کنترل و نظارت ، عمر ساختمانها را به استانداردهای جهانی نزدیک میکند عضو هیئت مدیره نظام مهندسی عنوان داشت:

کنترل و نظارت ، عمر ساختمانها را به استانداردهای جهانی نزدیک میکند

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی بیان داشت: با توجه به این که ایران یک کشور بسیار زلزله خیز است، کنترلها و نظارتهای این سازمان میتواند عمر مفید ساختمانهای کشور را به استاندارد های جهانی برساند

کد خبر: 961220007 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۰ اسفند ۹۶ - ۱۲:۲۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،  عضو هیئت مدیره نظام مهندسی بیان داشت: با توجه به این که ایران یک کشور بسیار زلزله خیز است، کنترلها و نظارتهای این سازمان میتواند عمر مفید ساختمانهای کشور را به استاندارد های جهانی برساند

کنترل و نظارت ، عمر ساختمانها را به استانداردهای جهانی نزدیک میکند

کنترل و نظارت ، عمر ساختمانها را به استانداردهای جهانی نزدیک میکند

کنترل و نظارت ، عمر ساختمانها را به استانداردهای جهانی نزدیک میکند

حمزه شکیب در آغاز با عنوان این که سازمان نظام مهندسی در همه استانها وجود دارد، گفت: سازمان نظام مهندسی، یک نهاد غیردولتی است. در نظام مهندسی، میان اعضاء انتخاباتی برگزار می گردد و بسته به استان، تعداد مشخصی بعنوان عضو، انتخاب میشوند که در تهران بیست و پنج نفر هستند. بجز این افراد، یک شورای مرکزی نیز وجود دارد که منتخب همه استانها هستند و یک رئیس شورای نظام مهندسی نیز وجود دارد که حکم او توسط ریاست جمهوری داده میشود.
شکیب به وظیفه سازمان نظام مهندسی اشاره کرد و ادامه داد: کنترل طراحی، اجرا و نظارت و هم چنین نگه داری ساختمان بعهده سازمان نظام مهندسی است. زمانیکه ساختمان نیز احداث گردید و زمان بهره برداری تا پایان عمر آن، سازمان نظام مهندسی باید کنترلهای لازم را انجام دهد.
شکیب، رشته های موجود در نظام مهندسی را مرتبط با صنعت ساختمان ذکر کرد و افزود: مهندسان عمران، مهندسان معماری، مهندسان برق، مهندسان مکانیک، مهندسان نقشه برداری، مهندسان ترافیک و مهندسان شهرسازی رشته هایی هستند که اعضای سازمان نظام مهندسی را تشکیل میدهند. وقتی مهندسان دوره کارشناسی شان را به اتمام میرسانند، میتوانند وارد امتحان ورود به حرفه گردند و بمدت ۳ سال باید تجربه کسب کنند و پس از آن میتوانند پروانه داشته باشند. هم اکنون برای کل کشور بیش از چهارصد هزار و برای تهران بیش از صد و بیست هزار عضو نظام مهندسی داریم.
استاد دانشگاه تربیت مدرس خاطر نشان ساخت: با توجه به این که ایران یک کشور بسیار زلزله خیز است و از بعد دیگر در حال توسعه هستیم و همه درآمدها صرف هزینه ساخت و ساز میشود، سازمان نظام مهندسی جایگاه ویژه ای پیدا میکند زیرا کنترلها و نظارتهای این سازمان میتواند عمر مفید ساختمانهای کشور را به استاندارد های جهانی برساند و از این نظر تکلیف بسیار سنگینی بعهده نظام مهندسی وضع شده است.

کنترل و نظارت ، عمر ساختمانها را به استانداردهای جهانی نزدیک میکند

وی، به قانون نظام مهندسی اشاره و بیان کرد: این قانون در سال هفتاد و چهار تصویب شد و در حال حاضر در دوره هفتم هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمانهای کشور قرار داریم و در حال حاضر بیست سال از عمر نظام مهندسی کشور میگذرد.
عضو هیئت مدیره نظام مهندسی به تعداد اعضای نظام مهندسی در کشور اشاره کرد و یاد آور شد: تعداد اعضا همان طور که اشاره شد، چهارصد هزار نفر هستند که نسبت به جمعیت عدد مناسبی است بطوریکه بعنوان بزرگ ترین نهاد غیر دولتی شناخته میشود.

منبع : رادیو گفت و گو

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی ترافیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ اسفند ۹۶
775 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0