تبدیل مدیریت بحران به مدیریت ریسک ​ریاست جهاد دانشگاهی کرمان بیان کرد:

تبدیل مدیریت بحران به مدیریت ریسک

ریاست جهاد دانشگاهی استان کرمان با عنوان این که کشور بطور جدی باید از مدیریت بحران بطرف مدیریت ریسک حرکت کند اظهار داشت: اجرای این مهم قبل از وقوع زمین لرزه اهمیت دارد.

کد خبر: 970928012 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۸ آذر ۹۷ - ۳:۳۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندیین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست جهاد دانشگاهی استان کرمان با عنوان این که کشور بطور جدی باید از مدیریت بحران بطرف مدیریت ریسک حرکت کند اظهار داشت: اجرای این مهم قبل از وقوع زمین لرزه اهمیت دارد.

تبدیل مدیریت بحران به مدیریت ریسک

تبدیل مدیریت بحران به مدیریت ریسک

مدیریت بحران به مدیریت ریسک  تبدیل گردد

رضا کامیاب مقدس :

روز ۴ شنبه در هشتمین کنفرانس ملی زلزله و سازه با عنوان این که کشور باید از مدیریت بحران به سمت مدیریت ریسک سوق داده شود گفت: سازمان نظام مهندسی نقش مهمی در این زمینه دارد.

کامیاب مقدس ادامه داد:

زمان بعد از زلزله در مبحث مدیریت بحران باید کارهای مهمی انجام گردد ولی در اجرا درست عمل نشده و گاهی یک اشتباه چندین بار تکرار می گردد که میطلبد آئین نامه های درستی در این زمینه گرداوری گردد.

وی افزود:

استحکام سازه ها و ساختمانها پیش از وقوع زمین لرزه ها حائز اهمیت است و از ظرفیت دانشجویان و محققان استان در این زمینه باید استفاده کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان :

با عنوان این که زمین لرزه امر پیچیده و مهمی است،خاطر نشان کرد: زمین لرزه یک پدیده طبیعی است که انسان به مدد خرد و تفکر خدادادی امکان مقابله بر آن را دارد که البته به میزان خیلی زیادی موفق شده تا بر آثار سوء ناشی از زمین لرزه غلبه کند.

وی:

با اشاره به این که زخمهای ناشی از زلزله های قبلی در روح و قلب استان کرمان وجود دارد تصریح کرد: زمین لرزه هایی که چندان شدید نبودند اما ده ها شهروندان ایرانی را زیر خاک دفن کردند.

کامیاب مقدس:

با اشاره به این که زمین لرزه هایی شدیدتر از زمین لرزه های استان کرمان در دنیا رخ داده ولی تلفات آنها کم تر بوده است اظهار داشت: ایران اسلامی در گذشته دارای سازه های خیلی قوی بوده ولی امروز در چنین شرایطی قرار داریم.

تبدیل مدیریت بحران به مدیریت ریسک

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان،

فرهنگ سازی رسانه ها در زمینه اقدامات پیش از زمین لرزه را مهم دانست و افزود: قانون گذار باید تدابیر لازم را در زمان قبل و بعد از زمین لرزه بیندیشد.

وی:

از ارسال ۱۴۰ مقاله به دبیرخانه این گردهمایی خبرداد و گفت: از این تعداد پنجاه و هفت مقاله پذیرفته شده که در قالب سی دی و کتاب منتشر می گردد و در اختیار محققان قرار میگیرند.
هشتمین کنفرانس ملی زلزله و سازه در بیست و هشتم و بیست و نهم آذرماه به همت پژوهشکده جهاد دانشگاهی در دانشگاه شهید باهنر کرمان در حال برگزاری است.

تبدیل مدیریت بحران به مدیریت ریسک
منبع: کرمان رصد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ آذر ۹۷
720 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0