برگزاری صنعت ساختمان در قزوین ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بیان کرد:

برگزاری صنعت ساختمان در قزوین

سیدکاظم مجابی از برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان از شانزدهم تا نوزدهم مهر ماه در قزوین خبر داد.

کد خبر: 190928008 تاریخ انتشار: شنبه ۶ مهر ۹۸ - ۷:۱۶ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،سیدکاظم مجابی از برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان از شانزدهم تا نوزدهم مهر ماه در قزوین خبر داد.

برگزاری صنعت ساختمان در قزوین

برگزاری صنعت ساختمان در قزوین

نمایشگاه صنعت ساختمان  در قزوین برگزار می گردد

وی در جلسه خبری که امروز(شنبه ششم مهرماه) در سالن جلسات نظام مهندسی قزوین برگزار گردید، ادامه داد: در حوزه صنعت ساختمان، مصالح نقش بسزایی در کیفیت و عمر ساختمان دارد.

مجابی گفت: با توجه به رویکردی که در حوزه زیست محیطی اتفاق افتاده است، یکی از بزرگ‌ترین دغدغه های حوزه های مدیریت شهری، بحث نخاله های ساختمانی و به نوعی آسیبهای این‌گونه مصالح به محیط زیست است.

رئيس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین ادامه داد: مجموعه نظام مهندسی بعنوان بزرگ‌ترین مجموعه فنی و تخصصی در حوزه صنعت ساختمان، نقش مهمی در حوزه صنعت ساختمان داشته و ارتباط تنگاتنگی با مصالح مصرفی دارد.

وی گفت: در قانون نظام مهندسی یکی از رسالتهایی که به سازمان نظام مهندسی محول شده بحث برگزاری نمایشگاههای صنعت ساختمان است، بنابراین نمایشگاه صنعت ساختمان استان قزوین با حمایت دستگاه‌ های متولی امر از جمله مجموعه استانداری، اداره کل استاندارد، اداره‌ کل راه و شهرسازی، سازمان همیاری و شرکت نمایشگاهها برپا می گردد.

مجابی تصریح کرد: تا به حال به این شکل نمایشگاه صنعت ساختمان برگزار نشده که متولی کار بطور دقیق مجموعه ای متخصص و مرتبط باشد و هم‌چنین در کشور هم مجموعه نظام مهندسی تا به حال در این عرصه ورود نکرده است.

وی گفت: امیدوار هستیم با برگزاری این نمایشگاه بتوانیم نقش موثری در حفظ حقوق تولید کنندگان مصالح استاندارد داشته باشیم و از تولید مصالح غیر استاندارد در صنعت ساختمان جلوگیری کنیم.

مجابی یاد آور شد: امیدوار هستیم بتوانیم با هماهنگی و ارتباط با تولیدکنندگان این بخش و رصد خواسته های بهره برداران، رشد چشم گیری در کیفیت و عمر ساختمان داشته باشیم که یکی از دغدغه های ماست.

برگزاری صنعت ساختمان در قزوین

وی خاطر نشان ساخت: متأسفانه در حال حاضر عمر ساختمان در کشور بسیار کوتاه است در حالی که در برخی کشورها ساختمانهایی با بیش از صد سال قدمت در حال بهره برداری است، ولی در کشور ما عمر ساختمانها در بیشتر موارد وقتی به پانزده و بیست سال میرسد، اصطلاح کلنگی و مخروبه برای آن ساختمان بکار برده میشود که زیبنده این حوزه نیست.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین تأکید کرد: از آن جا که صنعت ساختمان را بعنوان یک فعالیت فرابخشی تعریف میکنیم، همه نهادها در این بخش دخیل هستند که در وهله اول مجموعه اداره کل استاندارد نقش بسزایی در کنترل و بازرسی تولیدات استاندارد دارد بنابراین نشستی با حضور مدیر این مجموعه برگزار گردید.

مجابی ادامه داد: مجموعه استانداری با تدوین یکسری مصوبات و دستورالعملهای بالادستی، نقش موثری در این حوزه دارد و امیدوار هستیم با این اقدامی که صورت گرفته و نتایج مطلوبی که از برگزاری نمایشگاه ساختمان حاصل می گردد، قدم های موثری در این حوزه برداریم.

مجابی افزود: نمایشگاه صنعت ساختمان استان قزوین از تاریخ شانزدهم تا نوزدهم مهر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان قزوین برگزار می گردد که علاقه مندان از ساعت شانزده تا بیست و دو میتوانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

منبع: خبرگزاری شبستان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ مهر ۹۸
555 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0