ساخت و ساز در شهر تاریخی یزد عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی

ساخت و ساز در شهر تاریخی یزد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در صدور مجوزهای ساخت و ساز باید تمام جوانب فنی در نظر گرفته شود

کد خبر: 971015001 تاریخ انتشار: شنبه ۱۵ دی ۹۷ - ۹:۰۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در صدور مجوزهای ساخت و ساز باید تمام جوانب فنی در نظر گرفته شود

ساخت و ساز در شهر تاریخی یزد

ساخت و ساز در شهر تاریخی یزد

ساخت و ساز در  شهر تاریخی یزد

محمد دامادی با اشاره به لزوم در نظر گرفتن طرح جامع شهری در صدور مجوزهای ساخت و ساز عنوان کرد: در طرح جامع شهری جوانب مختلفی باید دیده شود و در صدور مجوز برای احداث یک پروژه نظارت مستقیم سازمان نظام مهندسی باید وجود داشته باشد تا از لحاظ ایمنی و جوانب دیگر مشکل ساز نگردد.

وی با اشاره به لزوم سنجیدن همه جوانب مدیریت شهری در صدور مجوز برای ساخت پروژه های شهری گفت: امروز ما باید به سمت مدیریت واحد شهری برویم. مدیریت واحد شهری تمام جوانب اجرای پروژه در شهر را میسنجد و سپس مجوز اجرای پروژه ها را میدهد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: متاسفانه امروز ما به مسائل شهری جزئی و بخشی نگاه میکنیم و هرکس کار خودش را انجام میدهد که طبیعتا مشکلاتی را بدنبال خواهد داشت. بعنوان مثال ما باید یک طرح جامع ترافیک داشته باشیم چرا که ما باید در اعطای مجوزهای ساخت و ساز شهری، ترافیکی که در بیست سال آینده گریبان گیر کلانشهرها میشود را در نظر بگیریم و سپس به پروژه ها مجوز ساخت دهیم.

وی افزود: اگر قرار باشد برای یک پروژه مجوز ساخت صادر گردد باید تمام مسائل فنی در کنار یک دیگر دیده شود ولی متاسفانه توجه چندانی به این مسئله نمیشود و در بعضی موارد میبینیم با نفوذها تغییر کاربری اتفاق می افتد و نگاه ما یک نگاه جامع نیست.

نماینده مردم ساری در مجلس اظهار داشت: در طرح جامع شهری جوانب مختلفی باید دیده شود و در صدور مجوز برای ساخت یک پروژه نظارت مستقیم سازمان نظام مهندسی باید وجود داشته باشد تا از لحاظ ایمنی و جوانب دیگر مشکل ساز نگردد. بخصوص در شهرهای حساس نظیر تهران باید دقت بیشتری در صدور مجوزهای ساخت و ساز شود چرا که اگر ما امروز با برنامه ریزی کار نکنیم در آینده با این حجم جمعیت کلانشهرها با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

ساخت و ساز در شهر تاریخی یزد

وی در ادامه با اشاره به این که امروز برخورد با متخلفین به یک شعار تبدیل شده است، گفت: برخورد با متخلفین در صدور مجوز برای پروژه‌های غیر کارشناسی در حد شعار باقی مانده است. به اعتقاد بنده باید قانون شهرداریها اصلاح گردد. این معنی ندارد که بگوییم حالا یک پروژه احداث شده و بعد با اخذ جریمه از کنار آن بگذریم. یک پروژه باید طبق ضوابظ شهری احداث گردد. اخذ جریمه و رای به ادامه تخلف به نوعی بازکردن راه برای تخلفات آینده است از نظر بنده کمیسیون ماده صد باید یک تبصره داشته باشد و آن هم توقف پروژه است در غیر این صورت برخورد با تخلف صرفا یک شعار است.

منبع: ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ دی ۹۷
591 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0