​ساختمان‌ سازی در شهرضا زیر نظر مجریان ذی صلاح ریاست نظام مهندسی شهرضا

​ساختمان‌ سازی در شهرضا زیر نظر “مجریان ذی صلاح”

ریاست نظام مهندسی شهرضا بیان کرد: از ده روز آینده با اجرای طرح "مجریان ذی صلاح"، ساخت و سازها زیر نظر معماران و پیمانکاران تأیید شده، انجام می ‌گردد.

کد خبر: 971006010 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۶ دی ۹۷ - ۱:۱۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسبن نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست نظام مهندسی شهرضا بیان کرد: از ده روز آینده با اجرای طرح “مجریان ذی صلاح”، ساخت و سازها زیر نظر معماران و پیمانکاران تأیید شده، انجام می ‌گردد.

​ساختمان‌ سازی در شهرضا زیر نظر مجریان ذی صلاح

​ساختمان‌ سازی در شهرضا زیر نظر مجریان ذی صلاح

​ساختمان‌ سازی در شهرضا  زیر نظر مجریان ذی صلاح

مجید گلابگیر، با تأکید بر لزوم افزایش نظارت‌ ها بر ساخت و سازهای این شهرستان، ادامه داد: بی‌توجهی به اصول مهندسی در بنای سازه ‌ها و استفاده از کمبودهای قانونی در این زمینه از طرف برخی افراد، سلامت و ایمنی شهروندان را در حال و آینده با خطر روبرو می ‌کند.

گلابگیر از اجرای طرح “مجریان ذی صلاح” در این شهرستان خبر داد و گفت: با جرای این طرح که از ده روز آینده و در شهر شهرضا و بعد از آن در سایر مناطق شهرستان اجرا می گردد، همه مراحل ساخت و ساز زیر نظر معماران و پیماکارانی انجام می گردد که از طرف وزارت راه و شهرسازی تأیید شده و گواهی نامه مربوطه را دریافت کرده‌ند.

وی با عنوان این که اجرای این طرح اندکی سبب افزایش هزینه ساخت و سازها و اعمال تعرفه‌های مالیاتی می ‌شود، افزود: اجرای این طرح براساس قانون انجام می گردد و سبب بیکاری بنایان و معمارانی که فعلا مشغول به کار هستند نمی‌ شود، بلکه الزام به ساخت و ساز زیر نظر مهندسان و افراد آشنا به مقررات ملی ساختمان را تشدید میکند.
رییس نظام مهندسی شهرضا تصریح کرد:

با اجرای طرح مجریان ذی صلاح، همه مراحل ساختمان‌ سازی اشخاص حقیقی و حقوقی، زیر نظر معماران و پیمانکاران تأیید شده انجام می ‌شود و به این وسیله خلاء نبود نظارت ‌ها که منجر به تخلفات ساخمانی می گردد، از بین می‌ رود.

​ساختمان‌ سازی در شهرضا زیر نظر مجریان ذی صلاح

گلابگیر،

هدف از اجرای این طرح را افزایش کیفیت ساخت و ساز عنوان مرد و گفت: در حال حاضر نیز هفتاد درصد از ساخت و سازها توسط پیمانکاران انجام می‌ گردد، بنابراین با اجرای این طرح تغیر زیادی در این بخش از ساخت و سازها ایجاد نمی گردد.
وی با عنوان این که باید سخت‌گیری و نظارت بر ساخت وسازهای افزایش یابد، ادامه داد: بخش زیادی از مشکلات شهرداری و سازمان‌ های خدمات رسان، ناشی از ساخت و سازهای بدون پروانه است.
رییس نظام مهندسی شهرضا خاطر نشان ساخت:

بررسی دقیق مناطق حاشیه‌ای و نوساز شهری نشان می‌ دهد که برخی سازهای بدون پروانه که بدون نظارت و آگاهی نهادهای نظارتی نظیر شهرداری ساخته شده، سبب بروز معضلاتی نظیر تجاوز به حریق قنوات، عدم رعایت بَر و کف و عدم پیش‌بینی مکان تأسیسات عمومی شده است.
منبع: ایمنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه نظام مهندسی مکانیکpdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ دی ۹۷
822 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0