ظرفیت بی نظیر مازندران در صادرات خدمات فنی و مهندسی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران بیان کرد:

نخاله های ساختمانی و نبود بازیافت در این حوزه از مهمترین دغدغه های سازمان است

سیف الله علی نیا با عنوان این که ساختمان سرمایه ملی است، گفت: نخاله های ساختمانی و نبود بازیافت در این حوزه از مهمترین دغدغه های سازمان است.

کد خبر: 970520009 تاریخ انتشار: شنبه ۲۰ مرداد ۹۷ - ۱:۵۲ ب.ظ
  1. به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان  نظام مهندسی ساختمان مازندران،سیف الله علی نیا با عنوان این که ساختمان سرمایه ملی است، گفت: نخاله های ساختمانی و نبود بازیافت در این حوزه از مهمترین دغدغه های سازمان است.

نخاله های ساختمانی و نبود بازیافت در این حوزه از مهمترین دغدغه های سازمان

نخاله های ساختمانی و نبود بازیافت در این حوزه از مهمترین دغدغه های سازمان

نخاله های ساختمانی  و نبود بازیافت در این حوزه از مهمترین  دغدغه های سازمان است

وی در دیدار با اصحاب رسانه که بمناسبت روز خبرنگار صورت گرفت با اشاره به اهمیت و نقش اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در توسعه جامعه، عنوان کرد: خبرنگاران نقش بسزایی در روند توسعه و پیشرفت جامعه دارند و این در حالیست که جایگاه  آن ها و جامعه خبری و رسانه ای علی رغم سختی و فشارهای کاری آن چنان که باید دیده نمیشود.
علی نیا ادامه داد: عمده علت این موضوع وجود برخی افراد بدون صلاحیت در حوزه روزنامه نگاری است و این فضا باید اصلاح گردد و فیلتری جهت راهیابی افراد صورت پذیرد تا این حوزه پراهمیت توسط متخصصین وافراد حرفه مند هدایت و برنامه ریزی گردد. امنیت شغلی و حرفه ای و پوششهای بیمه ای از جمله مواردی است که باید در جهت پشتیبانی از افراد فعال در این حوزه پیگیری گردد.
وی با عنوان این که ساختمان سرمایه ملی است، گفت: در وهله اول منفعت خصوصی ساختمان که نصیب سازنده می گردد دیده میشود اما واقعیت اینست که برای ساخت ساختمان از منابع ملی استفاده می گردد و اگر قوانین و استانداردهای لازم در ساخت وسازها رعایت نگردد آسیبهای جدی را در حوزه سرمایه های ملی شاهد خواهیم بود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران تصریح کرد: مهمترین دغدغه ما ساماندهی نخاله های ساختمانی است و با توجه به این که بازیافتی از این بخش نداریم در آینده ای نه چندان دور مشکلات زیست محیطی در این بخش خواهیم داشت.

نخاله های ساختمانی و نبود بازیافت در این حوزه از مهمترین دغدغه های سازمان

علی نیا اظهار داشت: تخریب ساختمانهایی با عمر پانزده و بیست سال در کشور خسارات فراوانی به سرمایه های ملی و محیط زیست وارد می آورد و فرهنگ سازی در حوزه تعمیر و نگه داری ساختمان یکی از راهکارهای اصلی و موثر است.
وی مطرح کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران  با سی و پنج هزار عضو متخصص ظرفیت بی نظیری در استان است و باید توجه ویژه به بهره گیری از این ظرفیتها در حوزه های بهینه سازی انرژی، تعمیر و نگه داری ساختمان و اطفاء حریق صورت گیرد.
علی نیا خاطر نشان کرد: وقوع حوادث جبران ناپذیری مثل آتش سوزی مسجد جامع ساری که هویت تاریخی نه تنها استان بلکه کشور بوده است آسیبهای جبران ناپذیری وارد می آورد و به کارگیری از پتانسیل این نهاد تخصصی و حرفه ای تاثیر بسزایی در به حداقل رساندن و پیشگیری از وقوع حوادث دارد.
وی یاد آور شد: این سازمان آمادگی هرگونه همکاری و تعامل با جامعه خبری استان در جهت توسعه و آبادانی استان را دارد.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه دست نویس نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ مرداد ۹۷
861 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0