احداث ۲۰۰ خانه در سوریه توسط انبوه سازان ایرانی نائب رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران

احداث ۲۰۰ خانه در سوریه توسط انبوه سازان ایرانی

نائب رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران با اعلام احداث دویست هزار واحد مسکونی در سوریه توسط ایرانیها، بیان کرد: بیش ترین مسئله ما تضمین سرمایه است که دولت باید نسبت به آن توجه ویژه ای داشته باشد.

کد خبر: 971205037 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ اسفند ۹۷ - ۷:۵۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسی نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،نائب رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران با اعلام احداث دویست هزار واحد مسکونی در سوریه توسط ایرانیها، بیان کرد: بیش ترین مسئله ما تضمین سرمایه است که دولت باید نسبت به آن توجه ویژه ای داشته باشد.

احداث ۲۰۰ خانه در سوریه توسط انبوه سازان ایرانی

احداث ۲۰۰ خانه در سوریه توسط انبوه سازان ایرانی

انبوه سازان ایرانی دویست هزار خانه  در سوریه احداث می کنند

ایرج رهبر با عنوان اینکه روز صدور خدمات فنی مهندسی تمرکز کرده ایم، ادامه داد: باید به کمک دولت این موضوع را تقویت کرده و آن را جلو ببریم.
رهبر گفت: در سفر اخیر به سوریه در این رابطه پروتکلهایی امضا شده است که میتوان به حوزه ساختمان، گردشگری، کشاورزی نام برد.
نائب رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران با عنوان اینکه طبق برنامه ریزی صورت گرفته دویست هزار واحد مسکونی را در قالب شهرک سازی در سوریه میسازیم، گفت: در زمان وزارت علی نیکزاد در وزارت راه و شهرسازی پیش از شروع جنگ به سوریه رفته بودیم و پروتکلی را امضا کرده بودیم. ولی این سری با توجه به اعتمادی که ایرانیها وجود دارد و در واقع مدیون ما هستند این تعداد واحد مسکونی عمدتا در دمشق ساخت خواهد شد.
وی در ادامه با عنوان اینکه با اشاره به اینکه قطریها و عربستانیها به ترتیب دو و هفت میلیارد دلار برای سوریها خط اعتباری در نظر گرفته اند، ادامه داد: اما با این حال سوریها خیلی تمایل شدیدی دارند که ایرانیها در آن جا کار کنند و ایران برای کار کردن در این کشور به گفته مسئولان آن در “اولویت اولویت” قرار دارد.
عضو هئیت مدیره تشکل تابش تصریح کرد: ظرفیت صادرات بیست و پنج تا سی میلیارد ظرفیت صادرات غیرنفتی داریم که در حال حاضر حدود ۲٫۵ میلیارد دلار صادرات داریم. این را باید تقویت کنیم بطوریکه بتوانیم آن را به بالاتر از سی مییلیارد دلار افزایش دهیم. باید از سایر کشورها از جمله ترکیه الگوبرداری کنیم، دولت باید مشوقهای صادراتی، ضمانت نامه ها و … را با جدیت اجرا کند.
رهبر با یادآوری اینکه ریاست کل بانک مرکزی در سفر به سوریه بود، گفت: باید شعب بانکی ایرانی در سوریه داشته باشیم تا مشکلی برای جا به جایی پول وجود نداشته باشد. ریاست کل بانک مرکزی قول صددرصدی برای برقراری تبادلات بانکی با سوریه داده است.
رهبر از امضای تفاهمنامه با عراقیها جهت راه اندازی شعب بانکی خبر داد و افزود: بیش ترین مسئله ما تضمین سرمایه است که دولت باید نسبت به آن توجه ویژه ای داشته باشد، از این رو از دولت سوریه و دولت خودمان در این رابطه انتظار داریم.
نائب رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران، هم‌چنین از درخواست سوریها برای ورود فناوریهای ساخت مسکن خبر داد و افزود: در بلوک شرق، آسیای میانه، سلیمانیه و کردستان عراق سابقه ساخت و ساز مسکن داریم ولی به علت نبود حمایتهای دیپلماسی خیلی موفق نبوده است.
وی با اشاره به اینکه برای حضور در سوریه باید شرکتهای صاحب صلاحیت باشند تا آن جا آبروریزی نگردد، در مورد کارت اعتباری مصالح ساختمانی گفت: وزیر اسبق راه و شهرسازی برنامه ای برای تولید مسکن نداشت. در سه سال اخیر حدود ۳٫۵ میلیون واحد انباشت تقاضا داریم. وقتی کمبود باشد افزایش قیمت صددرصد خواهد بود. وقتی عرضه کم بوده باید انتظار افزایش قیمت را داشته باشیم.
وی اظهار داشت: اگر برنامه احداث چهارصد هزار واحد مسکونی عملیاتی گردن میتوان به نزدیک شدن به تناسب عرضه و تقاضا امیدوار بود. البته باید سایر عوامل فعال در بخش مسکن بتوانند سالانه حدود ۱ میلیون واحد مسکونی را بسازند.

احداث ۲۰۰ خانه در سوریه توسط انبوه سازان ایرانی

رهبر هم‌چنین خاطر نشان کرد: از جامعه مهندسی میخواهیم به کمپین “نه به ارزان فروشی خدمات مهندسی” بپیوندند.
*مهندسان در مضیقه هستند
شمس نوبخت، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت نیز در این جلسه با عنوان اینکه هدف ما ارائه خدمات بهتر به ملت ایران است، گفت: هنوز نتوانسته ایم به هدف تعیین شده برسیم، البته با بخش خصوصی میتوانیم خیلی راحت به هدف صادرات غیرنفتی دست یابیم.
نوبخت تصریح کرد: در حال حاضر مهندسان کشور به لحاظ اشتغال در مضیقه هستند و باید بتوانیم خدمات فنی مهندسی را صادر کنیم.
*خدمات مهندسی با مسئولیتها هم‌خوانی ندارد
فهیمی، در مورد پیام رهبر معظم انقلاب گفت: این پیام فصل الخطابی برای همه است و باید بتوانیم به مدیران و تصمیم سازان برای ارتقای شاخصهای اقتصادی کشور مشاوره مناسبی بدهیم.
فهیمی، با عنوان اینکه میانگین عمر مفید ساختمان در ایران یک سوم کشورهای دیگر است، گفت: برای ارتقای عمر ساختمانها نیازمند شنامه فنی ساختمان هستیم؛ ولی در این جا یک باگ خیلی بزرگ به نام عدم تناسب خدمات مهندسی با مسئولیت محوله است.
فهیمی با اشاره به امضای تفاهمنامه کارآفرینی ایران با هندیها، اظهار داشت: طبق این اساس باید بنگاههای خصوصی فعال تر گردند و همزمان نیز دولت حمایتهای بیش تری از این بخش و سرمایه گذاران را بعمل آورد.
وی با عنوان اینکه تعیین تکلیف FATF میتواند از بار روانی این موضوع بر جامعه بکاهد، یاد آور شد: ارتباط دانشگاه و صنعت یکی از الزامات کنونی امروز کشور است که تلاش میکنیم در این حوزه فعال باشیم.
منبع: خبرگزاری تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ اسفند ۹۷
765 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0