تداوم تغییرات ساختاری در نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان تغییرات ساختاری

تداوم تغییرات ساختاری در نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

اخیراً مطلبی با عنوان “تبعیض این بار در لباس نظام مهندسی” در شبکه های اجتماعی انتشار یافته که بمنظور احترام به افکار عمومی مطالبی در این مورد اعلام می گردد:

کد خبر: 970502015 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲ مرداد ۹۷ - ۶:۱۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، اخیراً مطلبی با عنوان “تبعیض این بار در لباس نظام مهندسی” در شبکه های اجتماعی انتشار یافته که بمنظور احترام به افکار عمومی مطالبی در این مورد اعلام می گردد:

تداوم تغییرات ساختاری در نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

تداوم تغییرات ساختاری در نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

 

تداوم تغییرات ساختاری در نظام مهندسی ساختمان  استان خوزستان

۱- سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان در حال حاضر دارای بیست دفتر نمایندگی در شهرستانهای آبادان، خرمشهر، دزفول، شوش، شوشتر، ماهشهر، مسجدسلیمان، لالی، اندیمشک، بهبهان، کارون، باوی، امیدیه، ایذه، بندرامام خمینی، رامهرمز، گتوند، دشت آزادگان، شادگان و باغملک که برخی از این دفاتر به صورت رابط و برخی دیگر طبق فرآیند انتخابات هیات رئیسه به فعالیت می پردازند.
۲- در چند ماه اخیر بمنظور دستیابی به اصلاحات مورد نظر در ساختار اداری از یک طرف و اجرای ابلاغیه های وزارت راه و شهرسازی از طرف دیگر که در نهایت هدف از این کار بهبود کیفیت کارایی نیروهای سازمانی و خدمات مهندسی بوده، تغییراتی در بدنه نیروی انسانی سازمان رخ داده است که از آن جمله میتوان به تعدیل نیروها در دفاتر نمایندگی مرکز استان اشاره کرد. به عنوان نمونه در دوره کاری هیات رئیسه سال پایانی هیات مدیره دوره هفتم، هشت مشاور و سه نفر از پرسنل مرکز استان و هم چنین یک نفر از دفتر نمایندگی مسجدسلیمان خاتمه کار اعلام شد.
۳- در مورد دفاتر نمایندگی و به ویژه دفتر نمایندگی کارون، طبق تصمیمات هیات مدیره و مواردی که پیش از این گفته شده سعی شد با کاهش نیروهای سازمانی، دفتر نمایندگی مذکور حفظ و بخشی از خدمات مهندسی در آن دنبال گردد ولی قابل ذکر است از مدتها قبل قسمت قابل توجهی از خدمات مهندسی (شامل کنترل نقشه، خدمات مهندسان ناظر، کنترل نظارت، تفکیک آپارتمانها) در مرکز استان انجام میشده است که سبب میشد دفتر مذکور عملاً کارایی لازم را نداشته باشد. بعد از مشورت با ریاست دفتر نمایندگی کارون و با استناد به نظام نامه دفتر نمایندگی، کاهش نیرو در دستور کار قرار گرفت که البته امید داریم با افزایش مهندسان دارای پروانه اشتغال دفتر نمایندگی کارون و طبق نظام نامه دفتر نمایندگی بتوان شاهد افزایش مجدد نیروها باشیم. نکته دیگر در مورد دفتر نمایندگی کارون این بود که این دفتر در حال حاضر دارای پنج نیرو (چهار کارمند و یک حسابدار) بود که معادل نیروهای دو دفتر مشابه رابط دیگر در استان محسوب میشد.

تداوم تغییرات ساختاری در نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

۴- اصلاحات و کاهش نیروهای سازمان با دفتر نمایندگی کارون آغاز نشده و به این دفتر نیز خاتمه نمی یابد. قبل از این نیز در استان و برخی دفاتر نمایندگی مانند مسجدسلیمان انجام شد و احتمال این تغییر در آینده نیز وجود دارد و با تغییرات انجام شده، این دفتر با یک کارمند، یک حسابدار و ریاست دفتر نمایندگی اداره خواهد شد و وضعیت ساختاری آن مانند دفاتر مشابه از جمله لالی، گتوند، شادگان و دشت آزادگان خواهد بود.
۵- به طور کلی این تغییرات برای ارتقاء کیفیت خدمات مهندسی به مهندسان و بهره برداران، تثبیت جایگاه نظام مهندسی، کاهش هزینه های سازمانی و بهره وری بیش تر منابع نیروی انسانی بوده و نگاه قومیتی در این میان اصلاً وجود نداشته است.
۶- سازمان هم چنین این آمادگی را دارد که بمنظور احترام به جایگاه مهندسان فرهیخته شهرستان کارون نشستی مشترک با آنها برگزار کرده تا برای آینده و پویایی این دفتر نمایندگی اقدامات بهتری نیز صورت گیرد.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ مرداد ۹۷
959 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0