مصرف ۵ برابری انرژی در ایران نسبت به کشورهای اروپایی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان بیان کرد:

مصرف ۵ برابری انرژی در ایران نسبت به کشورهای اروپایی

غلامحسین عسگری ادامه داد: پنج برابر کشورهای اروپایی در ساختمان ‌ها انرژی مصرف می‌ کنیم همچنین مصرف سوخت در کشور برابر با چین است که جمعیتی چندین برابر ما دارد.

کد خبر: 971026006 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ دی ۹۷ - ۱۲:۱۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،غلامحسین عسگری ادامه داد: پنج برابر کشورهای اروپایی در ساختمان ‌ها انرژی مصرف می‌ کنیم همچنین مصرف سوخت در کشور برابر با چین است که جمعیتی چندین برابر ما دارد.

مصرف ۵ برابری انرژی در ایران نسبت به کشورهای اروپایی

مصرف ۵ برابری انرژی در ایران نسبت به کشورهای اروپایی

پنج برابر کشورهای اروپایی در ساختمان ‌ها  انرژی مصرف می ‌کنیم

وی روز ۴شنبه – بیست و ششم دی ماه- در گردهمایی ملی ساختمان پایدار و انرژی، گفت: به اندازه کافی دستور العمل مرتبط با بهینه سازی انرژی در ساختمانها داریم اما به آن عمل نمی‌ شود، ولی امیدوار هستم این گردهمایی نخستین گام برای صرفه جویی انرژی باشد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان تصریح کرد: در بخش برق نیز هر سال اصفهان با مشکل مواجه است، گاز را نیز هر ساله در ساختمان‌ هایی که طبق اصول ساختمان سازی، احداث نشده به مقدار زیادی هدر می ‌دهیم.

وی با اشاره به بازدید از دشتهای مختلف اصفهان، گفت: فرونشست‌ های بی حدی داریم، اخیرا استان اصفهان دچار فرونشست شده است و این یعنی ما بیش از حد از آبهای زیر زمینی استفاده کرده‌ایم و باید فکری کرد. ان شاءالله بتوانیم میراثی که در اختیار ماست برای آیندگان حفظ کنیم.
تشکیل دبیرخانه بهینه‌سازی مصرف انرژی در اصفهان
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز در این گردهمایی از تشکیل دبیرخانه بهینه سازی مصرف انرژی در اصفهان خبر داد و افزود: این دبیرخانه ایجاد همگرایی بین جامعه دانشگاهی و راهبرد سیاست ‌های موجود با همکاری و حمایت همه دستگاه‌ های اجرایی استان را در دستور کار دارد.

مصرف ۵ برابری انرژی در ایران نسبت به کشورهای اروپایی

حمید رضا امیرخانی خاطر نشان ساخت: این دبیرخانه بمنظور این که ساختمانها در آینده بتوانند در بهینه سازی مصرف انرژی موثر باشند، اجرای مقررات ملی ساختمان و دست یابی به خط مشی قانون نظام مهندسی ساختمان، ارتقای دانش فنی مجریان این قانون و بازنگری مبحث ۱۹ که صرفه جویی را مد نظر دارد، مشارکت در پیش‌برد اهداف وزارت راه و شهرسازی در اجرای ماده هجده قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی و توسعه انرژی ‌های تجدید پذیر، تشکیل شده است.

منبع: ایمنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بسته طلائی آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ دی ۹۷
605 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0