نخاله های ساختمانی مهمترین مشکل شهرهای مازندران است ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران بیان کرد :

نخاله های ساختمانی مهمترین مشکل شهرهای مازندران است

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران عنوان کرد: تخریب ساختمانهای نیمه فرسوده با هدف نیل به منافع شخصی در واقع هرز دادن سرمایه ملی است که نخاله های آن این روز ها بلای جان شهرهای استان شده است.

کد خبر: 970517011 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۷ مرداد ۹۷ - ۷:۱۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران ، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران عنوان کرد: تخریب ساختمانهای نیمه فرسوده با هدف نیل به منافع شخصی در واقع هرز دادن سرمایه ملی است که نخاله های آن این روز ها بلای جان شهرهای استان شده است.

نخاله های ساختمانی مهمترین مشکل شهرهای مازندران است

نخاله های ساختمانی مهمترین مشکل شهرهای مازندران است

نخاله های ساختمانی مهمترین مشکل شهرهای  مازندران است

سیف الله علی نیا روز ۴ شنبه با حضور در جمع خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مازندران بمناسبت روز خبرنگار، گفت: در حالیکه بیش تر ساختمانهای مسکونی شهرهای مازندران با عمر ده تا پانزده ساله قابلیت ادامه سکونت را دارند، به راحتی توسط صاحبان آن تخریب می گردند.
علی نیا با عنوان این که امروز نخاله های ساختمانی بلای جان شهرداریهای استان شده است ، افزود: تخریب واحد های مسکونی با عمر پائین در حالی انجام می گردد که در کشورهای پیشرفته این سازه ها که سرمایه ملی تلقی می گردد با انجام مرمت و نگه داری اصولی تا صد و پنجاه سال عمر میکنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با عنوان این که از یک دهه گذشته عمده سازه های مسکونی شهرهای مازندران تخریب و با استفاده از قانون ناکارآمد ماده صد ضربه سنگینی به سرمایه ملی خورده است، تصریح کرد: اکنون فاجعه ای در ساخت و سازهای مسکونی مازندران بوجود آمده است که با ادامه بی توجهی به سطح اشغال و ساخت تعداد طبقات قانونی، تا بیست سال آینده شهرهای استان علاوه بر وضعیت ظاهری نامطلوب، به لحاظ حفظ انرژی و امنیت وضعیت خوشایندی نخواهند داشت .

نخاله های ساختمانی مهمترین مشکل شهرهای مازندران است

به اعتقاد کارشناسان عمده متخلفان ساختمانی در استان مازندران حاشیه نشینان و سازندگانی هستند که با هدف سودبری بیش تر در سرمایه گذاری، جریمه ناچیز ماده صد را متقبل می گردند.
وی، آرامش و آسایش را هدف نهایی ساختمان سازی دانست و افزود: سازنده های شخصی با هدف نیل به منافع شخصی علاوه بر این که از قوانین ناکارآمد سوء استفاده میکنند، سرمایه های ملی را براحتی به هرز میدهند.
طبق آمار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران پارسال از ۵ هزار و ششصد فقره پروانه ساختمانی صادر گردیده در این استان ۵ هزار و سیصد فقره به شکلی در ساخت و ساز تخلف داشتند.
هم چنین بررسیها نشان میدهد که سال گذشته در ساخت و ساز های صورت گرفته در استان مازندران دو میلیون متر مربع بصورت خلاف احداث گردید.
تخلفات در ساخت ساز در حالی این وضعیت را دارد که سی و پنج هزار مهندس ساختمان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران هستند.
منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه دست نویس نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ مرداد ۹۷
796 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0