احداث سالانه پانصد هزار مسکن کم‌تر از تقاضای بازار رئیس سازمان نظام مهندسی کشور بیان کرد:

احداث سالانه پانصد هزار مسکن کم‌تر از تقاضای بازار

فرج الله رجبی تصریح کرد: طی سال نود و پنج تاکنون متوسط احداث مسکن در جامعه چهارصد هزار واحد است و سالانه پانصد هزار واحد مسکن از نیاز جامعه عقب هستیم.

کد خبر: 191113017 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ آبان ۹۸ - ۳:۱۴ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،فرج الله رجبی تصریح کرد: طی سال نود و پنج تاکنون متوسط احداث مسکن در جامعه چهارصد هزار واحد است و سالانه پانصد هزار واحد مسکن از نیاز جامعه عقب هستیم.

احداث سالانه پانصد هزار مسکن کم‌تر از تقاضای بازار

احداث سالانه پانصد هزار مسکن کم‌تر از تقاضای بازار

سالانه پانصد هزار مسکن کم‌تر از تقاضای بازار احداث می گردد

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، ۴ شنبه در اجلاس مدیران صنعت ساختمان اظهار داشت: هفتصد هزار واحدی که قرار است طی چندین سال توسط طرح اقدام ملی ایجاد گردد، ولی هشتصد هزار واحد مسکن مورد تقاضا جامعه را چه کسی قرار است باید بسازد؟

وی ادامه داد: شاکله اقتصاد ما به گونه ای است که اگر بدنبال حل مشکلات هستیم باید بخش ساختمان فعال گردد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور عنوان کرد: سیاست‌های بخش مسکن خرده سیاست نیست بلکه سیاست‌های راهبردی است و اگر بدنبال اشتغال‌زایی و بهبود اشتغال جامعه هستی باید بخش ساختمان بیش از پیش فعال گردد.

وی با اشاره به نقش دولت در حوزه ساختمان، بیان داشت: دولت نه بعنوان مداخله گر  بلکه بعنوان یک جریان راهبردی میتواند در حوزه ساختمان فعالیت کند و مداخلات دولت و بخش دولتی در حوزه مسکن نمیتواند تاثیرگذار باشد.

احداث سالانه پانصد هزار مسکن کم‌تر از تقاضای بازار

رجبی در مورد بودجه سال آینده نیز متذکر شد: سال آینده آینده سال سختی است و بودجه بودجه انقباظی است و بر فروش نفت نمی‌توان خیلی اتکا کرد و نیاز است بخش خصوصی سرمایه های خود را به بازار وارد کنند.

رجبی تصریح کرد: اگر بخواهیم در سال آینده شاهد رونق اشتغال باشیم باید حوزه ساختمان را فعال کنیم و در شرایط اقتصادی که بر کشور حاکم است فعالان اقتصادی حوزه ساختمان فراتر از یک سازنده هستند و عنصری برای محدود کردن شرایط تحریمی خواهند بود.

منبع: خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

همه آنچه که باید درباره آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی بدانیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ آبان ۹۸
854 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0