ساخت و ساز در شهر نیازمند پشتوانه ای علمی است در دیدار ریاست سازمان نظام مهندسی استان اصفهان با شهردار اصفهان مطرح گردید:

اصفهان لایق بهترینهاست/ ساخت و ساز در شهر نیازمند پشتوانه ای علمی است

در دیدار ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با شهردار اصفهان بر تعامل هر چه بیش تر شهرداری با این سازمان تاکید گردید.

کد خبر: 960724016 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۴ مهر ۹۶ - ۳:۰۹ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، در دیدار ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با شهردار اصفهان بر تعامل هر چه بیش تر شهرداری با این سازمان تاکید گردید.ساخت و ساز در شهر نیازمند پشتوانه ای علمی است

ساخت و ساز در شهر نیازمند پشتوانه ای علمی است

ساخت و ساز در شهر نیازمند پشتوانه ای علمی است

اصفهان لایق بهترینهاست/ ساخت و ساز در  شهر نیازمند پشتوانه ای علمی است

رئیس و برخی اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان دیدار و گفتگو نمودند.
شهردار اصفهان در این دیدار بیان داشت: معتقد هستم در صورتیکه خواهان این هستیم که ساخت و سازی با کیفیت در شهر اصفهان و شهر پر از جاذبه و زیباییها برای گردشگران و مردم شهر رقم بخورد باید میان شهرداری و نظام مهندسی تعامل خیلی خوبی برقرار باشد.
نوروزی با اشاره به این که برای جامه عمل پوشاندن به شعارهای مان در شهرداری نیاز است نظام مهندسی کمک زیادی به ما داشته باشد، گفت: در صورتیکه شهر نظم درستی در تخصصهای سازمان نظام مهندسی پیدا کند مردم متوجه میشوند که ساخت شهر از پشتوانه ای علمی برخوردار بوده است.
وی ادامه داد: اگر شهر دچار سردرگمی و بی نظمی باشد، اولین جایی که زیر سوال میرود نظام مهندسی و مهندسین شهر است، لذا از این سازمان تقاضا دارم رفت و آمدها با شهرداری را بیش ترکرده تا موجب افزایش نقاط مشترک و کاهش نقاط اختلاف گردد.
نوروزی با اعلام این که سازمان و شهرداری نمیتوانند بصورت جزیره های جدا از هم عمل کنند، افزود: نظام مهندسی باید با تمام توان و امکانات به کمک مدیریت شهری بیاید چراکه در غیر این صورت کار برای شهرداری مشکل میشود.
وی تصریح کرد: این آمادگی وجود دارد تا همکاریهای لازم را با سازمان داشته باشیم و اطمینان دارم مجموعه سازمان هم موفقیت شهرداری را موفقیت شخص قلمداد نکرده و موفقیت شهر محسوب میکند.
شهردار اصفهان با تاکید بر این که گردشگری میتواند منشا تحول در زمینه های اقتصادی و شادابی و سرزندگی مردم شهر باشد، اظهار داشت: این موارد ابتکارات خاص خودش را میطلبد که میتوان با برگزاری چنین نشست هایی هر چه بهتر به رشد و توسعه این موضوع کمک کرد.
وی، شهرسازی و شهروند سازی را لازم و ملزوم یک دیگر دانست و گفت: نگاه ما به شهر، شهروند سازی است چرا که اگر شهروند سازی صورت گرفت شهرسازی نیز کار آسانی میشود.

ساخت و ساز در شهر نیازمند پشتوانه ای علمی است

سازمان نظام مهندسی اتاق فکری برای کمک به شهرداری
در ادامه این نشست ریاست سازمان نظام مهندسی اصفهان هم ضمن تبریک در مورد انتخاب نوروزی بعنوان شهردار اصفهان عنوان کرد: کارهای زیاد در شهرداری انجام شده ولی کارهای زیاد دیگری مانند حرکتهای غیر کالبدی و حرکتهای نرم افزاری وجود دارد.
علی عمو شاهی با اشاره به این که سازمان نظام مهندسی دارای بالغ بر سی و یک هزار عضو با مدرک حداقل لیسانس و مهندس است، گفت: این سازمان میتواند اتاق خیلی بزرگی برای کمک به شهرداری باشد.
وی با بیان این که کارهای زیادی وجود دارد که تا به حال انجام نشده و میتوان آن را با وحدت و هم فکری با شهرداری انجام داد، افزود: میتوان عمر ساختمانها را بالا برد چرا که هر میزان عمر ساختمانها افزایش یابد توانسته ایم محیط زیست و سرمایه ملی را حفظ کنیم.
هم دلی شهرداری و سازمان راهی برای حل مشکلات شهری
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان هم در این نشست عنوان کرد: این سازمان میتواند بعنوان یک بازوی فکری و مشورتی در کنار شهر و مردم باشد و مشکلات را با هم دلی و تفاهم حل کند.
این عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان با اعلام این که شهر اصفهان لایق بهترینهاست، مطرح کرد: اعضای سازمان نظام مهندسی علاقه دارند شهری داشته باشند که به آن افتخار کنند.
وی افزود: تا یکی دو هفته آینده با پدیده وارونگی هوا روبرو میشویم که جز با هم دلی و هم فکری نمیتوان آن را حل کرد و امیدوار هستم با سعی مجموعه شهرداری و سازمان نظام مهندسی شاهد شهر زیبا تری باشیم.
منبع : ایمنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود کتاب راهنمای مبحث ۱۳ نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ مهر ۹۶
997 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0