دیدار مهندس رجبی با اعضا هیات مدیره نظام مهندسی استان تهران

تلاش جدی سازمان نظام مهندسی ساختمان برای بکارگیری مجری ذی صلاح

در دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اعضا هیات مدیره تهران بر افزایش تعداد ناظران، بکارگیری مجری ذیصلاح و کاهش حوادث ساختمانی تاکید شد.

کد خبر: 7156 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۲ بهمن ۹۵ - ۵:۴۹ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،در دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اعضا هیات مدیره تهران بر افزایش تعداد ناظران، بکارگیری مجری ذیصلاح و کاهش حوادث ساختمانی تاکید شد.تلاش سازمان نظام مهندسی ساختمان برای بکارگیری مجری ذی صلاح

تلاش سازمان نظام مهندسی ساختمان برای بکارگیری مجری ذی صلاح

تلاش سازمان نظام مهندسی ساختمان برای بکارگیری مجری ذی صلاح

تلاش سازمان نظام مهندسی ساختمان برای بکارگیری مجری ذی صلاح

در آغاز این جلسه، مهندس قربانخانی ضمن عرض تبریک دوباره به فرج‌الله رجبی، خبر از آمادگی کامل این سازمان به منظور همکاری با سازمان نظام مهندسی کشور به منظور ارتقا کیفیت ساخت و ساز و نیز پشتیبانی از مهندسین داد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره بر تک ناظر بوده ساختمانهای کمتر از ۱۵۰۰ متر در تهران، تصریح کرد: با در نظر گرفتن رخدادهای اخیر، بایستی اصلاحی در این مساله انجام شده و به نظارت چهار ناظر صفرمتر ارتقا یابد.

وی ادامه داد: استفاده از مجری ذی صلاح در مساله ساختمان یکی از موضوعاتی است که با جدیت به دنبال انجام آن هستیم که این امر هم یک توقع ملی بوده و هم یک خواسته سازمانی. با توجه به تربیت هزاران مهندس، بدیهی است که شرایط برای بکارگیری از توانائی آنان بایستی فراهم گردد. در صورت عملیاتی شدن این بحث، بانکها نباید سرمایه های کشور را در اختیار اشخاص بدون صلاحیت در ساخت و ساز قرار دهند و شرکت های بیمه نیز این ساختمان ها را بیمه نمی کنند.

این مقام عالی نظام مهندسی ساختمان استان تهران ضمن بیان مساله اشتغال برای مهندسین گفت: با وجود ۵۵۰۰۰ مهندس پروانه دار در سطح تهران، متاسفانه تامین کار برای تماتمی آنها در شرایط فعلی مقدور نمی باشد. به عنوان مثال، در سال قبل تنها حدود ۱۷۰۰۰ میلیون متر مربع پروانه ساخت در تهران (در ۸۰۰۰ پروژه ساختمانی) صادر گردیده است.

قربانخانی همچنین به بحث پرداخت تسهیلات ساختمانی نیز ورود کرده و گفت: ثروت ملی متعلق به همه بوده و همه باید در سیانت از آن بکوشند. در صورتی که عمر مفید ساختمانها کشورمان یک ساله افزایش یابد، در ازای هر سال افزایش عمر، تقریبا ۴۰۰۰ میلیارد توان از سرمایه ملی حفاظت می گردد.

او همچنین با اشاره به آمار سالانه فوت ۱۹۰۰ نفر در حوادث ناشی از ساخت و ساز در کشور، گفت: در کشورمان دو تا سه میلیون نفر ساعت کار فاقد حادثه است حال آنکه این رقم در کشور ترکیه تنها هشت میلیون نفر ساعت، در کره جنوبی سیزده میلیون نفر ساعت و در کشورهای اروپایی بیست تا سی میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه می باشد؛ به این معنا که  وقوع حادثه ناشی از کار در ایران بیست تا چهل برابر کشورهای اروپایی است.

در ادامه این نشست، رجبی رئیس جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، با اشاره بر وزن اثرگذار و پتانسیل سازمان نظام مهندسی استان تهران، افزود: در آینده نیز سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور جایگاه شایسته ای برای نظام مهندسی ساختمان استان تهران در نظر گرفته و بیشترین حجم مسئولیت را بر عهده آن گذاشته است.

او ادامه داد: سازمان نظام مهندسی استان تهران در واقع نقش برادر بزرگ را در کشور داشته و به عنوان یک شاخص به آن نگاه می شود که این نگاه، مسئولیت سنگین هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی استان تهران را نشان می­‌دهد.

 

منبع: سازمان نظام مهندسی استان تهران

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ بهمن ۹۵
1021 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0