بهره برداری از پروژه های عمرانی و مسکن مهر خراسان شمالی با حضور وزیر محمد اسلامی بیان کرد

تبدیل قم، به نگین معماری اسلامی، ایرانی در کشور

محمد اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به شهرسازی و معماری اسلامی، ایرانی در قم بیان کرد: این شهر باید نگین شهرسازی در کشور باشد لذا برنامه ریزی لازم در مدیریت استان ضروری است.

کد خبر: 971127002 تاریخ انتشار: شنبه ۲۷ بهمن ۹۷ - ۹:۱۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،محمد اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به شهرسازی و معماری اسلامی، ایرانی در قم بیان کرد: این شهر باید نگین شهرسازی در کشور باشد لذا برنامه ریزی لازم در مدیریت استان ضروری است.

تبدیل قم، به نگین معماری اسلامی، ایرانی در کشور

تبدیل قم، به نگین معماری اسلامی، ایرانی در کشور

تبدیل قم، به نگین معماری  اسلامی، ایرانی در کشور

وزیر راه و شهرسازی روز ۵ شنبه در نشست ستاد بازآفرینی پایداری شهری در سالن امام جواد (علیه السلام) استانداری، با عنوان این که توسعه شهری قم باید بصورت متناسب انجام گردد، ادامه داد: قم دارای ظرفیتهای قابل ملاحظه است که توسعه آن در تمام ابعاد باید متناسب باشد و تمام المانهای معماری اسلامی، ایرانی در این شهر رعایت گردد.
اسلامی افزود: بسیاری از شهرهای کشور دچار توسعه ناهنجار معماری و شهرسازی شده اند که نباید اجازه داد تا قم نیز گرفتار چنین مشکلی شود.
وی با عنوان این که وجود بافتهای حاشیه ای و ناکارآمد شهری، زیبنده قم نیست تصریح کرد: بازآفرینی بافتهای ناکارآمد شهری باید با فوریت در دستور کار قرار گیرد و با جدیت پیگیری گردد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش آفرینی شهرداری و شورای شهر قم برای بازآفرینی در بافت فرسوده این شهر، افزود: دستگاههای مسئول در قالب ساز و کار تعریف شده با اختیارات لازم برای تحول در این زمینه باید همکاری نزدیک با یک‌دیگر داشته و از موازی کاری اجتناب کنند.
وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از کار نمادین در حوزه بازآفرینی شهری گفت: هدف از بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد بهبود کیفیت زندگی در این بافتهاست نه کار نمادین و شکلی، که باید هدف گذاری اولویت تمام برنامه ها و طرحها، بازآفرینی قم باشد.
وی با اشاره به تخصیص دو زمین به مساحت سی و دو و چهل و هشت هکتار به عنوان پشتوانه بازآفرینی بافت ناکارآمد شهری درقم، بیان داشت: باید واگذاری این زمینها طبق یک برنامه محتوا محور باشد.

تبدیل قم، به نگین معماری اسلامی، ایرانی در کشور

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بررسی طرح حرم تا حرم حد فاصل حرم حضرت معصومه(سلام الله علیه) تا مسجد مقدس جمکران، افزود: این طرح در دستور بررسی کمیته های وزارت راه و شهرسازی است که باید با سرعت این موضوع تعیین تکلیف گردد.
اسلامی با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف راه آهن درون شهری خاطر نشان ساخت: وضعیت راه آهن درون شهری قم باید در کمیته مشترک چاره اندیشی شود تا این موضوع به دقت مورد ارزیابی قرار گرفته و تصمیم لازم در این زمینه اتخاذ گردد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ بهمن ۹۷
558 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0