در سازمان نظام مهندسی

بیست و یک ارگان طرف این تفاهم نامه شامل سازمان نظام مهندسى ساختمان كشور-معاونت برق و انرژى وزارت نيرو-سازمان انرژىهاى تجديدپذير و بهره ورى انرژى برق-مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازى- استاندار اصفهان-مديريت بحران استاندارى اصفهان-شوراى اسلامى شهر اصفهان-اداره كل راه و شهرسازى-شهردار اصفهان-اداره كل حفاظت محيط زيست استان اصفهان-شركت آب و فاضلاب استان اصفهان-شركت برق منطقه اى اصفهان-شركت توزيع برق استان اصفهان-شركت گاز استان اصفهان

-سازمان هميارى شهردارىهاى استان اصفهان-اداره كل هواشناسى استان اصفهان-اداره كل استاندارد و تحقيقات صنعتى استان اصفهان-سازمان صنعت معدن تجارت استان اصفهان-دانشگاه صنعتى اصفهان-دانشگاه اصفهان-دانشگاه علوم پزشكى اصفهان هستند.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بسته برنزی آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ آذر ۹۷
616 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0