مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران

تشريح الگوي مديريت هماهنگ نوسازي به عنوان مدلي در همايش ملي بهبود سيستم هاي مديريت شهري

مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران در نخستين همايش ملي بهبود سيستم هاي مديريت شهري اظهار داشت : اولين آثار بهبود در سيستم‌هاي مديريت شهري را مي بايست در تلفيق بهينه تجهیزات دولت مرکزي , دولت محلي و مديريت شهري رصد کرد .

کد خبر: 8724 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۴ اسفند ۹۵ - ۵:۰۰ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،به نقل از خبرگزاري آريا , به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان نوسازي شهر تهران , عباداله فتح اللهي ضمن حضور در نخستين همايش ملي بهبود در سيستم‌هاي مديريت شهري به ايراد سخنراني پرداخت و الگوي مديريت هماهنگ نوسازي را تحت عنوان مدلي غالب در بهبود سيستم هاي مديريت شهري تشريح کرد .تشريح الگوي مديريت هماهنگ نوسازي به عنوان مدلي در همايش

تشريح الگوي مديريت هماهنگ نوسازي به عنوان مدلي در همايش

تشريح الگوي مديريت هماهنگ نوسازي به عنوان مدلي در همايش

تشريح الگوي مديريت هماهنگ نوسازي به عنوان مدلي در همايش

مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران در اين همايش که با انگیزه ترويج فرهنگ وتمدن بهبود مستمر و مديريت جهادي در سيستم‌ هاي مديريت شهري , تعميق علم بهبود مديريت سيستم‌ هاي مديريت شهري , به اشتراک گذاري تجربيات موفق و ناموفق در حوزه بهبود سيستم‌ هاي مديريت شهري , تسهيل رابطه مرکز ها دانشکده و علمي – پژوهشي با سازمان‌ هاي فعال در حوزه مديريت شهري و ايجاد بستر تعامل و هم‌افزايي بين سازمان‌هاي فعال در حوزه مديريت شهري برگزار شد , تصريح کرد : براي رفع نقصان هاي جانور در حوزه نوسازي بافت هاي فرسوده کشور نياز به سعی , مجاهدت , سعی , علم , برنامه ريزي و اراده عمومي موجود است .

فتح اللهي با اشاره به اين که شهرداري ها تبديل به وصول کننده و واريز کننده براي فراگیری و رویش , وزارت کار , بيمه , نظام مهندسي و غيره گردیده اند , ذکر کرد : در زمان قبل شهرداري ها ۲ % مرتبط با آموزش و پرورش را دریافت مي کردند , مکتب مي ساختند و آن گاه مکتب را در اختيار آموزش و پرورش قرار مي دادند ولی اینک وصول کننده و واريز کننده شده اند , يعني اثرها منفي وصول از شهروندان را شهرداري به دوش مي کشد و برکات و ثمرات مديريت بهينه منابع مذکور نيز جهت رسيدن به شهر مناسب از حيطه وظايف شهرداري ها بیرون است .

مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران اظهار داشت : در قانون عوارضي پيش بيني شده‌است که به نيابت از مديريت شهري در خزانه دولت وارد مي شود و شهرداري ها نيز ناچار به پيگيري و همت خستگي ناپذير براي مطالبه درصدي از دلایل ذاتي و قانوني مذکور به خواسته هزينه کردن داخل شهر میباشند .

فتح اللهي در اين باره افزود : تا زماني که نقطه اپتيمم تلاقي مديريت متمرکز و مديريت محلي تبيين نشود , شاهد اين کش و قوس ها خواهيم بود .

دبير ستاد بازآفريني کلانشهر تهران با بيان اين که اولين آثار بهبود در سيستم‌هاي مديريت شهري را مي بايست در تلفيق بهينه تجهیزات دولت مرکزي , دولت محلي و مديريت شهري رصد کرد , توضيح اعطا کرد : اين نگاه با تدابير شهردار محترم تهران در حوزه بهسازي , نوسازي و بازآفريني شهري در ستاد بازآفريني پايدار کلانشهر تهران صورت گرفته است که با اجرايي شدن نقش مديريت هماهنگ در اين ستاد , شاهد هماهنگي کارآمد و تأثيرگذار ميان شهرداري , دولت و کليه دستگاه هاي ذي نقش و ذي مدخل در حوزه نوسازي بافت هاي فرسوده هستيم .

وي با اعلام اين مقاله افزود : نوع مديريت هماهنگ در ستاد بازآفريني پايدار کلانشهر تهران و سازمان نوسازي شهر تهران مي تواند تحت عنوان يک الگو با تصحیح و عیب گیری تحت عنوان يک تجربه مورد استفاده و بهره برداري ساير دستگاه ها قرار گيرد .

به گفته فتح اللهي , نوسازي به مجموعه فرآيندهايي اتلاق مي شود که سبب ارتقا کيفيت زندگي و قابلیت دوام حيات شهروندان يک محله , بوک , حیطه و شهر شود و داراي مفهوم در هم تنيده اجتماعي , اقتصادي , حقوقي , کالبدي , زيست محيطي و . . . است .

مديرعامل اداره نوسازي شهر تهران در تشريح پيچيدگي ها و ابعاد گوناگون فرآيند نوسازي به تأمين هزينه هاي امرار معاش بخشي از ساکنان بافت هاي فرسوده از طريق کسب درآمدهاي اقتصادي در محل سکونت و مشاغل خانگي اشاره نمود و خاطرنشان کرد : به طور همزمان با نوسازي محل سکونت اين شهروندان بخشي از درآمدشان نيز از بين مي رود , در نتيجه اينجاست که نقش و مسئوليت نهادهاي دولتي اعم از وزارت فعالیت , سازمان فني و حرفه اي و . . . جهت ايجاد شغل هاي ماندگار با درآمد پايدار براي اين قشر از ساکنان بافت هاي فرسوده مشخص و معلوم مي شود .

منبع: خبرگزاری آریا

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ اسفند ۹۵
1083 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0