سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد محور برنامه ریزی برای مبارزه با تخلفات ساختمانی سالاری ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد محور برنامه ریزی برای مبارزه با تخلفات ساختمانی در سطح استان

در دیدار هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با ریاست شورای اسلامی شهر، ریاست کمیسیون عمران و شهردار منتخب شورای اسلامی، سالاری ریاست سازمان استان بیان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان بعنوان متولی اجرای مقررات ملی در حال ظرفیت سازی برای انجام هر چه بهتر و حرفه ای تر امور طراحی، نظارت و اجرا است.

کد خبر: 971114013 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ بهمن ۹۷ - ۱:۳۸ ب.ظ

به گزارش خبری پایگاه مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،در دیدار هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با ریاست شورای اسلامی شهر، ریاست کمیسیون عمران و شهردار منتخب شورای اسلامی، سالاری ریاست سازمان استان بیان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان بعنوان متولی اجرای مقررات ملی در حال ظرفیت سازی برای انجام هر چه بهتر و حرفه ای تر امور طراحی، نظارت و اجرا است.

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد محور برنامه ریزی برای مبارزه با تخلفات ساختمانی

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد محور برنامه ریزی برای مبارزه با تخلفات ساختمانی

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان  یزد محور برنامه ریزی برای مبارزه با تخلفات ساختمانی در سطح استان

وی، چرخه معیوب ساخت و ساز را مانعی بر سر راه ایفای وظیفه صحیح شهرداری و سازمان نظام مهندسی خواند و گفت: قانون، استفاده از مجری ذی صلاح را الزامی کرده و انتظار میرود که شهرداری مجری ذی صلاح انتخابی سازمان را به رسمیت بشناسد و نام وی را در پروانه ساختمانی عنوان کند. در بخش نظارت نیز این امیدواری وجود دارد که شهرداری به گزارش ‌های ناظرین توجه ویژه کند تا ناظران با انگیزه بهتر مأموریت خود را به انجام برسانند و گزارشهای اثربخشی ارائه دهند.
شهردار منتخب یزد نیز اظهار داشت: برابر آمار دریافتی، تخلفات ساختمانی در چهار ماهه اول امسال نسبت بمدت مشابه سال قبل حدود چهل درصد کاهش یافته و این حاصل اعتماد سازی مدیریت شهری در جامعه است.
فرهمند، هوشمند سازی روند صدور پروانه ساختمانی را یکی از عوامل موثر در جلب مشارکت مردم خواند که به کمک سازمان نظام مهندسی ساختمان میسر شده و در حال حاضر نرم افزار جامع آن در حال طراحی است تا از ابتدای سال نود و هشت پروانه‌های ساختمانی بصورت هوشمند صادر گردد.
سفید، ریاست شورای اسلامی شهر یزد در جلسه هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با تمجید از همکاریهای بین این سازمان و شورای اسلامی و شهرداری، تهیه دستورالعمل کاری با زمانبندی مناسب بر مبنای اعلام آمادگی دستگاههای مرتبط با ساخت و ساز را خواستار شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد، هم این سازمان را خانه مهندسین توصیف کرد، که براحتی می توان در آن جا صحبت کرد، تصمیم گرفت و تصمیمات را به اجرا درآورد.
به گفته وی، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با رویکرد قابل تحسین خود می‌ تواند در ساماندهی معماری اصیل محوریت داشته باشد و در تغییر استراتژی و راهبردها برای نیل به شهری پایدار کمک کند.


رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد، دعوت مرکز تحقیقات راه و شهرسازی برای تهیه ضوابط معماری خاکی توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد را به فال نیک گرفت و خواستار هماهنگی هر چه بهتر سازمان و دانشگاه در این عرصه گردید.
در این جلسه، طرفهای مذاکره حول ۳ محور توافق کردند که بر مبنای آن ها اگر کمیسیون ماده صد رای به تخریب ساختمانی ندهد و قرار بر ادامه کار باشد، ادامه چرخه ساخت از طریق الزام مالک برای مراجعه به سازمان و اجرای مقررات صورت پذیرد. مورد دیگر مربوط به وجود دیتاها و اطلاعات مربوط به ساخت و ساز در شهرداری و راه و شهرسازی و شهرداری است که به اتفاق موافقت گردید این اطلاعات به اشتراک ۳ جانبه گذاشته شود و از این اطلاعات در یک سامانه مشخص استفاده درستی صورت گیرد. در مورد سوم نیز با توجه به این که توافقات درسطح مسئولان ارشد دستگاههای ساخت و ساز صورت گرفته، لازم است کارشناسان فنی و گروه‌ های تخصصی هر حوزه با این موارد آشنا و همسو گردند و با یک دیگر تعامل کنند. تا همکاری و همفکری عوامل زیرمجموعه دستگاهها در فضای جدید در جهت عملیاتی شدن این توافقات کمک کند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشريحي آزمون نظام مهندسي تاسيسات برقی-طراحی ارديبهشت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ بهمن ۹۷
613 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0