تبدیل نظام مهندسی ساختمان به یک سازمان معیار وزیر راه و شهرسازی

تبدیل نظام مهندسی ساختمان به یک سازمان معیار

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که جامعه مهندسی کشور فرصت ساز و زندگی آفرین است، از سازمان نظام مهندسی ساختمان دعوت کرد در رونق تولید طرح اقدام ملی و هم‌چنین اجرای آیین نامه کنترل شهرسازی که به زودی گرداوری می ‌گردد، نقش خود را ایفا کند.

کد خبر: 190717010 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ تیر ۹۸ - ۱۰:۱۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که جامعه مهندسی کشور فرصت ساز و زندگی آفرین است، از سازمان نظام مهندسی ساختمان دعوت کرد در رونق تولید طرح اقدام ملی و هم‌چنین اجرای آیین نامه کنترل شهرسازی که به زودی گرداوری می ‌گردد، نقش خود را ایفا کند.

تبدیل نظام مهندسی ساختمان به یک سازمان معیار

تبدیل نظام مهندسی ساختمان به یک سازمان معیار

نظام مهندسی ساختمان باید  به یک سازمان معیار تبدیل گردد.

اسلامی ادامه داد: ساخت وساز در کشور باید از طرف عناصر صاحب صلاحیت و صاحبان کرسی فکر مدیریت، عملیاتی و اجرایی گردد.
وی که در آیین افتتاحیه بیست و دومین اجلاس هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان، موسوم به “پارلمان مهندسی کشور” سخن میگفت، ضمن تأکید بر نقش مهندسان در اعتلای ساخت و ساز، از جامعه مهندسی خواست در جهت رشد و تعالی کشور قدم‌های اساسی بردارد.
وی اظهار داشت: اعتبار جامعه مهندسی بحث بسیار مهمی است که باید در جهت تحقق آن قدم‌های اساسی برداشته شود و به کمک آن اعتماد را در جامعه افزایش داد.
اسلامی گفت: امروز دوره‌ای است که مهندسی و کسب و کار باید با هم و در یک راستا قدم بردارد. در دوره‌ای از تاریخ به سر می‌ بریم که نیاز به حرکت جهشی در کشور وجود دارد که این حرکت نیازمند از خود گذشتگی و تلاش مضاعف است.
وزیر راه و شهرسازی، ارتقای قابلیت در رشته‌های مهندسی را در زمره فوری‌ترین نیازهای کشور عنوان کرد و گفت: جامعه مهندسی کشور جزو جوامع فرصت‌ساز و زندگی آفرین است. که می ‌تواند به واسطه تنوع رشته‌هایی که در آن وجود دارد پیشرفت کشور را محقق کند و سبب عزت و غرور ملی گردد.
وی با تأکید بر اینکه مهندسی در تمامی رشته‌ها پیشران توسعه و پیشرفت محسوب می گردد، افزود: اگر جامعه مهندسی به خود مشغولی و کوته‌بینی دچار گردد و در مسیر صعود نباشد، لطمه بزرگی به جامعه بزرگ مهندسی و ساخت و ساز کشور وارد می‌ آورد. بهمین علت، باید با احساس تعهد، وجدان کاری،خلاقیت، و نوآوری بتواند در جهت شکوفایی ساخت و ساز در همه ابعاد نقش ایفا کند و سازمان نظام مهندسی در این حرکت باید به سازمان معیار تبدیل گردد.
وی تصریح کرد: یک جامعه متفرق در مسیر رشد قرار نمی‌ گیرد. بنابراین تفکر ایجاد قابلیت، روزآمد کردن و ارتقای جامعه‌ی مهندسی نیاز به کوشش و از خود گذشتگی در این سازمان دارد. سازمان نظام مهندسی باید این دوره دشوار ولی پر نتیجه را پشت سر بگذارد.
وی، وضعیت کنونی کشور را وضعیت دشواری برشمرد و افزود: در حال حاضر کشور با ظالمانه‌ترین تحریم ‌ها مواجه است و بهمین علت، باید در چنین وضعیتی ارزش‌های خود را به معرض نمایش بگذارد. هم‌چنین در بخش ‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و در همه لایه‌ها، پشتیبان صنعت ساختمان نیاز داریم تا بتوانیم با مهندسان طراح این رشته‌ ها در ارتباط مستقیم باشیم و آن ها را در مدار فعالیت‌ ها قرار دهیم و بدین وسیله جامعه دانش بنیان بتواند برای پیشرفت صنعت ساختمان کشور اقدام کند و دستاوردهای فناوری را در فرآیند تجاری‌سازی به ظهور برساند.
وی بر دوام و قوام ابنیه ای که ساخته می ‌شوند تأکید کرد و گفت: طراحی و معماری برای ابنیه بگونه ای صورت گیرد که بتواند ایمنی و دوام را همراه با حفظ هویت به تصویر بکشد.
اسلامی در عین حال افزود: سال‌های نود و شش و نود و هفت روزهای پرتنشی در حوزه نظام مهندسی پشت‌سر گذاشته شد. سال نود و هشت چیزی به نام تنش و درگیری نباید وجود داشته باشد. همه تلاش ما باید این باشد که جامعه مهندسی بتواند با عهده‌دار شدن مسوولیت ‌های گوناگون در کنار دولت و سرمایه گذار به اجرای طرح‌های تعریف شده یاری برساند.
وزیر راه و شهرسازی، همراهی و پشتیبانی جامعه مهندسی را برای تحقق رونق تولید از مهمترین کارهایی برشمرد که باید در باره آن اقدام کرد.
اسلامی افزود: برای ما مهم‌ترین اقدام اجرای برنامه های توسعه محور طبق مبانی برنامه‌ریزی پایدار است که شرایط آن را فراهم می‌ کنیم.

وی از جمله اقدامات در دستور کار دولت را ساخت چهارصد هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی برشمرد و افزود: علاوه بر این ساخت حدود دویست هزار مسکن روستایی نیز در دستور کار دولت است.

اسلامی، در بخش دیگری از اظهارات خود بیان داشت: ساخت و ساز در کشور باید از سوی عناصر صاحب صلاحیت و صاحب فکر مدیریت و عملیاتی و اجرایی گردد.

وی گفت: شاهد بودیم که در سال‌های گذشته سوداگران برای کسب تجارت وارد صنعت ساختمان و ساخت و ساز شده‌اند و حجم خانه‌های گران‌قیمت که تله مالی در کشور ایجاد کرده، گواه این واقعیت است. بهمین علت، مدیران باید بشدت فعالیت کنند و عرصه را برای سوداگران تنگ نمایند.

وی، هم‌چنین شرایط بازار مسکن و التهابات جامعه راخارج از حوزه بخش مسکن دانست که اساساً به‌ طور تاریخی از نرخ ارز تبعیت کرده است.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ تیر ۹۸
567 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0